Saveti za uspešan završetak radne nedelje

, BIZNIS

Prirodno je da u prvoj polovini radnog dana budete najproduktivniji i najodlučniji, ali nikako ne treba zanemariti, niti potceniti ni atmosferu i ponašanje u poslednjim radnim časovima. Pogotovu ako je reč o poslednjem radnom danu u sedmici. Najuspešniji poslovni ljudi uglavnom imaju tehnike koje im pomažu da budu fokusirani i produktivni i na samom kraju radnog vremena. Stanje na radnom mestu ume jako da utiče i na raspoloženje osobe u ostatku dana kao i na koji način se obraća porodici ili društvu. Sledite ove savete kako biste povećali šanse da svoj radni dan završite pozitivno.

’Apdejtujte’ vaše ’TO DO’ liste

Uspešni profesionalci uvek drže na oku svoje stalno promenljive liste obaveza i poslova. Ipak na kraju dana izdvoje deset minuta tokom kojih proveravaju dokle su stigli u realizaciji svojih postavljenih ciljeva i obnavljaju liste prema poslednjim okolnostima, ne očekujući da će se ujutru setiti baš svega.

Pročitajte i: Kako da se na najbolji način pripremite za onlajn razgovor za posao?

 Organizujte svoj sto, kao i desktop na svom računaru

Trebaće vam mnogo više vremena da završite sve svoje projekte ukoliko niste organizovani. Uredni desktop i sto će vam pomoći da bistrije razmišljate i efektivnije odredite prioritete. Takođe, to će vam biti od pomoći da brže pronađete važna dokumenta koja su vam potrebna.

Pregledajte šta ste već postigli

Pored fokusiranja na ono što tek treba da se uradi, veoma je važno osvrnuti se i na ono što je urađeno. Ako izdvojite samo jedan minut i osvrnete se na ono što ste već postigli, to vam može priuštiti određeni osećaj satisfakcije i u naročito napornom danu podsetiće vas da ste učinili i više nego što ste svesni.” Uspešni ljudi u svojim delatnostima ne razmišljaju samo o tekućim projektima iz tog dana, već pokušavaju i da analiziraju zašto i kada su neke stvari pošle dobro ili loše. Profesionalci znaju da ako ne uče, ne napreduju.

Pokušajte da kontrolišete situacije vezane za ’hitnu’ komunikaciju

Vaš radni dan je na samom kraju, ali pozivi sa svih strana ne staju, manje ili više urgentni. Upravo u ovakvim situacijama su veštine vremenskog organizovanja stavljene na test. Uspešni ljudi su sposobni da procene šta zahteva odgovor, a šta može da sačeka. Dugačke, osetljive razgovore želećete da odložite do momenta kada ste vi i vaše kolege najodmorniji – za naredno jutro. Ovo odlaganje za naredno jutro takođe daje mogućnost da situacija ’prenoći’ i još jednom se dobro razmisli o svojoj reakciji.

Ostanite fokusirani

Obično ljudi ne razmišljaju sa istom oštrinom na početku i na kraju dana. Nemojte da dozvolite sebi da na samom kraju radnog dana budete ometeni aktivnostima koje su nevezane za posao.

Obavezno pregledajte svoj raspored za naredno jutro/nedelju

Ne postoji gori način da se započne dan, nego da prva stvar koju saznate kad stignete u kancelariju bude da imate važan sastanak za pet minuta. Uspešni ljudi uvek pregledaju svoj raspored za naredni dan i, najvažnije, zamisle kako će se taj dan odvijati. Ovo će vam omogućiti da u naredni radni dan uđete bolje pripremljeni, sa više samopouzdanja i pod manjim stresom.

Odlazite na vreme sa posla

Uspešni ljudi odolevaju iskušenju da odugovlače i ostaju prekovremeno na poslu. Oni su svesni koliko je bitan balans između posla i privatnog života, tako da se trude da napuste kancelariju u pristojno vreme. Ostajanje u kancelariji nakon radnog vremena bez previše dobrog razloga će vas samo izmoriti i iscrpeti energiju koja će vam biti potrebna narednog dana.

Sledeći ove male tajne uspešnih ljudi nećete učiniti samo kraj vašeg dana kvalitetnijim i boljim, već i početak svakog narednog.

Pročitajte i: Šta je potrebno da znate kako biste započeli freelance karijeru?

Autor: Nikola Bojčević

Izvor: Bizlife.rs