Facebook iskoristio 86% obnovljive energije u 2019. godini

, IT

Facebook je na putu da ispuni cilj koji je zadao sebi ne tako davne 2018. godine i u potpunosti pređe na upotrebu obnovljivih izvora energije. Kao krajnji rok određena je 2021. godina, ali je kompanija na jako dobrom putu da svoju nameru realizuje malo ranije.

Početkom ove nedelje iz Facebook-a su nam stigle jako lepe vesti. U 2019. godini 86% energije korišćene u radu dobijeno je iz obnovljivih izvora. To se smatra velikim pomakom, s obzirom da je 2015. taj procenat iznosio 35.

Kompanija u ovom trenutku koristi 1,3 gigavata energije dobijenih iz solarnih i vetroparkova, uključujući i veliku solarnu farmu u Teksasu. Uz pomoć njih je smanjena emisija štetnih gasova za 59% i nadoknađeno više od 100 hiljada tona emisije ugljenika, što je ekvivalent učinku koji bi se postigao kada bi se broj automobila na ulicama manjio za 22 hiljade.

Pročitajte i: Pametni uređaj koji olakšava pronalaženje stvari

Kako saopštavaju iz Facebook-a, njihovo sedište u Menlo Parku je kompletno prešao na upotrebu obnovljive energije, dok se 90% otpada reciklira i kompostira. Uz to, u prethodnih nekoliko godina nagrađeni su i LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikatima, koji se dodeljuju za liderstvo u energetskom i ekološkom dizajnu. Četiri zgrade koje se koriste kao data centri kompanije u Americi dobile su LEED Gold sertifikat, a zgrada u Švedskoj LEED Platinum, što je i najviša ocena.

Jedan od ciljeva kompanije je i pomaganje zajednicama u okruženjima u kojima se nalaze njihovi objekti. Primer za to su serveri koje imaju u Odenseu, u Danskoj. Toplota koju oni proizvode biće odvođena u lokalnu toplanu. Njenim priključenjem bi se godišnje moglo obezbediti 100 hiljada megavat sati, što je dovoljno za zagrevanje 6,900 domova u obližnjem gradu.

Racionalnija potrošnje vode je još jedna od stvari za koje se Facebook zalaže. Tokom 2019. godine kompanija je uštedela preko 11 milijardi litara vode i investirala u obnavljanje vodenih tokova u Oregonu i Novom Meksiku.

Ukoliko želite da se informišete o dosadašnjem doprinosu Facebook-a i daljim planovima, to možete učiniti na ovom linku.

Pročitajte i: Nova phishing prevara stiže- kako je sprečiti?

Priredila: Jovana Janković

Izvori: hyperbeast.com, engadget.com, cmgsite.com