Sedmi Belgrade Youth Fair spojio najbolje poslodavce sa više hiljada kandidata u potrazi za praksom ili poslom

Sedmi po redu Belgrade Youth Fair održan je 22. i 23. aprila 2021. i okupio je gotovo 5000 mladih iz svih delova Srbije i najveće poslodavce u zemlji. Zbog pandemije korona virusa ovaj događaj je ponovo održan u online formatu, ali je podjednako uspeo da sve zainteresovane poveže kroz brojne aktivnosti kao što su simulacije razgovora za posao, chat sa poslodavcima, brojna predavanja, radionice i kviz znanja o poslodavcima.

Youth Fair predstavlja najveći Employer Branding događaj i jedan od najvećih projekta za mlade u regionu, koji je već godinama najznačajniji događaj karijernog tipa u ovom delu Evrope na kome svake godine učestvuje više hiljada studenata i diplomaca iz cele Srbije i regiona u želji da se upoznaju sa najboljim poslodavcima i učine pravi korak u svojoj karijeri.

Svi učesnici su bili u prilici da se putem predstavljanja rada kompanija, direktnim online kontaktom sa njihovim predstavnicima putem simulacija intervjua za posao, chat soba, kao i kroz radionice, panel-diskusije i predavanja na konferencijskom delu upoznaju sa novim informacijama, teorijskim i praktičnim veštinama.

Poslodavci koje su ove godine učestvovali na događaju su bili: PepsiCo, Mercator S, OTP banka Srbija, Delhaize Serbia, Bambi, Nelt, Japan Tobacco International, Nestle, Bosch, Erste banka, Milsped group, PwC Srbija, Knjaz Miloš, Heineken, Philip Morris International, Phoenix Group, Atos, Brose, Gebrüder Weiss, Bekament, Eurobanka Srbija, NCR, TPA Srbija, Sanne, Karanović/Partners, Joorney Bussines Plans, Frikom, Transfera i SBU zadruga.

Više hiljada kandidatazainteresovanih za usavršavanje stručnih veština imalo je priliku da iz svog doma razgovara i postavlja pitanja HR timovima velikih kompanija, a deo njih i da se oproba u simulaciji razgovora za posao i dobije njihove savete za pisanje CV-ja i kako da se spreme za intervju.

Takođe, svi učesnici su imali mogućnosti i da učestvuju u velikom kvizu znanja o poslodavcima od kojih je izabrano 25 najboljih kandidata koji su dobili putovanje za dve osobe i 25 poklon paketa od kompanija učesnica. 

Panel diskusije održane u okviru prvog dana sajma privukle su veliko interesovanje, upravo iz razloga što su mladi zainteresovani za konstantno usavršavanje po pitanju tema predstavljenih na panelima:

Prvi panel – Značaj Employer Branding-a: Kako da izaberem najbolje poslodavca za sebe? 


U okviru panel diskusije koja je vođena između Jelene Bigović, menadžera za zapošljavanje i privlačenje talenata u kompaniji ,,Bambi”, Adriane Kovčin, HR i marketing procesi i korporativne kulture iz kompanije ,,Bosch”, Tamara Pajević iz kompanije ,,Heineken” i Hana Škero Kosić, direktor HR resursa iz Erste banke, kojom je moderirao Miloš Čevizović iz The Employer Branding Agency, učesnice su naznačile da je važno to što se vreme danas promenilo u odnosu na vreme pre, da nije dovoljno samo završiti fakultet da bismo dobili posao, već moramo da budemo proaktivni i da iskoristimo svaku šansu u traženju posla, ali da, s druge strane, nije ista situacija ni za kompanije, zato što se promenio fokus gde su kompanije samo birale mlade, već da sada mladi mogu da biraju kompanije u kojima žele da rade. Iskreni employer branding je još jedan aspekt koji je važan i oko koga su se svi na panelu složili, kao i da se na taj način privlače prave osobe koje potom postaju brend ambasadori, zato što su zadovoljne, srećne i koje posao ispunjava. Aspekt mladih lidera je takođe naznačen kao bitan i da je možda bitniji i interni employer branding. Na kraju su naznačili da postoji puno programa unutar svake kompanije za mlade, da mladi treba da posećuju ovakve konferencije, da šalju svoje CV-eve, da budu proaktivni i da prihvataju što više mogućnosti za izgradnju sebe i svoje karijere


Drugi panel – Talent Menadžment: Kako da rastem uz dobrog poslodavca?


U okviru druge panel diskusije, učesnici na panelu su bile Ivana Karanović, iz advokatske kancelarije ,,Karanović & Partners”, Danijela Perunović, iz kompanije Nelt, Slobodanka Cvetković, iz kompanije Philip Morris i Jelena Dimitrijević iz kompanije Mercator S, dok je moderirala panel diskusijom Sanja Miladinović iz kompanije PepsiCo. Kroz lične primere, panelistkinje su objasnile da je važno celoživotno učenje i da su promene u okviru industrija česte, pa da zato kandidati moraju biti spremni i na promenu posla tokom svoje karijere. Objašnjen je značaj i pažnja koja se nudi mladim ljudima koji žele da konkurišu na poslove u ovim kompanijama, kroz različite talent programe, programe prakse, pa čak i onlajn platforme za učenje posvećene mladim ljudima i novim kandidatima. Objašnjeno je da su veštine poput fleksibilnosti, upravljanje emocijama, verovanje u svoja znanja i dalje sticanje novih veština presudno za dalji razvoj karijere. Učesnice panela su se složile u tome da je lična odgovornost značajna za izgradnju karijere i da je ta karijera u našim rukama. Za većinu onih koji tek stupaju na tržište rada ovaj period je izazovan, jer mogućnost za pružanje podrške u online okruženju ne može da se poredi sa podrškom koja se dobija u samoj organizaciji u vidu mentorskog pristupa.

Jelena Dimitrijević iz Mercator S firme je rekla: ,,Ta sama ideja da kroz kompaniju napreduju talenti ali i oni koji nisu trenutno tako procenjeni, jer je jasno da talenat nije večita kategorija, nije doživotna kategorija, i negde je meni lično bilo važno da znam šta se od nas očekuje, a to je lična odgovornost i da je naša karijera u našim rukama.

Sanja Miladinović iz kompanije PepsiCo je rekla: ,,Stvar izbora je bitna, šta ko želi i gde sebe vidi, i to je poruka publici.” 


Treći panel – Idealni karijerni put: od studiranja do odličnog radnog mesta


Obuhvatao je razgovore između Tamare Obradović iz JTI (Japan Tobacco International), Tijane Bošnjak iz Nestlea, Milene Gaborov iz Delhaize Srbija i Slavice Pupovac iz Knjaza Miloša, dok je moderator bio Miloš Čevizović iz The Employer Branding Agency. Istaknuta je bitnost praksi i volontiranja još u toku studija, gde je naznačeno da događaji poput BYF-a nude pregršt takvih mogućnosti i da studenti i mladi ljudi treba da ih posećuju i da učestvuju na njima. Proaktivnost, praćenje portala gde se oglašavaju poslodavci, učešće u studentskim organizacijama i aktivnosti na fakultetu su označene kao važne i dobre stvari za pronalaženja praksi, posla, ali i zanimanja koja nas interesuju i kojima želimo da se bavimo. Iako je rečeno da je važno da se samousavršavamo i da učimo konstantno, sve učesnice panela su potvrdile da je fakultetska diploma i dalje važna. Iako se danas na razgovorima za posao sve više gleda šta je ko radio tokom studiranja i koi ma kakvog iskustva, to ne znači da diploma prestaje da bude važna, već da je to minimum koji se očekuje. Poznavanje rada na računaru, komunikativnost i rad sa ljudima su neke od važnih osobina koje se očekuju od kandidata. Navedeni su brojni programi za mlade ljude, koje svaka od kompanija vodi, kao i prednosti rada u međunarodnim, ali i domaćim kompanijama.


Četvrti panel – Ljudski resursi savremenog doba. Nove metode i tehnike


Poslednji panel na prvom danu BYF konferencije je obuhvatao razgovore između Ive Terzić iz OTP banke Srbije, Jelene Nedeljković iz Phoenix Group-e i moderator Nikole Grozdanića iz PwC-a. Na početku je naznačena razlika između toga kako su izgledali intervju i očekivanja poslodavca od kandidata ranije i danas, gde se ranije očekivalo da kandidat bude mnogo više pripremljen za intervju i da dobro poznaje svoju kompaniju, što je velikim delom i danas slučaj. Objašnjeno je da je formalno obrazovanje bilo bitno i pre pet godina i da je i danas bitno takođe. Osobine poput radoznalosti, proaktivnosti, posedovanje preduzetničkog duha, agilnosti, aktivnog slušanja, razumevanja i empatije su osobine koje su naznačene kao bitne za zaposlenje danas. Pored tih osobina, tehnička znanja poput analize podataka su naglašena. U razgovorima o trenutnoj situaciji, globalnoj pandemiji i uslovima rada u istoj, rečeno je da kompanije planiraju da zadrže deo obrasca trenutnog načina rada i nakon što se pandemija završi, poput mogućnosti rada od kuće, jer se sve više razume da je bitno da se posao odradi, a ne gde se odradi. Bilo je priče i o tome da se kod nas sve više primenjuju načini i obrasci rada kao na zapadu, poput nestandardnih ugovora, part time zaposlenja, saradnji sa agencijama i slično. Sumirali su karakteristike koje su kandidatima u budućnosti potrebne, da budu fleksibilni, proaktivni i da poseduju dobre tehničke veštine i znanja.

Iva Terzić iz OTP banke je rekla: ,,Što se idealnog kandidata tiče, važno je da poseduje radoznalost i proaktivnost da kada dođe u određeno odeljenje, određenu kompaniju, bude zainteresovan da upozna  i procese i ljude i kompaniju i da bude spreman da bude otvoren i da svoje mišljenje. Mi volimo ljude nove koji dolaze, da nam kažu iz druge perspektive kako to izgleda, da budemo što bolji.


Erste banka: “#verujusebe, izaberi i budi izabran”


Drugog dana Belgrade Youth Fair-a obeležila su predavanja, a prva kompanija koja se predstavila svima koji su pratili ovaj događaj bila je Erste banka svojim predavanjem „#VerujUSebe, izaberi i budi izabran“. Ovo predavanje su vodile Isidora Krstić i Danijela Pankas. Gledaoci koji su bili u prilici da preko zvaničnog YouTube kanala Belgrade Youth Fair-a prate naše sagovornice mogli su da nauče detaljnije kako se pravi uspešan CV-a, ali i koji su to mali trikovi koji olakšavaju svaki odlazak na razgovor za posao. Poseban deo razgovora bio je posvećen tome kako prepoznati da li potencijalni poslodavac odgovara onome što se od kandidata očekuje. Poseban naglasak je bio na činjenici da je neophodno ispuniti osnovne uslove koji se tiču ponašanja i stila odevanja prilikom odlaska na razgovor za posao.


Savremeni trendovi u poslovanju – Mercator S


Sledeće predavanje o savremenim trendovima u poslovanju započela je Jelena Radoja, predstavnica HR službe kompanije Mercator S. Svi prisutni su mogli putem precizno odrađene šeme da vide iz prve ruke šta je ključno za današnje poslovne trendove. Elementi kao što su: preuzimanje odgovornosti, motivacija, ocena učinaka, razvoj i nagrađivanje, liderstvo i, konačno, upravljanje znanjem, ali i promene su istaknuti kao ključni faktor za napredovanje poslovanja. Jelena Radoja je takođe stavila akcenat na komunikaciju kao uspešan način izlaska svake firme iz krize.


Započnite karijeru u kompaniji PepsiCo – mogućnosti u sektoru finansija i sektoru proizvodnje


Ivana Vukić, Bojana Cvijović i Robert Baka iz kompanije PepsiCo su na trećem predavanju detaljno predstavili portfolio svoje kompanije i interaktivno objasnili prisutnima kako je tekao njihov karijerni put pre nego što su na predavanju na temu kako da započnete karijeru u ovoj kompaniji u sektorima finansija i proizvodnje predstavili projekat Dare To Do More 2021, za koji su prijave otvorene do 1. juna ove godine. Kreativnost, proaktivnost, analitički um, posedovanje veština pregovaranja su jedne od najvažnijih veština koje su od značaja za finansijski sektor kompanije PepsiCo. Što se tiče proizvodnje u PepsiCo kompaniji, s obzirom da je u pitanju fabrička proizvodnja, poznavanje mašinskih i inženjerskih veština je od najveće potrebe i važnosti.


MeetBankers – mythbusters: OTP banka Srbija


Na četvrtom predavanju pod nazivom „Meet bankers – myth busters“ jedne od naših najvećih banaka u Srbiji, OTP banke, cilj je bio razbiti predrasude o bankarstvu i bliže dočarati kako zapravo izgleda rad u banci. Digitalnu konferenciju vodili su Jelica Kuč, employee experience designer (EED), Danilo Ilić, zaposlen na odeljenju za projekte i analize u digitalnom svetu, i Milena Mićanović, direktor marketinga i komunikacija u Vojvođanskoj banci. Jelica Kuč je tom prilikom najavila da će od sledećeg petka, 30. aprila, Vojvođanska i OTP banka izvršiti integraciju u jednu veliku OTP banku. Naši sagovornici su istakli da su analitičnost, komunikacione i prezentacione veštine, organizacione veštine, timski rad, tehnička znanja, ali i inovativan pristup najvažniji pri pozicioniranju banke na tržištu.


Od ideje do Sente, Beograda ili Ženeve – JTI program praksi


„Od ideje do Sente, Beograda ili Ženeve – JTI program praksi“ je bio naziv petog predavanja po redu, drugog dana Belgrade Youth Fair-a koji su vodile Katarina Batančev i Tamara Obradović. Tom prilikom su predstavljene dve vrste praksi: jedan u fabrici duvana u Senti koji traje 12 meseci, i program mentorstva pri kancelariji u Beogradu. Japan Tobacco International pokrenuo je globalni program prakse Make it bright, sa ciljem da perspektivnim mladim studentima pruži priliku za nove izazove i profesionalni razvoj kroz šest meseci plaćene prakse u inostranstvu na koji se mogu prijaviti svi mladi ljudi, uzrasta od 18 do 26 godina, sa dobrim poznavanjem engleskog jezika i manje od dve godine zvaničnog radnog iskustva do 31. maja 2021.


Kako brinuti o svom mentalnom zdravlju? – Karanovic/Partners


Advokatska kancelarija Karanović/Partners je ove godine kao učesnik Belgrade Youth Fair-a na svom predavanju istakla važnost mentalnog zdravlja i kako se o njemu brinuti. Predavanje su vodili Dragomir Kojić, senior direktor firme Karanović/Partners i Elena Panić, deo HR tima firme Karanović/Partners, master psiholog – psihoterapeut i kouč. Diskusiju je otvorila Elena sa definicijom Svetske zdravstvene organizacije na pitanje šta je to mentalno zdravlje i kako da ga poboljšamo u doba pandemije. Potom je razgovor nastavljen temom razdvajanja paničnih napada i anksioznosti. Poseban akcenat je stavljen na stigmu, odnosno odsustvo informisanja na temu mentalnih bolesti. 


Kako napraviti dobar LinkedIn profil i kako kompanije koriste LinkedIn u procesu selekcije – Nestle


Na poslednjem predavanju čija je tema bila kako napraviti dobar Linkedin profil i kako ga kompanije koriste u procesu selekcije, govorila je Anđela Arula, specijalista za talente kompanije Nestle. Kroz primer Linkedin profila njene koleginice, detaljno je prošla je kroz važne odeljke na profilu, za šta se koriste, kako ih možemo poboljšati i na koji način nam informacije i aktivnost na Linkedinu pomažu da ostavimo sjajan utisak na potencijalnog poslodavca. Kao najvažije stvari izdvaja: korišćenje svog pravog imena, postavljanje profilne slike koja predstavlja našu profesionalnu stranu, kreiranje URL adrese, iskustvo, edukacija, dostignuća, kao i naslovna i about sekcija koje trebaju jasno i kreativno da pojasne šta je ono čime se bavimo i šta je ono što ljudi mogu da očekuju od nas. Nakon toga, Anđela je pokazala kako izgleda alat za Linkedin regrutere i na koji način oni nas vide na društvenoj mreži, a takođe i koji su to parametri po kojima nas pronalaze potencijalne kandidate.

Verujemo da je Youth Fair i ove godine uspeo da poveže mlade u potrazi za praksom i zaposlenjem sa velikim poslodavcima ali i reši brojne nedoumice sa kojima se susreću mladi prilikom priprema za svoje prvo zaposlenje i sigurni smo da je ovakav pristup od velikog značaja kako za pojedince koji žele da dobro informisani naprave prve korake ka svojim budućim karijerama, tako i za kompanije koje žele da im pruže tu šansu.

Pozivamo vas da pratite @belgrade_youth_fair na Instagramu i ostanete u toku sa svim novim oglasima za poslove i prakse, kao i da pratite korisne savete i vesti iz sveta zapošljavanja. 

Takođe, organizator vas ohrabruje da ako do sada niste svoj CV pošaljete na www.youthfair.rs koji će biti na raspolaganju poslodavcima do sledećeg BYF koji je već u pripremi za sledeću godinu.




Izvor: www.youthfair.rs