E-turizam konferencija pomera granice

, RAZNO

 

Poslujete u turizmu, a niste dovoljno upoznati sa upotrebom informacionih tehnologija? Upravo je E-turizam konferencija pravo mesto za sve one koji žele da budu u toku sa najnovijim dostignućima IT-a primenljivih u turizmu.

e 1

                                           Moderator Bojana Andrić najavljuje govornike, Izvor: E – turizam konferencija

12. maja u event prostoru Fabrika u Beogradu u organizaciji “TEMMS Consulting”-a i “Tourism Management and Consulting”-a, održana je treća po redu E-turizam konferencija. Čast da otvori konferenciju imao je direktor Turističke organizacije Beograda – Miodrag Popović, nakon čega su se prisutnima obratili organizatori konferencije Milan Stojković i Darko Gavrilović. Moderator celokupnog događaja bila je Bojana Andrić.  Prisustvovalo je oko stotinu ljudi, mahom predstavnika turističke privrede, studenata turizma kao i predstavnika medija.

nikola jelacic

                                                                                  Nikola Jelačić, Izvor: E – turizam konferencija

Nakon zvaničnog otvaranja, prisutnima se obratio i Nikola Jelačić iz Google-a za Istočnu Evropu, koji je govorio o primeni mobilnih tehnologija u turizmu. Tom prilikom napomenuo je da se više od 50% pretraživanja na Google-u odvija putem mobilnih telefona, kao i da će do 2020. godine svih 8 milijardi stanovnika biti on-line, što je veoma značajno s obzirom da je 2014. taj broj iznosio 2,8 od 7,2 milijarde ljudi. Takođe, govorio je o servisima te kompanije: Google Now, Google Flights, Google Hotel Ada, koji su objedinjeni u Book on Google. Ove godine lansiran je proizvod Google Destination Search Experience.

STATISTIKA

Do 2020. godine 8 milijardi stanovnika će biti on-line

U proseku imamo 56 sekundi da  zainteresujemo posetioca sajta

90% kupaca smatra da video sadržaji pomažu pri kupovini

 

Direktor prodaje i marketinga hotela “Square Nine” u Beogradu, Jelena Đaković, objasnila je kako komunicirati sa milionima, a da se svako oseća posebnim.

– Svako je poseban i na iste informacije ljudi gledaju drugačije. Informacije koje plasiramo moraju biti kratke, jasne, jedinstvene. Neophodno je svima dati sve, a posle se svakom posvetiti pojedinačno.

petar vasic

                                                              Petar Vasić, Izvor: E – turizam konferencija

Petar Vasić, vlasnik agencije “Vasic Media”, koja je specijalizovana za marketing na društvenim mrežama, istakao je da  Facebook i dalje dominira kada je reč o promociji, međutim, tu je najteže privući pažnju. Kako napominje, pažnju ćemo lakše privući na Instagramu, gde je ujedno i jeftinije oglašavanje, a budućnost je svakako Snapchat, koji je jedna od najboljih platformi za deljenje vizuelnog sadržaja i prava stvar za one koji žele da privuku pažnju.

Prema njegovim rečima, turizam će biti u problemu, s obzirom da sve ide on-line.

-Tehnologija svakim danom sve više napreduje, a uskoro bismo mogli napraviti 3D selfie ispred Ajfelove kule.

milan stojkovic

                                                                Milan Stojković , Izvor: E – turizam konferencija

Direktor i idejni tvorac E-turizam konferencije Milan Stojković, govorio je o personalizaciji u turizmu u digitalnom dobu.

-Turisti zahtevaju personalizaciju, žele nešto jedinstveno. Ponudu ne smemo promovisati svakome, moramo imati ciljnu grupu i poruku slati pravim ljudima. Danas marketari imaju mogućnost da uz pomoć interneta precizno utiču na svoju ciljnu grupu. Nažalost, internet i dalje koristimo na stari način. Ono što je značajno je i to što je cena personalizovanog oglasa za 250% niža u odnosu na klasično oglašavanje.

petar platisa

                                                                    Petar Platiša , Izvor: E – turizam konferencija

Direktor prodaje hotela Mona” u Beogradu, Petar Platiša, govorio je o značaju CRM-a (Customer Relationship Management) za hotelsku prodaju.

-CRM  je omogućio efikasnu kontrolu prodajnih aktivnosti, lakše kreiranje i praćenje ciljeva, uz to prati se učinak zaposlenih, bez pritiska na iste. Još jedna od mnoštva prednosti jeste i što se CRM može integrisati sa drugim softverima, a uz natprosečni kolektiv uspeh je zagarantovan.

zoran torbica

                                                         Zoran Torbica , Izvor: E – turizam konferencija

Prisutnima se obratio i Zoran Torbica, direktor “Nove energije”, koji je govorio o neophodnosti korišćenja društvenih mreža u promociji turizma, destinacije i hotela iz ličnog iskustva, nakon čega je mnoštvo konkretnih saveta za kreiranje Fejsbuk oglasa dala Martina Anđelković, vlasnica agencije “Snajka de Madre”, inače nekadašnja novinarka B92.

– Vlasnicima Fejsbuk stranica preporučujem opciju Boost kako bi što bolje ispromovisali svoju ponudu, uz prethodno istraživanje tržišta i određivanje ciljne grupe. Takođe, trebalo bi obratiti pažnju na opciju Reviews, kojoj se posvećuje mnogo pažnje u Americi. Jedan od najjeftinijih vidova oglašavanja na najpopularnijoj društvenoj mreži je “Live video”, dok je oglašavanje “Event” jedno od najskupljih.

Kako je dodala, za promociju restorana je odlična kampanja Local Awareness, koja će obuhvatiti ljude koji se nalaze u blizini objekta, i dodaje da je veoma važno targetirati strance na njihovom maternjem jeziku. U potpunosti je saglasna sa prethodnim predavačima kada je reč o značaju Snapchata, koji prema njenim rečima definitivno postaje trend. Za sam kraj ponovila je da maksimalno treba iskoristiti Fejsbuk oglašavanje dok nije poskupelo.

tijago

                                                                  Thiago Fereirra, Izvor: E – turizam konferencija

Aktivni promoter turističke ponude Srbije, harizmatični Brazilac Thiago Fereirra iz agencije “Talas Travel”, održao je predavanje o korišćenju video sadržaja u svrhu promocije turističkih proizvoda. Naglasio je kako su video sadržaji efektniji od slika i da 90% kupaca smatra da im pomažu pri kupovini. Jedno istraživanje je pokazalo da preduzeća koja koriste video sadržaje imaju 50% veće prihode. Video ne treba da bude skup i profesionalno odrađen kako ne bi podsećao na reklamu, već je neophodno da bude jasan, interesantan i kratak, i uz to dodaje da kada neko poseti sajt, u proseku imamo 56 sekundi da ga zainteresujemo. Youtube je drugi najveći pretraživač, nakon Google-a, i broji oko milijardu korisnika, što je još jedan dokaz tome koliko video sadržaj može doprineti poslovanju i na kraju vas izdvoji od konkurencije.

Sam kraj konferencije bio je rezervisan za izvlačenje dobitnika vrednih nagrada, nakon čega je usledilo druženje učesnika konferencije.

Ovogodišnju konferenciju su zasigurno obeležili entuzijazam posetilaca, dobra organizacija, kao i mnoštvo korisnih informacija i pozitivnih komentara. Dovoljno razloga da ne propustite E -turizam 2017!

svii

Govornici i posetioci, Izvor: E – turizam konferencija

 

Cvijeta Vujičić