Facebook staje na put lažnim vestima

, IT

Živimo u vremenu u kom nas samo jedan klik deli od mnoštva lažnih i neproverenih vesti. Činjenica je da je dobar deo naroda medijski nepismen i ne ume da razlikuje validne izvore vesti od onih koji žive od širenja dezinformacija. Kvazi novinari su spremni na sve da bi dobili jedan klik više te neretko posežu za lažnim vestima i senzacionalističkim naslovima kako bi privukli pažnju mase. Kako bi tih vesti bilo što manje, Facebook je uveo novu opciju, a to je program koji služi suzbijanju lažnih vesti u Srbiji.

Nedavno je Istinomer saopštio da je zajedno sa francuskom agencijom Frans Pres (AFP) postao zvaničan partner društvenoj mreži Facebook za suzbijanje dezinformacija. Srbija nije jedina zemlja u regionu u kojoj je pokrenut ovaj program, već su tu Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Severna Makedonija, a širi se i u Hrvatskoj. Takođe, od ključne važnosti je i da su svi partneri sertfikovane članice nezavisne Međunarodne mreže fektčekera (International Fact-Checking Network).

U saopštenju piše da će Istinomer na dnevnom nivou proveravati sadržaj i skenirati dezinformacije na srpskom jeziku koje se objavljuju na Facebook-u. Pitanje je šta se dešava kada se neka vest oceni kao lažna. Ukoliko fektčekeri ocene vest kao lažnu, ona će se prikazivati niže u News Feed-u, tj. novostima i taj korak značajno smanjuje vidljivost same vesti i njenu distribuciju. Samim tim, jasno je da će se znatno smanjiti broj ljudi koji će videti priču. Stranice koje često posežu za deljenjem lažnih vesti osetiće posledice tako što će biti suočene sa smanjenom distribucijom, a takođe i nemogućnošću reklamiranja. Ukoliko se odlučite da podelite, ili ste ranije već delili priču koja je ocenjena kao lažna, dobićete obaveštenje da je u pitanju priča koju su organizacije za proveru informacija verifikovale kao lažnu.

Pročitajte i: Facebook iskoristio 86% obnovljive energije u 2019. godini

Glavna urednica Istinomera, Milena Popović, ističe da je Istinomer prvi fektčeking medij u regionu koji se već godinama bavi proverom istinitosti činjenica i da veruje da će kroz partnertstvo sa Facebook-om doprineti u daljoj borbi protiv dezinformacija.  

Sofi Ajers, strateški menadžer za razvoj partnera kompanije Facebook takođe se oglasila i rekla da je srećna što je pokrenut third-party fektčeking program u Srbiji.

“Borba protiv lažnih vesti je odgovornost koju shvatamo veoma ozbiljno i upravo zato konstantno radimo na tome da sprečimo širenje dezinformacija na našoj platformi”, dodala je Sofi.

Trenutno, Facebook ima 70 partnera koji se bave proveravanjem istinitosti sadržaja na 50 jezika širom planete, a definitivno se neće na tome zaustaviti i nastaviće da ulaže u unapređenje ovog programa.

Sa sigurnošću možemo da kažemo da je ovaj novi program nešto što je Srbiji i te kako potrebno s obzirom na to da smo svakodnevno suočeni sa  lavinom dezinformacija. Ovo je samo korak napred i stepenica više ka medijskom opismenjavanju našeg naroda i nadajmo se da će ova inicijativa društvene mreže Facebook dati pozitivne rezultate.

Pročitajte i: Zašto smo počeli da sumnjamo u sve što nam mediji prenose?

Pripremila: Bojana Petrović

Izvor: netokracija.rs, facebook.com, insajder.net, n1info.com