Intervju sa Jelenom Stanković | Pobednica “Nyx Face Awards” takmičenja

, AKTUELNO

Pretalentovana Jelena Stanković će nas ove godine predstavljati u LA kao Beauty Vlogger Godine 2017. i tim povodom smo joj postavili nekoliko pitanja i proćaskali sa njom.

1. Kako je biti pobednica Nyx-ovog takmičenja? Čestitam još jednom!

Ne znam šta bih odgovorila, tek su se malo slegli utisci. Jako sam uzbuđena zbog puta i mnogo zahvalna tolikom broju ljudi koji me je podržavao u toku takmičenja. Ponosna sam što ću predstavljati Srbiju, i što su kompetentni ljudi u žiriju prepoznali trud i rad, kao i moju ljubav prema makeup-u. 🙂

2. S obzirom na to da si diplomirala na smeru Dizajn enterijera Fakulteta za primenjene umetnosti, kako je prevagnula odluka da se baviš profesionalnim šminkanjem?

Oduvek sam volela umetnost, u bilo kom obliku, tako da je bilo vrlo jasno da ću se uputiti u tom smeru pri odabiru studija. Kada sam upisivala fakultet bila sam jako neodlučna za koji smer da se opredelim, jer je moja ideja bila da nađem posao koji je kreativan a nije kancelarijskog tipa, a sve sto ima veze sa crtanjem je upravo to. Šminkanje je došlo spontano, prvo kao izražavanje svog raspoloženja kroz sopstvenu šminku, pa u vidu hobija i vikend zarade, a onda se pretvorilo u ljubav. Divno je kada uspete da spojite lepo i korisno, svoju ljubav i uživanje u poslu da pretočite u stalno stanje. Fantastičan je osećaj kada osobi svojim radom podignete samopouzdanje i kada ljudi izlaze iz vašeg salona sa velikim osmehom, a vi ih ispraćate sa još većim. To je moja definicija uspeha – kada su ljudi srećni tada znate da radite pravu stvar.

3. Šta je ono najdragocenije što si naučila od oficijalnog MAC šminkera za Cirih?

Od Danke sam naučila dosta stvari, približila mi je tadašnje svetske trendove, najkorisnije tehnike, ali pre svega, utvrdila sam osnove makeup-a i saznala dosta i o ponašanju pri radu sa klijentima. Kod nje sam došla sa predznanjem, tako da su njeni časovi bili idealni za nadogradnju već postojećeg znanja, izučavanje najnovijih proizvoda i tekstura, upoznavanje sa MAC brendom i njihovim asortimanom – to mi je pomoglo da kasnije oformim svoju kolekciju šminke te da izbor proizvoda bude neuporedivo lakši. Ubrzo nakon toga, moja karijera kao šminkera je otpočela, ali najvažnija stvar koju sam izvukla iz tog iskustva je definitivno samopouzdanje koje sam dobila. Kada neko ko je ekspert u poslu vidi u tebi potencijal – niču ti krila i imaš volje i poleta za sve.

4. Šta misliš, da li se može u Srbiji pristojno živeti kao samostalni preduzetnik, u tvom slučaju profesionalni šminker? Koji su to izazovi sa kojima se susrećeš svakodnevno?

Preduzetništvo ima svoje dobre i loše strane. Da počnemo sa dobrim – sam si svoj gazda. To je titula koju svako u ovoj zemlji želi, da nema nikoga ko mu stoji nad glavom i komanduje. Sloboda raspoređivanja i vođenja posla je stvarno, zasluženo, toliko željena i naravno da prija, mada, loša strana iste te titule je što ne možeš posao ostaviti na poslu. On prožima tvoju svakodnevicu, planiraš troškove, vreme, zakazuješ termine u toku gledanja filma, tuširanja, generalno u toku svog slobodnog vremena, tako da se negde izgubi granica sa privatnim životom. Druga stvar je kojim se poslom kao preduzetnik baviš, u mom poslu važi: koliko radiš – toliko ćeš i zaraditi, prosto i jednostavno. Iako je šminkanje donekle sezonski posao, tj. najviše posla ima leti kada su sezone matura i venčanja, ostalim mesecima u godini organizuju se kursevi šminkanja, edukacije, pa to pravi balans između letnjeg perioda i ostatka godine. Ja se konkretno ne bavim samo uslugama šminkanja, već radim i snimanja, tutorijale, prezentacije za brendove i dodatne poslove vezane za ovu sferu posla. Smatram da od samog šminkanja ne može da se živi kao od nekog drugog posla, ali ukoliko iskombinujete nekoliko usluga i dodatnih poslova može. Opet kažem, koliko se ti potrudiš da iskoristiš svoje znanje na različite načine, toliko ćeš posla imati. Još jedan bitan aspekt poslovanja jesu promocije vašeg posla. Potrebno je mnogo vremena uložiti u društvene mreže, jer je bez njih ovaj posao maltene nemoguće izgraditi, danas su svi online na Instagramu, Facebook-u, YouTube-u, pa ako ste preduzetnik koji radi sam, morate ispratiti sve društvene mreže, biti u toku sa trendovima, održavati svoje stranice ažurnim i estetski privlačnim, odgovarati na poruke i imati interakciju sa klijentima i potencijalnim klijentima. Jednom rečju, morate biti multipraktik. Pritisak je nekada veliki, jer sve zavisi od vas i samo vas, ali to su prolazne faze (bar u mom slučaju).

5. Pored šminkanja klijentkinja u svom studiju, radiš i na edukacijama za profesionalno šminkanje – koliko su devojke zainteresovane za obuke?

Generalno je odziv za škole šminkanja dobar, što za Profesionalni kurs, što za kurs Kako našminkati sebe. Veća je potražnja tokom letnjeg perioda, jer su tada devojke i žene slobodne, što zbog posla, što zbog raspusta, tako da i mlađi i stariji mogu posvetiti više vremena učenju, s obzirom na to da Profesionalni kurs iziskuje dosta vremena, jer vežbe i predavanja traju ukupno 64 školska časa. Ceo taj pojam šminke i šminkanja je eksplodirao pre par godina i od tad je u ekspanziji, devojke sve više vode računa o sebi i svom izgledu, žele da nauče da se šminkaju za svaku priliku, pa su individualni kursevi sve traženiji. Većina prati YouTube makeup trendove, blogere i vlogere koji promovišu određene stilove života, izgleda i slično, tako da uglavnom dođu sa pripremljenim pitanjima, idejama, željama, a ja sam tu da pomognem pri odabiru idealnih proizvoda i da prenesem svoje znanje. Moje iskustvo mi nalaže da uvek za edukacije formiram male grupe, kako bi se svakom učeniku posvetila maksimalno.

6. Imala si fantastična iskustva na projektima BFW, Fashion Selection, sa ruskim dizajnerom Di Krupskim, Tamarom Pavićević i mnogim poznatim ličnostima. Koliko su ti takve reference pomogle/odmogle u poslu?

Ljudi prvo primete slike koje kačiš na svojim profilima, primećuju osobe sa kojima si sarađivala i koje su ti ukazale poverenje. Samim tim što je neko ko je već uveliko ostvarena ličnost odabrao mene da ga sredim za određenu priliku, daje svetlu sliku o tome da moj rad vredi, jer se osoba koja ima pristup velikom broju šminkera odlučila baš za mene. Naravno, ima osoba koje ne preferiraju određene javne ličnosti, stoga ih slika asocira odmah na nešto negativno, pa je to mač sa dve oštrice, ali, generalno gledano, šminkanje poznatih mi je pomoglo više nego što mi je odmoglo. Jedna revija vuče drugu, a preporuka je najbolja reklama. Zaista imam divna iskustva u radu sa javnim ličnostima, imala sam tu sreću da sam radila sa velikim profesionalcima.

7. Tvoj YT kanal za praćenje “Šminkanje sa Jelenom” je veoma praćen i regionalno, s čime se malo samostalnih šminkera može pohvaliti. Šta je to čime “kupuješ” nove pratioce?

Mislim da je naša YouTube scena pretrpana vlogovima, haul-ovima i challenge-ima, i da ljudima prija kanal koji je tematski orijentisan ka saznanjima u okviru jedne oblasti. Moj kanal se bavi isključivo šminkanjem, tehnikama i trikovima, nema nepotrebnih informacija niti priča iz ličnog života. Ono što vidiš i čuješ možeš primeniti na sebi, uz objašnjenje i obrazloženje zašto, kako i gde. Mislim da devojke na moj kanal dolaze namenski, da nauče nešto novo, dolaze kako bi pronašle uputstva za kreiranje određenog željenog makeup-a. Svaki video tutorijal okrenut je drugačijoj temi i vrsti šminkanja, a kozmetika koju koristim po cenovnom rangu je različita, tako da publika može pronaći u ponuđenim izgledima ono sto najviše leži njihovom senzibilitetu, a i džepu. Jako sam ponosna na broj ljudi koji me prati, kao i na gledanost, kako u našoj tako i u drugim zemljama. Smatram da imam divnu publiku koja mi je do sada bila podrška kakva se samo poželeti može, i hvala im na tome beskrajno! Trudim se da odgovorim na svaki komentar i postavljeno pitanje, dokle god oni budu uživali u mojim video klipovima – ja ću snimati.

8. Kako je došlo do saradnje sa poznatim make up brendovima koje predstavljaš javnosti?

Kroz razna iskustva i saradnje sa drugim YouTube-rima i blogerima upoznavala sam kako funkcionišu saradnje. Za brojne saradnje zahvalna sam agenciji za influensere koja me predstavlja. Zahvaljujući njima dobila sam prvi angažman, a za prvim su usledili i drugi, treći, četvrti… Brendovi primećuju kada postaneš angažovan od strane drugih brendova, samim tim potražnja za tobom raste, ako se dobro pokažeš, prijateljske kozmetičke kuće će te preporučivati jedna drugoj. Tvoj portfolio i iskustvo u radu će rasti. Najbolji savet je da svoj posao radite najbolje što možete – kao da radite za svoj lični brend, i to neće ostati neprimećeno.

9. Gde žene/devojke najviše greše prilikom šminkanja?

Na šminku treba gledati kao na sredstvo izražavanja. Pravila postoje, ukoliko želite da rekreirate neki određeni izgled, međutim, najlepša strana šminke je eksperimentisanje. Najveće greške dešavaju se pri nanošenju prevelike količine proizvoda, ili nanošenje određenih proizvoda na pogrešna mesta. Preterivanje je našem narodu uvek bilo jača strana, međutim, ono što sam takođe primetila je da devojke najviše problema imaju sa ajlajnerom i njegovom aplikacijom. Ostalo zavisi od vašeg ličnog ukusa i estetike, tehnike i efekta koji želite da postignete. Primere efektnog šminkanja možete pogledati na mom YT kanalu “Šminkanje sa Jelenom”.

Pripremila: Branka Čvorović
Fotografije: privatna arhiva