Brend “Petar Vasić” – razbijanje mitova

, RAZNO

Objektiv ovog teksta je analiza ličnog brenda Petra Vasić-a, ali u svetlu informacija

  • koje sam godinama prikupljala,
  • interakcije 1na1.

Cilj: Želim da napravim paralelu između onoga što sam mislila o Vasiću i njegovoj stručnosti pre pohađanja njegove akademije i nakon pohađanja iste.

Ovaj tekst je napisan pre pohađanja Vasić akademije.

Među ljudima koji se bave socijalnim medijima, Petar Vasić se pojavio među prvima, kao najglasniji i najspecifičniji.

U jednom trenutku je bio srednje poznat ‘kul lik’, a u sledećem su svi saznali za njega i neki su se žalili da

“počeo da iskače iz frižidera”.

Kao i uvek, kad se tako nešto desi, ljudi imaju običaj da reaguju na 2 načina. Neki ga obožavaju, prate i komentarišu svaki njegov post sa

(malo poltronski, ali i to je samo moje mišljenje).

Drugi  otvaraju stranicuSever Tasić lifecoach entreprenuer” i u fazonu su “da me maneš s’ velju, velju”.

Doduše, ova stranica ismeva sve poznate social media specijaliste, ali možemo reći da je glavna inspiracija Petar Vasić.

Kažu da je imitacija najiskreniji oblik laskanja. Ako se šale na vaš račun to znači da ste postali mainstream i dovoljno poznati da većina ljudi zna o kome se radi na osnovu specifičnog gesta, boje, fonta, zvuka itd.

U Holivudu kažu da niste zvezda dok travesititi ne počnu da se oblače kao vi.

Obradiću par zamerki (tačne i netačne) koje sam čula, a da su na Vasićev račun upućene.

Ne nalazim se ni na jednom kraju spektra.

Nit’ sam slepi follower nit’ sam hejter.

1) “Proslavio se preko noći.” (Netačno)(Originalna slika preuzeta sa …)

Netačno. Vasić me dodao sa 2 profila negde u 2013. ili 2014. godini. Budući da je bio normalan, nije spamovao i izgledao je mentalno stabilno, prihvatila sam njegov zahtev za prijateljstvo sa oba profila. Primetila sam da je jedan poslovni a jedan lični profil i da ga zanima marketing.

U jednoj čistki prijatelja sam obrisala 1 od profila (nisam sigurna koji) jer sam pretpostavila da ga ne koristi, a zaboravio je lozinku da ga ugasi. Začudilo me je kada me je (ne sećam se u kom roku, ali ubrzo opet dodao) i opet sam prihvatila jer kao student marketinga nisam videla manu povezivanja  sa nekim ko ima neke veze sa mojom strukom.

Pažnja: Petar Vasić nije nastao preko noći.

Pre (sada) 4 godine počeo je da okuplja ljude koji su mladi, perspektivni i koji će potencijalno biti zainteresovani za usluge koje će on pružati. Inicijalni fan base je “ručno probran” jer su to ljudi koje je Vasić istražio, zatim dodao preko svojih profila.

Iako je njegov imidž “take it easy”, to ne znači da iza toga ne stoji rad.

2) “Pravi se da zna više no što zna” (Netačno)

(Originalna slika preuzeta sa … )

Već 2 godine se bavim social medijima, samouka, u Srbiji, u kojoj apsolutno niste imali s kim da razgovarate na temu. U više navrata sam pitala Vasića da mi odgovori na neka pitanja a vezano za social medije ( što za potrebe takmičenja, što za naplatu svojih usluga).

Ako mu postavite pitanje, odgovoriće iskreno.

(Printscreen lične konverzacije)

Nije bio jedina osoba koju sam pitala ali je bio jedina osoba koja je odgovorila iskreno i potpuno. Nisam očekivala da će mi iko odgovoriti ali morala sam da pokušam. Zato sam se frapirala kada mi je

odogovorio veoma ljubazno i bez dlake na jeziku.

Ako ne zna, neće se praviti pametan, ali ako zna reći će vam istinu.

3) “Priča o vrednosti ali sve se svodi na motivaciju” (Tačno i netačno)

(Originalna slika preuzeta sa … )

Deo sadržaja koji plasira jeste motivacija. Prezirem motivaciju, u bilo kom obliku, ali ta porcija sadržaja me i ne zanima.

Kada sam počinjala, pre 2 godine, i te kako su mi značili njegovi kratki klipovi u kojima je ocenjivao kvalitet postova velikih brendova i objašnjavao zašto ne valja određen post ili cela stranica. U tom trenutku za freelancer-e apsolutno nije bilo pravca u Srbiji osim …

‘raditi po osećaju’.

Npr: ovaj klip mi je bio jako koristan jer sam u proleće 2015. godine vodila stranicu Career Days, koja je organizovala sajam poslova i praksi, i komunicirala sa studentima završnih godina koji su pod velikim stresom zbog pronalaska posla i stoga malo teži za komunikaciju.

Delio je znanje kada niko nije.

I sada je deo njegovog sadržaja takav, manje jer sada može da svoje znanje komercijalizuje (npr: Vasić akademija). Što je, naravno, bio i cilj.

4) “Atak na brejn” (Tačno)

(Originalna slika je printscreen sa … )

Jedna od najvećih kritika na njegov račun je to što govori spingliš (pola srpski pola engleski). Vasić je godinama živeo i radio u Sloveniji. Sticajem okolnosti znam da mladi iz Slovenije i Hrvatske govore upravo tako. Usvajaju strane reči na koje samo dodaju sufikse za padeže.

(Originalna slika preuzeta sa … )

Ako dovoljno dugo živite negde u mladosti, to utiče na vaš način govora, naglasak itd. Ako ste gledali njegove YT klipove, često na kraju kaže:

“Hvala DA ste gledali”

5) “Sličan je Gary V-ju” (Tačno)

Čak je i sam rekao na jednom predavanju na Ekonomskom fakultetu da mu je Gary V inspiracija i da prati njegov sadržaj.

6) “Previše psuje: fak fak fak fak” (Tačno i netačno)

(Originalna slika preuzeta sa …)

Zavisi od preferencije. Studenti mu zameraju to što psuje dok drži predavanja na fakultetima. Iako meni ovo ne smeta (ne primećujem da to radi previše), čak mi i drži pažnju, utiče na to da dosta mladih misli da čovek nema poštovanja prema instituciji u kojoj se nalazi.

Da li je to slučajnost obradiću u tački 7.

7) “Ja, ja, ja” (Tačno, ali … )

(Originalna slika preuzeta sa …)

… planski. Petar nastoji da brendira sebe a ne sistem tj. firmu u kojoj radi. Neki mu to zameraju kao da voli sebe da stavlja u prvi plan ali stvimo ovu odluku u kontekst društva u kom živimo.

Postoji i jedan klip u kom je to objasnio, a suština je sledeća: Srbija funkcioniše preko kombinacija (budimo realni). Ukoliko želite posao, mora neko da vas preporuči ili garantuje. Svako će uvek pre (makar i pogrešio) zaposliti svog ortaka, kuma, nekoga koga zna kao čoveka da mu odradi nešto, nego potpunog stranca. Zato je neophodno ostvariti ličan, iskren, neposredan kontakt sa individuom. Da bi vas neko video kao čoveka (ne samo kao profesionalca, a moguće je postići oba) morate da blejite s njim, pričate, psujete, pijete itd ali da opet vaše mišljenje ostane relevantno.

Zbog toga je logično pomisliti da je čak i psovanje (tačka 6) planski kreiranog imidža.

8) “Gleda na ljude sa visine” (Netačno)

Netačno. Ovaj “mit” potiče iz činjenice da

čovek nema filter

što znači da ne uvija, no govori kako misli.

Strog je kritičar radova velikih agencija, printa, TV reklama itd.

Slažem se sa većinom stvari koje navodi, ali način na koji to komunicira i nije baš najsrećniji. Pravi neprijatelje u struci iz drugih oblasti marketinga. Bilo je par panela na kojima je odsečno izjavio svoje mišljenje ali malo pregrubo i izazvao negodovanje publike. Ne mogu to da mu zamerim jer sam i sama dosta nefiltrirana.

S druge strane, zamislite da vi vidite plav kvadrat i a oko vas su daltonisti. I demokratija kaže da je kvadrat siv, ali vi znate da je plav. Posle određenog vremena ćete izgubiti strpljenje jer nikom ne možete da objasnite da je kvadrat plav. Potapšaće vas po glavi snishodljivo i ignorisati. Verovatno  biste reagovali ovako …

(Originalna slika preuzeta sa …)

Mislim da je čovek jednostavno postao alergičan na sisteme.

Moram naglasiti, međutim da sam posmatrala, i iz svojih interakcija mogu da tvrdim da Vasić ne misli da je iznad bilo koga. Način na koji odgovara na pitanja studenata, ljudima u inbox (btw: nema chatbot-a, već odgovara čovek na sva pitanja), nikad se nećete osetiti da ste idiot, ma šta pitali.

Primer: Par ljudi tokom jednog panela su postavili pitanja za koja bih čak i ja počela da se smejem ili bih se naježila. Jedan dečko je pitao o MLM marketingu  (zvučao je kao sektaš iz “Crne ruže”) “Šta bi rekao kada bih ti ja rekao da sve radiš pogrešno i da mnogo više novca možeš da zaradiš od moje multimilionske ideje?”.

Drugi mladić je u suštini došao da se hvali kako uzima procenat tako što likove uči kako da muvaju ribe i da ima svoj sajt i knjigu na tu temu. Ne znam kako zarađuje, ali potpuno jezivo.

Petar je smirivao publiku koja se smejala kako bi ta osoba mogla da izrazi svoje mišljenje i na najfiniji mogući način odgovarao tako da ne povredi osećanja osobe a da opet bude iskren.

Ni u jednom trenutku nije ponizio ni jednog člana publike. Čak je i prepoznao u gomili lica one koji su ga nekad nešto pitali.

 

Pišite u komentarima svoje utiske i zapažanja, biće mi čast da diskutujemo zajedno.

Miljana Nikodijević