Future is Now: Budućnost je virtuelna – marketing u doba digitalne revolucije

, RAZNO

Konferencija o modernim tehnologijama i praksama u poslovanju velikih kompanija pod nazivom Future is Now, održala se danas po prvi put na Ekonomskom fakultetu u Beogradu pod okriljem organizacije EKOF Media Group.

Na poslednjoj panel diskusiji Marketing u doba digitalne revolucije i milenijalaca učestvovali su:

  • Srđan Radić – Direktor marketinga SBB
  • Marko Dacić – Marketing menadžer Fox-a
  • Marijana Agić-Molnar – Regionalni direktor GFK
  • Ana Račić – Direktor marketinga Vojvođanske banke
  • Moderator: Miloš Čevizović – Predsednik EKOF Media Group

Kako najbolje prikazati napredak digitalnog doba?

,,Istraživali smo kako će izgledati dobar marketing 2020. Doći će do unapređenja pristupu podataka i optimizacije direktnog marketinga. Izvršiće se integracija matematike i statistike sa marketingom’’ kaže Marijana Agić-Molnar.

Zašto direktori u krizi seku marketing budžete?

,,Marketing je imao puno problema da prikaže povrat na marketing investicije, i da ubedi CEO-a da umesto u novu opremu uloži u lansiranje kampanje’’ izjavljuje Marijana. Dodaje da kapitalizam primorava izvršne direktore na kratkoročnu orijentaciju, a uvek je lakše preseći marketing, jer se negativni efekti ne vide odmah. Pa nek se naredni direktor nosi sa posledicama.

Marketing menadžer Fox-a Marko Dacić potpuno se slaže sa Marijanom i naglašava da upravo tada kompanije treba da ulažu u marketing i osvoje osiromašeno tržište.

Komunikacija u digitalno doba

Kompanije moraju da koriste integrisanu komunikaciju u svom poslovanju. U smislu da ako targetiraju potrošača dobrom ponudom preko e mail-a, link koji je ponuđen mora da bude optimivozan da nastavlja Customer journey. U suprotnom potrošač nikada neće ponovo otvoriti mail, dodaje Marijana.

,,Jako je bitno kreirati posebne poruke za različite ciljne grupe na različitim kanalima digitalne komunikacije’’ kaže Marko. Pažnja potrošača je sve kraća i moraju se pronaći načini da se dopre do njih govori on.

O milenijalcima

,,Milenijalci, informišite se više o tržištu rada. Razumite da vaši šefovi ne mogu da vam budu roditelji. Informišite se šta vas u Srbiji očekuje, nemojte da se razočaravate, jer nezadovoljstvo ne potiče od sadašnje situacije nego od vaših očekivanja’’ kaže Marijana.

,,Milenijalci su gladni interneta, i mi smo ti koji ćemo ih nahraniti’’ kaže Srđan Radić, dodaje da SBB radi na tome da obezbedi pristup bežičnom internetu u celom svetu. Njihov cilj nije altruističan, koristiće taj kanal da nas gađaju porukama. Ali, hej, dok ima besplatnog interneta ne bunimo se.

Saveti za mlade

,,Mi smo potrošna roba! Ne zanima me da li ste lepi ili pametni, već koliko ste vredni. Ako već odlažete porodicu do 35. godine, onda radite vredno do tad. Trudite se sada da biste kasnije odmarali. 300 evra danas može biti par hiljada za par godina’’ je savet koji je Srđan Radić dao svim prisutnim studentima.

,,Nemojte zaboraviti na self marketing, ne stidite se da promovišete sebe i svoj rad’’ M. Dacić

,,Etika je najbolji oblik patriotizma.’’ M. Agić-Molnar

Future Is NOW predstavlja godišnji događaj čija je osnovna misija podsticanje inovativnosti, proaktivnosti i preduzetništva mladih kroz predstavljanje modernih tehnika i tehnologija koje imaju široku primenu u najvećim, najsavremenijim i najuspešnijim kompanijama u Srbiji, ali i onih koje će svoju primenu naći u bliskoj budućnosti.

Aleksandar Pešić