Intervju sa Nemanjom Kostićem, direktorom PLAY radija

, RAZNO

Zaljubljenik u radio. Zaljubljenik u kulturu. Zaljubljenik u muziku. Može se reći da se do sada više puta zaljubio, ali nikada prestao da voli. Kao veoma mlad dobio je priliku da oseti radijsku atmosferu, a kasnije i da je sam stvara. Danas je, smatra se, najmlađi direktor nekog medija u Srbiji, a o svome poslu i radiju kao životnom saputniku govori nam Nemanja Kostić.

1. Prva rečenica u Vašoj biografiji govori da smatrate da niste poznati, niti da težite da to i postanete. Kako objašnjavate taj stav, ukoliko se u obzir uzme činjenica da je biti poznat imperativ među većinom Vaših kolega u medijima?

To ima veze sa radiom kao medijem. Mi smo tu da provedemo neko kvalitetno vreme sa svojim slušaocima koji nas najčešće slušaju dok su sami, tako da nam je pre cilj da se upoznamo, nego da se prepoznamo.

2. Kolege Vas opisuju kao portparola za kulturu. Na koji način unosite duh kulture u posao kojim se bavite?

Duh kulture u poslu je specifična zverka. To ne znači da zajedno idemo u pozorište (mada, što da ne?), već da se međusobno poštujemo, da se ophodimo jedni prema drugima s ljubaznošću, prijateljski. To je ono što ja pokušavam da radim svaki dan.

4. Kada govorimo o Vašem poslu, interesantno je da ste već dugo upoznati sa time kako izgleda biti sa „ove strane“ mikrofona i da ste ostali verni radijskom etru. Zašto baš radio?

Na radiju sam slučajno počeo da radim sa trinaest godina i to je bila ljubav na prvi pogled. Ili prvo slušanje, da se bolje izrazim. Stasavao sam na lokalnoj beogradskoj stanici, a sa punoletstvom je došao i angažman na radiju B92. Tu sam, zapravo, naučio šta znači reč „radio”, gde sam prošao kroz sve moguće programe, od ranog jutra do kasne večeri, učeći i posao tonca, a kasnije i producenta – kreirajući program.

4. Poznato je da je PLAY radio, čiji ste trenutno direktor, zamenio tadašnji radio B92, te da ta promena nije bila po volji svim slušaocima. Kako je to gašenje jedne, a buđenje nove radio stanice zaista uticalo na Vaše slušaoce?

Iskreno, mislim da B92 i PLAY imaju potpuno različite ciljne grupe. PLAY je dosta širi. Mada, dobijali smo poruke i od ponekih slušaoca koji su bili ljuti zbog gašenja B92, ali su vremenom zavoleli PLAY i ekipu koja je sada tu.

5. A kako je ta promena uticala na Vas i Vaš rad?

Moram da kažem da je u jednom trenutku izgledalo kao da sam promenio struku, a ne samo format stanice. Iako se mnogima čini da je rad na PLAY radiju lak u tome je i štos – učiniti da sve to zvuči lako, opušteno i, pre svega, veselo. Takav se trudim i sam da budem – prilagodljiv, opušten i veseo.

6. Kada je o tome reč, s vremena na vreme se javi neko ko PLAY radio opisuje kao „radio sa lakim notama“ ili nagovesti da se „program ne ažurira redovno“. Koliko su Vam značajne kritike tog karaktera?

Uvek volimo da čujemo šta publika misli. Zato redovno obavljamo istraživanja tržišta kao i muzička testiranja. Mi smo tu za publiku i najbitnije nam je da njima pružimo radio kakav žele. Vreme je pokazalo da ih pažljivo slušamo, jer nam je kraj godine obeležila prva pozicija u Beogradu, kao i prvo mesto u našoj ciljnoj grupi u Srbiji.

7. Kako izgleda prilagođavanje programa očekivanjima slušalaca?

Kao što rekoh, jedna smo od retkih stanica koja ulaže u istraživanja. Pre nego što smo lansirali PLAY, pitali smo publiku kakav radio želi, a zatim smo obavili muzičko testiranje među ciljnom grupom koje nam je dalo do znanja koje pesme vole, a koje nikako ne bi voleli da čuju. I to nastavljamo da činimo. Takođe, tu smo za svakoga  putem našeg sajta, mobilnih aplikacija i društvenih mreža i trudimo se da odgovorimo svima u svako doba dana ili noći. Kada dovoljan broj naših slušalaca pohvali ili pokudi neki sadržaj, mi ga ili pojačamo ili ugasimo.

8. S obzirom na to da Vi uređujete program, mogu li slušaoci da očekuju konzistentnost ili bi trebalo da budu spremni na neke značajnije novitete?

Konzistentnost je ono što publika očekuje od svoje omiljene radio stanice, a što se tiče noviteta – očekujte mnogo veće akcije. U 2016. godini vodili smo slušaoce bilo gde na planeti, na najveće regionalne festivale, poklanjali smo sitne, ali i veoma krupne nagrade, a na samom kraju godine jednom slušaocu obezbedili i posao u našem malom kolektivu. Plan za 2017. je još ambiciozniji!

Marta Lutovac

Izvor fotografije: www.playradio.rs

Leave a Reply