Izgledi za 2020: Budućnost brendiranja poslodavaca (Employer Branding)

, IT

Početkom 2015. ovo je bila „vruća“ tema, ali šta se u budućnosti može očekivati sa brendiranjem poslodavaca?

Ljudi iz Universum-a nedavno su anketirali preko 2000 stručnjaka za ljudske resurse, kao i izvršne direktore širom sveta kako bi uvideli njihovo shvatanje o zapošljavanju talenata i brendiranju poslodavaca.

Rezultati detaljno opisuju trenutno stanje brendiranja poslodavaca i ukazuju na novonastale trendove koji bi trebalo da postanu vodeći u narednih pet godina.

Glavni zaključci:

  • Ko je nadležan? – Izvršni direktori misle da su oni odgovorni, dok s druge strane HR stručnjaci kažu da su oni glavni. Ono što je definitivno neophodno u budućnosti jeste veća saradnja između regrutera/ HR, marketinga i izvršnih direktora.
  • Šta će se promeniti tokom narednih pet godina? – Najveće promene biće stavljanje fokusa na dugoročno razmišljanje i veći interes za izgradnju brenda poslodavca na globalnom nivou, tj. važnost brendiranja poslodavaca će nastaviti da raste, pogotovo kada se radi o brendiranju na društvenim mrežama. 70% ispitanika naznačilo je da će povećati upotrebu društvenih mreža u vezi sa brendiranjem poslodavaca u narednih pet godina.
  • Predlog vrednosti poslodavca (EVP) još uvek nije sveprisutan – Većina (61%) kompanija ima EVP, ali čini se da ne cirkuliše dobro unutar organizacije, dok izvršni direktori jedva i znaju za njihovo postojanje.  Da bi se poboljšalo brendiranje poslodavaca, EVP će morati široko da se rasprostre kroz celokupno osoblje.
  • Šta se meri? – Najbolja tri KPI-a koja se danas koriste okrenuti su ka unutra i uključuju prosečnu stopu zadržavanja, kvalitet novih zaposlenih i njihov nivo angažovanja. Spoljni pokazatelji poput rangiranja i percepcije brenda nisu bili istaknuti u rezultatima ove ankete, uprkos pozamašnoj sumi novca koja je utrošena na napore za eksterno brendiranje poslodavca.
  • Društvene mreže su broj 1 digitalni kanal – Činjenica je da su društvene mreže najvažniji kanal brendiranja poslodavaca, a njih slede i internet stranice za zapošljavanje.
  • Hoće li se brendovi potrošača i poslodavaca integrisati? – Izgleda da većina ispitanika vidi čvršću vezu između brendova njihovih poslodavaca i potrošača u narednih pet godina, što će svakako zahtevati bližu saradnju zainteresovanih strana, naročito marketinga i onih koji su zaduženi za brend poslodavca.

Pročitajte i: 5 najbitnijih Employer Branding trendova

Pripremila: Bojana Petrović

Izvor: socialtalent.com