Šta je projekat TRAME i kome je namenjen?

, KARIJERA, KULTURA

Projekat TRACCE DI MEMORIA (TRAGOVI PAMĆENJA) – TRAME je sufinansiran od strane Evropske komisije kroz program ERASMUS +. Projekat za cilj ima promociju obrazovne vrednosti kulturnog nasleđa, koje je danas priznato kao značajan metod u edukaciji na društvenom, naučnom i institucionalnom nivou. Suština ovog projekta je dinamičan odnos između uloga identiteta i različitosti, kao i kultura koja se menjala usled prihvatanja elemenata iz drugih kultura. Ovaj projekat će učenicima srednjih škola omogućiti da otkriju i shvate vrednost kulturoloških razlika kroz nasleđe koje su ostavili narodi koji su nekada živeli na istom prostoru. Takođe će im omogućiti da spoznaju važnost kulturne „kontaminacije“ kao načina da se obogati i oblikuje lokalni i teritorijalni identitet.

Ko je „TRAME“?

Partnerstvo „TRAME“ odlikuje raznorodnost, koja podrazumeva različite vrste organizacija iz različitih zemalja. „TRAME“ predvodi Arheološki park Koloseum (Italija), a među partnerima su Klasična državna gimnazija Pilo Alberteli (Italija), Škola za dizajn (Beograd, Republika Srbija), Arheološki institut (Republika Srbija), KӦME – Asocijacija menadžera kulturnog nasleđa (Mađarska), Gimnazija Hajnoci Jozef (Pečuj, Mađarska), Katalka direktorat nacionalnog obrazovanja (Turska) i Univerzitet u Varšavi (Poljska).

Za koga je predviđen „TRAME“?

  • Nastavnike srednjih škola
  • Menadžere kulturnog nasleđa
  • Učenike srednjih škola

Šta su ciljevi „TRAME“ projekta?

  • Promocija društvene i obrazovne vrednosti kulturnog nasleđa i njegov doprinos uključivanju u društvo i izgradnji evropske zajednice. Osnova za ovu promociju jesu kulturološke razlike proizašle iz starih običaja i migracija tokom istorije.
  • Osmišljavanje i razvoj inovativne obrazovne metodologije namenjene učenicima srednjih škola, sa ciljem da se promoviše aktivno učešće đaka u pronalaženju puteva ka otkrićima i predstavljanju kulturnog nasleđa koje prati nit migracija kroz istoriju.
  • Promovisanje razvoja stručnosti i veštine među učenicima, a posebno inovativnog duha i komunikacije na stranim jezicima, snalaženja u društvu i umeća života u zajednici, svesti i kulturnog izražavanja.
  • Jačanje veze između rukovodilaca arheoloških lokaliteta i lokalnih zajednica.

Šta je rezultat „TRAME“ projekta?

Glavni rezultat ovog projekta je uputstvo za nastavnike i edukatore, koje sadrži opis obrazovnih metoda namenjenih učenicima srednjih škola, a koje su osmislili partneri na projektu. Pilot-kurseve, kroz koje će se testirati i vrednovati obrazovne metode, sprovešće zaposleni u partnerskim organizacijama u Italiji, Mađarskoj, Poljskoj, Turskoj i Republici Srbiji.

Šta je „TRAME“ do sada uradio?

Bilo je predviđeno da se inicijalni sastanak učesnika „TRAME“ projekta održi u Rimu, ali usled epidemiološke situacije izazvane virusom COVID-19, sastanak je održan onlajn, a domaćini su bili Arheološki park Koloseum i Gimnazija Pilo Alberteli.

Prvi deo inicijalnog sastanka održan je 13. oktobra 2020. godine. On je predstavljao mogućnost za svakog partnera da, u okviru petominutne prezentacije, predstavi svoju organizaciju. Takođe, Arheološki park Koloseum je svim partnerima održao prezentaciju vezanu za celokupan projekat, ali i panel vezan za radni paket WP 1 – Upravljanje projektom.

Drugi deo inicijalnog sastanka održan je 15. oktobra 2020. godine. Tokom ovog sastanka, Udruženje menadžera kulturnog nasleđa KӦME je na panelu 01-„TRAME“ predstavilo „Uputstvo za nastavnike i edukatore“. Univerzitet u Varšavi je razradio panel vezan za radni paket WP 3 – Evaluacija i kontrola kvaliteta, dok je Arheološki institut predstavio panel vezan za radni paket WP 2 – Promocija i širenje rezultata projekta.

Glavni ciljevi „TRAME“ projekta, angažovanje mladih i sticanje praktičnog iskustva, već su dali rezultate i pokazali kreativnost u praksi. Tokom prvog meseca projekta, prvi zadatak u vezi sa širenjem zahtevao je kreativnost i dovitljivost učenika Dizajnerske škole iz Beograda, koji su radili po instrukcijama i uz pomoć koordinatora radne grupe WP 2 iz Arheološkog instituta. Oni su učestvovali na konkursu za dizajniranje najboljeg „TRAME“ logoa. U vrlo kratkom roku, oni su ponudili 13 logo rešenja, koji su bili stavljeni na glasanje partnerima na projektu. Izabran je najbolji „TRAME“ logo, učenice trećeg razreda smera dizajn tekstila, Nađe Vinćilov. Pobednici će biti dodeljen zvanični „TRAME“ sertifikat.

Nađa Vinćilov

Nađa Vinćilov

Rođena je 4. decembra 2003. godine u Vršcu. Osnovnu školu „Jovan Sterija Popović“ u Vršcu završila je 2018. godine kao odličan učenik.  Tokom  osmogodišnjeg  školovanja  aktivno se bavila odbojkom i bila član folklorne sekcije Kulturno Umetničkog  društva „Laza Nančić“ u Vršcu.

Interesovanje za slikarstvo i dizajn jasno je izražavala od petog razreda osnovne škole.  Ubrzo počinje da  pohađa letnje dečije škole ateljea „Morariu“ u Vršacu, akademskih  slikarki  Dominike i Daniele Morariu. 2018. godine je upisala „Školu za dizajn“ u Beogradu, smera Tehničar dizajna tekstila, i već treću godinu živi u domu učenika „Stevan Čolović“.

Pobednički logo Nađe Vinćilov