STUDENT NEDELJE | Katarina Lukić, 23, Matematički fakultet

, RAZNO

Ovoj devojci brojke idu kao od šale, a od skoro se može pohvaliti titulom studenta generacije na Matematičkom fakultetu. Sem što vredno uči, svoje znanje nesebično deli. Predstavljamo vam Katarinu Lukić, matematičkog genija!

#1 Na sam spomen reči matematika mnogima se diže kosa na glavi dok je tebi to životno opredeljenje. U kom momentu si shvatila da su brojevi tvoja ljubav?

– Naučila sam brojeve, sabiranje i množenje pre nego što sam naučila slova i čitanje.  Sa lakoćom sam rešavala logičko-kombinatorne zadatke već u nižim razredima osnovne škole i u svakom uspešno rešenom zadatku sam uživala. Tako se razvila moja ljubav prema matematici,  a tome su doprinele i značajne nagrade koje sam osvajala na mnogobrojnim matematičkim takmičenjima od četvrtog razreda osnovne škole pa sve do kraja srednje škole.

#2 Bila si đak generacije u Matematičkoj gimnaziji, a odnedavno si nosilac zvanja studenta generacije na Matematičkom fakultetu. U kojoj meri je za veliki uspeh zaslužan talenat, a u kojoj trud, rad i odricanja?

– Čast mi je što sam bila đak generacije u Matematičkoj gimnaziji jer je to škola za nadarene učenike od posebnog nacionalnog značaja. Matematički fakultet sam završila za četiri godine sa prosečnom ocenom 10,0 čime sam ušla u najuži izbor za studenta generacije koji se proglašava na dan fakulteta.

Moja formula za uspeh je rad+talenat = uspeh. Za matematiku je talenat od velikog značaja, ali sam po sebi talenat nije dovoljan za uspeh. Bez ozbiljnog rada i zalaganja talenat ne može doći do izražaja. Obično kažem da nisam samo ja birala matematiku, i matematika je birala mene.

#3 S obzirom da si imala prosek 10,00 konstantno tokom studiranja, većina ljudi bi pomislila da glavu nisi odvajala od knjige. Međutim, tvoje vannstavne aktivnosti su više nego impresivne! Otkrij tajnu studentima– kako si balansirala između fakulteta, vannastavnih aktivnosti i privatnog života?

– Svako ko kaže da je sa lakoćom završio Matematički fakultet sa visokim prosekom ne govori istinu. Najveći deo mog vremena pripada matematici. Vannastavne aktivnosti su bile kombinacija rada, putovanja i druženja sa pametnim i meni veoma dragim ljudima sa kojima sam promovisala matematiku širom Srbije.

U slobodno vreme se opuštam tako što pravim 3D origami figure, slušam muziku i družim se sa prijateljima. Ponekad je veoma teško balansirati između svih aktivnosti, ali uz dobru organizaciju, a ponekad i manjak sna, nekako uspevam uz podršku porodice i prijatelja.

#4 Zanimljivo je da si učestvovala u popularizaciji nauke širom Srbije (Pančevo, Čačak, Loznica, Kraljevo, Kruševac…) U čemu su se sastojale te aktivnosti i kakva je bila reakcija ljudi/dece?

– Uz podršku kolega sa fakulteta pokušala sam da matematiku prikažem kao privlačnu, zanimljivu i jednostavnu nauku putem praktičnih radionica, izložbi, kroz igru u prirodi, putem kratkog filma i interaktivnog kviza znanja. Deca su uživala u ovakvom pristupu matematici jer su svojim rukama pravila geometrijska tela od gline i učestvovala u matematičkim igricama. Pažljivo su slušala zanimljive priče o slavnim matematičarima i posmatrala njihove likove na softveru za prepoznavanje lica. Srednjoškolcima smo delili brošure o upisu na Matematički fakultet, rešavali sa njima zadatke sa prethodnih prijemnih ispita i odgovarali na njihova pitanja, kao i na pitanja njihovih roditelja.

#5 Bila si član organizacionog odbora na VII Simpozijumu „MATEMATIKA I PRIMENE“, student-mentor na PMF-u, pripremala si učenike za takmičenja iz matematike, držala konsultativnu nastavu na Hemijskom fakultetu u Beogradu. Koja od ovih uloga ti je najdraža i zbog čega?

Najdraža aktivnost mi je priprema učenika Matematičke gimnazije za takmičenja kroz časove dodatne nastave. Trudila sam se da ih motivišem da prošire svoja znanja, radovala sam se njihovim uspesima i osvojenim nagradama. Njihova radoznalost i želja za znanjem je fascinantna.

#6 Tvoji planovi za budućnost za formalno i neformalno obrazovanje?

 Što se tiče formalnog obrazovanja ove godine upisujem master studije na Matematičkom fakultetu, a po završetku ću upisati doktorske studije. Uporedo sa formalnim obrazovanjem, planiram da učestvujem u raznim naučnim projektima, seminarima, stručnim kursevima i drugim vidovima neformalnog obrazovanja. Volela bih da usavršim svoje veštine u oblasti programiranja i stranih jezika.

#7 Šta bi savetovala svim studentima koji gube volju za učenjem ili misle da je neki predmet pretežak za njih?

Kod upisa na fakultet značajno je realno sagledati svoje mogućnosti i napraviti pravi izbor. Bitno je težiti uspehu i uložiti neophodni trud i rad i onda je uspeh zagarantovan. Treba se pokrenuti, dati svoj maksimum, ne odustajati od svog cilja i prevazići sve prepreke kako govori i izreka ,,Trnovit je put do zvezda“.

 

Pripremila: Marija Tomić

Fotografije: Privatna arhiva