Future is Now: Kako do kompanije iz snova? HR u 21. veku

, AKTUELNO

Konferencija o modernim tehnologijama i praksama u poslovanju velikih kompanija pod nazivom Future is Now, održala se danas po prvi put na Ekonomskom fakultetu u Beogradu pod okriljem organizacije EKOF Media Group. 14900527_199925437116749_1644922366224735136_n

U futuristički uređenom amfiteatru 6, preko 300 posetilaca imalo je priliku da sluša panel diskusije na teme:

  • HR u 21. veku
  • Od ideje do Start up-a i uspešnog biznisa
  • Marketing u doba digitalne revolucije i milenijalaca
  • Digitalna transformacija

Konferencija je počela u 10h, a u program konferencije uvele su nas voditeljke Sara Jovanović i Ivana Ilijin. Konferencija je otvorena govorima Miloša Čevizovića, predsednika EKOF Media Group, i dekana Ekonomskog fakulteta, prof. dr. Branislava Boričića.

,,Bez ozbiljnog rada i posvećenosti nema uspeha. Ne sumnjam da će ovo okupljanje biti uspešno i da ćete svi odavde otići obogaćeni novim zaključcima, mislima i idejama’’ kaže dekan Ekonomskog fakulteta Branislav Boričić.

Na panel diskusiji HR u 21. veku učesnici su bili:

  • direktor Manpower Srbija Aleksandar Hangiman
  • HR menadžer Limunda Milica Ivić
  • HR menadžer IKEA Srbija Jelena Roskić
  • HR business partner NIS Gazprom Neft-a Bojana Sajlović
  • moderator je bio HR saradnik Infostud-a Branko Vukovac15138585_211739092602050_7757586485730602685_o

Milenijalci predstavljaju trećinu radne snage i u Srbiji i u inostranstvu i ono što je karakteristično za tu populaciju je promena fokusa u odnosu na tradicionalne forme gledanja na posao.”, ističe Aleksandar Hangimana koji se ovom temom bavio u svojoj studiji “Continuous candidates”, dodajući da milenijalci stavljaju veliki fokus na sopstvenu sposobnost da zainteresuju poslodavca svojim veštinama, odnosno na sopstveno usavršavanje, kojim će sebi obezbediti posao na duži period. Hangimana takođe smatra da razlike između zaposlenih i nezaposlenih milenijalaca variraju u odnosu na to iz koje su zemlje.

,,Uvek koristim društvene mreže prilikom regrutacije i selekcije, ali i u cilju brendiranja poslodavaca’’ govori Milica Ivić, dodaje da je jako važno da poslodavci koriste društvene mreže i prenose poruke potencijalnim kandidatima. ,,Važno je istaći da društvene mreže nisu šala, ne tražim da li kandidat drži čašu alkohola u ruci, pre svega želim da vidim da li kandidat deli iste vrednosti kao kompanija i to će mu dati prednost pri selekciji’’ kaže ona.

,,Radno iskustvo nije uvek presudno, bitno je da se vrednosti pojedinca poklope sa vrednostima kompanije’’ ističe Jelena Roskić. Dodaje da u okviru ,,Talents week’’ programa IKEA Srbije kolege iz različitih odeljenja pričaju o svojim iskustvima kako bi se podstaklo horizontalno napredovanje. ,,Pored deljenja vrednosti tražimo i kompetencije, ali ne treba zanemariti energiju prilikom predstavljanja sebe’’ kaže ona.

Korporativni univerzitet kao novi koncept u kompaniji Nis formiran je kako bi se postiglo podizanje kompetencija samih zaposlenih i dala podrška u razvoju karijere. Preko 40 internacionalnih predavača, koučing i interni treneri tehničkih veština su tu da ovaj proces unaprede. Različiti metodi učenja su tu da razviju znanja i informisanost zaposlenih.”, Bojana Sajlović. 

,,Pokušavamo da pružimo individualan pristup svakom pojedincu kako bi zadržali naše talente’’ kaže Jelena i dodaje da su beneficije iste za sve i da slušaju svoje zaposlene. ,,U razvijenim biznis kulturama sasvim je normalno da zaposleni bez straha traži povišicu’’ ističe Hangimana. U NIS-u sprovode godišnje evaluaciju o učinku zaposlenih na osnovu kojih organizujemo radionice gde zaposleni pružaju predloge u cilju napredovanja poslovanja.

Završna pitanja

Koja su netipična pitanja koja postavljate kandidatima za posao?

“Mislim da pitanja vrste “koje biste drvo voleli da budete” nisu kvalitetna pitanja i da onom ko zapošljava ovakva pitanja neće dati nikakvu informaciju o vama.”, A. Hangimana

“Često su takva pitanja bazirana na projektivnim tehnikama i onda tumačenje vašeg odgovora zavisi od toga na koji način onaj koji pita interpretira te podatke.”, B. Sajlović

“Volim da pitam šta je najneobičnije što ste ikad uradili.”, Jelena Roskić

“Kako saznaš nešto što ne znaš?”, B. Vukovac

Šta znači radno iskustvo u radnoj biografiji?

Milica Ivić ističe da u Limundu ne traže radno iskustvo, osim u IT sektoru, gde za programere traže iskustvo od šest meseci do godinu dana – i to ne isključivo kompanijsko, već i samostalno, u realizaciji projekata. “Ne moraš biti prijavljen da bi se neko angažovanje smatralo radnim iskustvom”, navodi ona.

Angažovanje u nevladinim i studentskim organizacijama je takođe nešto što se smatra radnim iskustvom u radnoj biografiji”, kaže Jelena Roskić. “Ako imate 50-90% stvari koje se traže u oglasu za posao, prijavite se, jer idealan kandidat gotovo da ne postoji.”

Šta izvući iz ove diskusije? Mi svojim ponašanjem predstavljamo sebe. Želite da se zaposlite u određenoj kompaniji? Detaljno istražite kulturu i vrednosti te kompanije. Ako se ne poklapa sa vašom ličnošću, to verovatno nije mesto za vas. Obratite pažnju na društvene mreže, predstavite se na način koji bi bio interesantan kompaniji ili zaključajte vaše profile van LinkedIn-a. Nemojte se plašiti ako nemate sve tražene kvalifikacije i krenite rano da stičete iskustvo i radite na sebi. ,,Karijera počinje na drugoj godini studija’’, B. Vukovac.

Future Is NOW predstavlja godišnji događaj čija je osnovna misija podsticanje inovativnosti, proaktivnosti i preduzetništva mladih kroz predstavljanje modernih tehnika i tehnologija koje imaju široku primenu u najvećim, najsavremenijim i najuspešnijim kompanijama u Srbiji, ali i onih koje će svoju primenu naći u bliskoj budućnosti.

Aleksandar Pešić