Održan SAP forum 2016

, RAZNO

Beograd – 13. oktobar 2016. – Pod sloganom „Prilagođavanje poslovanja digitalnoj ekonomiji“ („Reimagine Business for the Digital Economy“) u Jugoslovenskom Dramskom Pozorištu održana je najveća godišnja konferencija kompanije SAP – SAP Forum Beograd 2016, na kojoj je prikazano kako se danas, u eri digitalne transformacije, rešavaju izazovi poslovanja.

Predstavnici kompanije SAP su na ovogodišnjem Forumu na potpuno multimedijalan način prisutnima približili pojam digitalne transformacije, odnosno potrebe da kompanije transformišu svoje poslovanje odmah, ukoliko već nisu otpočele ovaj proces. SAP je predstavio portfolio rešenja koja omogućavaju podršku kompletnom poslovanju, počev od procesa zapošljavanja u kompaniji uz pomoć SAP SuccessFactors rešenja, preko pozicioniranja proizvoda, izgradnje odnosa sa klijentima i elektronske trgovine uz korišćenje SAP Hybris rešenja, pa sve do vođenja procesa prodaje uz pomoć Cloud4Sales rešenja, kao i pregleda i upravljanja celokupnim poslovanjem uz Cloud4Analytics.

avatar-direktora-kompanije-sap-zapadni-balkan-predraga-cirkovica-otvara-sap-forum

Avatar direktora Predraga Ćirkovića

Digitalizacija

U duhu multimedijalnog nastupa, Forum je otvorio „Avatar“ Predraga Ćirkovića, generalnog direktora kompanije SAP za region Zapadnog Balkana, koji je govorio o promeni perspektive i tome kako ljudi koriste tehnologije kao alat za transformaciju svog poslovanja, ali i o tome da se globalni trendovi preslikavaju na lokalna tržišta i da danas i kupci i korisnici na isti način koriste tehnologiju. On je rekao da je ideja Foruma da pokaže rešenja koja će pomoći kompanijama da se približe svojim korisnicima i dodao: „SAP je prepoznao trend digitalizacije i uložio 50 milijardi dolara u inovacije. Predstavili smo HANA in-memory platformu, fokusirali smo se na različite linije poslovanja i pružili im najbolje korisničko iskustvo, a to smo sve uradili i u Cloud-u i formirali smo novi koncept za podršku poslovanju, novi business suit i predstavili S/4 HANA plarformu, koja je najbrže prodavani SAP proizvod ikada. Verujem da će se najveće inovacije u sledećih nekoliko godina dogoditi izvan laboratorija i velikih korporacija. Budućnost digitalizacije je u zajednicama inovatora, gde se zajednički grade nove ideje i novi proizvodi. Trenutno, više od 2.000 startapova ima priliku da uz SAP Start-up program zajedno sa nama razvija inovacije i gradi nove aplikacije. Mi tu vidimo ključ budućeg poslovanja – u saradnji i zajedničkom kreiranju inovacija“ zaključio je Predrag Ćirković.

Novi poslovni modeli i partneri

Simon Kaluža, direktor SAP CEE

Simon Kaluža, direktor SAP CEE

Simon Kaluža, direktor kompanije SAP za Centralnu i Istočnu Evropu je govorio o tome da se digitalna transformacija dešava upravo sada i ukoliko kompanije nisu svesne toga, mogu da negativno utiču na svoje tržišno prisustvo. On je naveo da je trenutno 30 – 40% poslovanja u regionu Centralne i Istočne Evrope vezano za digitalnu transformaciju. Kompanije danas moraju da se prilagođavaju potrebama korisnika i da analiziraju njihove navike kako bi kreirale proizvode i rešenja upravo po meri svakog korisnika. Simon Kaluža predviđa da će sa trenutne liste TOP 500 kompanija u svetu, samo 30% njih ostati na ovoj listi, jer ostale kompanije još uvek nisu počele da transformišu svoje poslovanje. Dodao je da će do 2020. godine, 75% svih zaposlenih na svetu biti milenijalsi koji su rođeni u eri digitalne ekonomije i zato je za kompaniju SAP veoma važno da investira u startap preduzetnike jer oni imaju ideje koje odgovaraju potrebama današnjih korisnika. SAP je investirao više od milijardu dolara u saradnju sa startap zajednicom, a čak 2 milijarde u razvoj IoT.

Prošle godine je pokrenut projekat za startap zajednicu u okviru kojeg pojedinci ili firme mogu na HANA Cloud platformi da razvijaju svoje aplikacije, a upravo na ovom Forumu u Beogradu su se na panelu predstavile tri kompanije koje su pobednice prošlogodišnjeg HCP izazova i koje su već pokrenule svoj biznis – ShopUp i Scalefocus iz Bugarske i Apollogic iz Poljske. Njihov zajednički zaključak je da je važno da se međusobno razmenjuju iskustva i znanja, a HCP im je pomogla da njihove ideje zažive.

Dragan Stokić, direktor ATOS-a

Dragan Stokić, direktor ATOS-a

Veoma zanimljiv deo na ovogodišnjem SAP Forumu su bile studije slučaja koje su predstavili SAP korisnici: Telekom Srbija – implementaciju SAP ERP rešenja i Agrokor – Abrakadabra onlajn prodavnicu koja je bazirana na SAP Hybris e-commerce rešenju.

Digitalna transformacija

Jasna Smiljanić, direktorka funkcije za računovodstvo u kompaniji Telekom Srbija, objasnila je kako se Telekom odlučio da postojeći ERP koji je bio izuzetno kompleksan i sa mnoštvom modula i pod-modula zameni integrisanim SAP ERP sistemom, koji je pouzdano i efikasno rešenje koje je donelo transparentnost, mogućnost za unapređenje procesa i automatizaciju određenog broja aktivnosti. Kako je gospođa Smiljanić navela, ovo je tek početak i u planu su i dve nove faze implementacije SAP modula.

Iz kompanije Agrokor su naveli da su se za SAP Hybris rešenje odlučili jer ovo rešenje ima niz funkcionalnosti koje su koristili da bi se fokusirali na poslovanje i razvoj onlajn prodavnice Abrakadabra. Takođe im je bilo važno sa tehnološkog aspekta jer je Hybris baziran na programskim jezicima kao što je JAVA, pa su postojeći zaposleni mogli da nastave da rade na ovoj platformi. Najveći izazovi za razvoj Abrakadabra platforme su korisničko iskustvo, sadržaj tj. prikupljanje, obrada i unos podataka o proizvodima i integracija. Sve ove izazove su prevazišli uz pomoć SAP Hybris e-commerce rešenja i ovo rešenje im je omogućilo da se fokusiraju na ono što ih razlikuje od drugih, a takođe im je omogućilo da, čak i pre nego što je onlajn prodavnica počela sa radom, omoguće određenom broju korisnika da testiraju usluge i vrate se sa informacijama šta bi se moglo unaprediti. Agrokor takođe ima u planu dalju saradnju sa kompanijom SAP kroz naprednije alate za personalizaciju – Hybris marketing, i poboljšanje programa lojalnosti kroz prediktivnu analitiku i bolju ponudu za kupce. Takođe, u planu je i regionalno proširenje poslovanja Abrakadabra onlajn prodavnice na Srbiju i Sloveniju.

Predrag Ćirković, direktor SAP Zapadni Balkan

Predrag Ćirković, direktor SAP Zapadni Balkan

Forum su i ove godine podržali SAP partneri – Coming, M&I Systems, SBS, S&T, Sapiens Solution, a zlatni partner skupa bila je kompanija ATOS, kompanija koja je već 35 godina partner kompanije SAP na globalnom nivou i koja je ove godine dobila srebrnu SAP Quality Award nagradu u kategoriji Brze implementacije za SAP TRM rešenje koje su implementirali u Ministarstvu finansija Crne Gore.

Izvor: PR

Leave a Reply