Brendiranje za početnike – reklamne zastave, bilbordi, društvene mreže odakle krenuti?

Pokretanje biznisa može biti uzbudljivo i zahtevno. Sasvim je sigurno da imate nekoliko ideja i planova kako vaše poslovanje treba da se razvija. Pored svih izazova sa kojima se kao početnik suočavate u poslovnom svetu, posebnu pažnju treba da posvetite brendiranju.

Ako se fokusirate na izgradnju brenda možete da izbegnete sve one nepotrebne troškove koji prate neiskusne preduzetnike. Uz to, sa jasno definisanim brendom i imenom koje se ističe na tržištu mnogo brže se stiču uslovi za dugoročan poslovni uspeh.

Postoji nekoliko različitih strategija koje vam mogu pomoći u brendiranju. Promocija na društvenim mrežama i bilbordima, upotreba reklamnih zastava malih i velikih formata, korišćenje štampanih promo materijala samo su neki od njih. Sa toliko raspoloživih opcija, sasvim je logično postaviti pitanje odakle početi, odnosno koja je čarobna marketinška formula za izgradnju brenda.

Zbog toga smo pripremili nekoliko korisnih i praktičnih saveta za početnike, ali i za sve one koji žele da saznaju više o brendiranju i tako poboljšaju svoje poslovne performanse. Pročitajte.

Šta je to brend i zašto ga treba tretirati kao osobu?

Brend je kombinacija elemenata koji definišu poslovanje – slogan, logotip i poslovna etika vaše firme. Zbog toga se smatra ključnim faktorom za poslovni napredak i ostvaren profit. Eksperti iz poslovnog sveta posebno ističu da brend treba da ima ime, svoju ličnost, ciljeve i vrednosti, mrežu prijatelja i nekoliko „neprijatelja”, tj. konkurenata.

Otkrijte koje su to vrednosti koje želite da sledite – da li je to motivacija, zabava, zdravlje? Istaknite ih uz upečatljivo dizajniran logo preko društvenih mreža, TV reklama, promo zastava ili postera i bilborda.

Postarajte se da se vaši potencijalni kupci povežu sa idejama koje vaša firma promoviše. Kada brend „oživite” i učinite ga autentičnim, ljudima će biti mnogo lakše da stupe u interakciju i komuniciraju sa vama. Zapravo, ovo je direktan put do sticanja angažovane publike i lojalnih kupaca.

Napravite dobar plan

Planiranje je osnova dobre strategije brendiranja koju većina početnika zanemaruje, jer smatraju da tako „gube vreme“. Međutim, ako napravite dobar plan ne samo da ćete uštedeti na vremenu, već i osigurati bolji strateški položaj u marketingu.

Ukoliko vam planiranje marketinške kampanje na godišnjem nivou deluje kao prevelik zalogaj, podelite ga na kvartale. Kvartalno planirajte promocije prodaje, pa u skladu sa ključnim datumima u godini plasirajte popuste (novogodišnje, uskršnje, sezonske akcije i sl.). Primera radi, ako želite da učestvujete na nekom sajmu iz svoje poslovne sfere, možete ciljano izdvojiti određena finansijska sredstva za promotivne zastave, brendiranje štanda i iskoristiti taj događaj za lansiranje novog proizvoda.

Na ovaj način uvek možete unapred da znate koje resurse treba da planirate, tj. kako da rasporedite budžet za marketing i mudro ulažete umesto da trošite bez efekta i rezultata.

Odredite jasne i realne ciljeve

Postoje logični koraci u izgradnji brenda. Sve što radite započnite jednim jednostavnim pitanjem: “Zašto?” Dakle, zašto ste odabrali određeno ime, zašto su vaše vrednosti baš one koje predstavljate svojoj publici, zašto ste izabrali konkretne ciljeve da ka njima stremite?

Morate na samom početku biti načisto sa tim šta pokušavate da postignete. Da li svojom kampanjom želite da podignete svest o brendu ili da stegnete što veći broj pratilaca? Kada znate koji su vam ciljevi, onda možete da preduzmete i logične i sistematske korake da ih ostvarite bez gubljenja resursa u vidu vremena i novca na neke druge stvari.

Brendirajte poslovni prostor

Značajne korake u izgradnji brenda možete ostvariti i dizajniranjem kancelarije. Ako opremite poslovni prostor u bojama i motivima brenda, ne samo da ćete ostaviti utisak na klijente već i pozitivno uticati na zaposlene u firmi. Trudite se da od kancelarije napravite inspirativno radno okruženje, koje u svakom trenutku asocira na vrednosti za koje se firma zalaže.

Zidni kalendari, stone zastavice, satovi i kancelarijski materijal sa odštampanim logotipom kompanije su samo neki od načina da brendirate kancelariju. Naravno, u ovom procesu veliku ulogu igraju i boje. Zbog toga je važno da nameštaj i zidovi imaju kombinaciju tonova koja odgovara bojama brenda.

Društvene mreže i poslovni kontakti kao prečica do uspeha

Umrežavanje je ključno kod brendiranja. Izgradite bazu strateških kontakta uz pomoć društvenih mreža. LinkedIn, Instagram, Fejsbuk – istražite koje mreže koristi vaša ciljna grupa, ali i potencijalni poslovni partneri. Uz pomoć vrednih kontakata možete da se povežete sa pravim ljudima iz svoje niše i ostvarite vredne saradnje.

Takođe, iskoristite svaku priliku za komunikaciju na društvenim mrežama, napravite plan objava kog ćete se držati. Zanimljive fotografije, postovi i video tutorijali sa kojima vaša publika može da se identifikuje i poveže i da ih podeli važan su deo brendinga. Kao i u slučaju sa uređenjem kancelarije, odabrane boje i „ton“ i pristup na nalozima društvenih mreža treba da u svakom trenutku predstavljaju vrednosti i ciljeve brenda.

Proučite konkurenciju, ali „ne prepisujte“

Kod brendiranja je važno da budete upoznati i sa strateškim koracima konkurentskih firmi. Zapravo, marketinške kampanje koje vodi konkurencija mogu biti odličan primer kako i sami možete da planirate strategije oglašavanja i promocije.

Međutim, uvek vredi imati u vidu to da neki marketinški potezi koji daju rezultate kod drugih neće doneti jednak uspeh vašoj firmi. Umesto da kopirate druge brendove, uvek nastojte da budete jedinstveni. Razmislite o tome na ovaj način: ukoliko niste jedinstveni na tržištu, kakvu vrednost donosite novim poslom i zašto bi kupci izabrali baš vas?

Neka brend ispriča vašu priču. Sa originalnim i kreativnim idejama sasvim je sigurno da ćete se izdvojiti u odnosu na druge firme iz vaše poslovne branše.

Računajte na promene i prilagodite se

Promene u poslovnom svetu su neizbežne. Važno je da znate koje promene možete da kontrolišete, a koje ne. Mesečna potrošnja, formiranje tima i zapravo sve što ima veze sa planiranjem i donošenjem odluka uglavnom možete da držite pod kontrolom. Međutim, nekad može doći i do vanrednih i neželjenih situacija koje nisu u vašoj moći.

Zbog toga je važno da se uvek pripremite i da „promenljivost” prihvatite kao još jedan korak ka unapređenju poslovanja. Od vaše spremnosti da se prilagodite promenama u velikoj meri će zavisiti i uspeh brenda koji gradite.






Autor: Srbijanka Stanković
Foto: pexels.com, unsplash.com