Marketing na šumadijski način

, RAZNO

Kada bi neko danas hteo da snimi obradu Brenine pesme „Čačak“, morao bi da prepravi stih „Čačak, Čačak – šumadijski rokenrol“ u „Čačak, Čačak – marketinški rokenrol“. Toj izmeni doprineo je brilijantan marketinški podvig izvesnih žitelja ovog šumadijskog grada.

Naime, neko je u centru Čačka postavio dva bilborda, od kojih može da kane neka para u ova teška i krizna vremena, koliko da se, recimo ode na more u Monako. Pošto u Srbiji ništa ne ide glatko, tako se i ovde pojavio problem. Naime, sadržaj bilborda su zaklanjali platani koji su se tu obreli pre nekih 50-ak godina i tako direktno ugrozili ovu investiciju.

Zbog toga su izvesne osobe rešile da stanu na put bahatim platanima i preko noći su posekli dva od tri stabla sa javne površine u centru Čačka i tako su oslobodili vidno polje za svoje bilborde. Svesno ili ne, ove osobe su napravile marketinški poduhvat veka u Čačku – uklonili su stabla stara 50 godina kako bi bilbordi bili vidljivi. To je ove bilborde učinilo prepoznatljivim i slavnim u svetu bilborda. Sad ceo grad priča o njima, a im to svakako podiže cenu za reklamni prostor. Svako bi hteo da se reklamira na brendiranom i poznatom bilbordu sa autentičnom pričom, pa još i u centru Čačka.

Rezultat rada je jasno vidljiv

 

Počinioci su za ovaj prestup kažnjeni sa 10.000 dinara, ali su ovim činom otvorili jedno novo poglavlje u marketingu koje bi se moglo nazvati “šumadijski marketing” ili “marketing na šumadijski način” čiji bi slobodniji pristup u uređenju javnog prostora mogao da reši muke mnogih drugih marktetinških stručnjaka.

Naravno, na seči platana zarad marketinga se priča ne bi završila i mogla bi se primeniti na širok asortiman javnog i privatnog prostora.

Recimo, vašem bilbordu smeta saobraćajni znak “zona škole”? Uklonite ga! Pa neće valjda jedan saobraćajni znak zaklanjati vidno polje vašeg bilborda. Uostalom, zar mora baš svaki put pored škole da bude propraćen nekim tamo saobraćajnim znakom…

Dalje, vašem bilbordu smeta spomenik Tanasku Rajiću u Ljubiću kraj Čačka? Uklonite taj dosadni spomenik i postavite svoj reklamni prostor. Smeta vam Gradina na Jelici? Uklonite i nju. Zgrada Gimnazije u Čačku takođe može zaklanjati vidik sa nečijeg bilborda pa bi čačanski marketinški magovi mogli da pitaju svoje kolege iz Savamale kako da reše taj problem…

Dalje, vašem bilbordu smeta spomenik Tanasku Rajiću u Ljubiću kraj Čačka? Uklonite taj dosadni spomenik i postavite svoj reklamni prostor. Smeta vam Gradina na Jelici? Uklonite i nju. Zgrada Gimnazije u Čačku takođe može zaklanjati vidik sa nečijeg bilborda pa bi čačanski marketinški magovi mogli da pitaju svoje kolege iz Savamale kako da reše taj problem…

Škole su takođe veoma posećene, a table idealne površine za reklamu. Obrazovanje ionako više nije na ceni, a marketing jeste, tako da ne čekajte da neko drugi pre vas postavi bilborde na mesto starih i zastarelih tabli.

Ipak, najveći i najbolji prostor na koji se reklama može staviti je loša slika naše zemlje i naroda u svetu. Zbog svih ovdašnjih dešavanja, loša slika Srbije jedana je od većih u svetu pa bi se ta površina savršeno mogla prikriti nekim bilbordom. Kada se neko bude setio da preko loše slike naše zemlje u svetu postavi bilbord, najbolja reklama koja bi pristajala na toliku površinu je reklama naše Vlade za radnike u Srbiji na SNN-u od pre par godina u kojoj stoji privlačan slogan: High- skilled, low cost workers.

 

Napomena: Autor teksta nema nameru nikoga da povredi ili omalovaži, članak ima humorističku notu, pa se sve zasniva na kreativnosti i stvaralačkom duhu pisca.

Aleksandar Đukić
Izvori fotografija: Morava info i privatna arhiva autora