Dropshipping – kako možete zaraditi novac onlajn?

, BIZNIS

Sigurno ste, surfujući po netu, naišli nekad na parole poput: „Zaradite novac onlajn iz vaše spavaće sobe na jednostavan i brz način!“ Ovakve i slične rečenice su obično posmatrane kao nerealan kliše, namenjene da privuku ljude da kliknu na neki članak ili kupe nečiji proizvod. Ali tokom vremena mogućnosti koje pruža internet za samostalnu zaradu i građenje karijere su postale jasnije i jurenje uspeha u onlajn svetu je postao validan izbor. Bilo da želite da budete profesionalni eSport gejmer, frilenser, influenser ili želite da trgujete deonicama na svetskim berzama, onlajn svet vam pruža sredstva da se ostvarite u raznim poljima nezavisno od vaše lokacije. Naravno, neka polja zahtevaju više predznanja, vremena i novca od drugih.

Dropšiping je uzbudljiv i jednostavan poslovni model koji zahteva relativno nisko početno ulaganje novca. Ovaj model podrazumeva da vlasnik nalazi proizvođače/prodavce koji bi snabdevali proizvodima njegov vebsajt, preko koga on te proizvode prodaje. Nema potrebe i troškova za skladištenjem robe – tu obavezu kao i obaveze isporuke i logistike preuzimaju nezavisni proizvođači. U idealnim uslovima, ovakva vrsta biznisa se može pokrenuti za veoma kratko vreme. Takođe je moguće i lakše testiranje novih proizvoda i ponuda sa kupcima, za razliku od drugih e-commerce biznisa.

Glavna obaveza vlasnika jeste marketing svog vebsajta, zbog koga on efektivno dobija deo zarade od prodaje. Najveći deo vremena je posvećen promociji i eksperimentisanju u marketingu, pored pronalaženja adekvatnih proizvođača i proizvoda. Eksperimentisanje i zanimljive ponude doprinose SEO-u vlasnikovog vebsajta, i stvaranje sadržaja pomaže u rangiranju prilikom Gugl pretrage određenih proizvoda i ključnih reči.

Pored ovih pozitivnih strana ovog poslovnog modela, naravno postoje i neke negativne odlike.

Objektivno gledano profit u dropšipingu je najčešće veoma nizak, ali na našim prostorima taj profit vam može obezbediti udoban život. Kako vlasnik nema kontrolu nad proizvodnjom, isporukom i skladištenjem robe, sloboda u „manipulisanju“ proizvoda je veoma mala. Na primer, ako želite određene proizvode da ponudite po većim cenama, u nekim promotivnim akcijama ili možda u paketima radi podsticanja kupaca, takve odluke najviše zavise od samih proizvođača. Ovo je možda i najveće ograničenje ovog modela.

Pročitajte i: Zastupljenost žena na značajnim društvenim položajima u Srbiji

Postoji i mogućnost da će vaš biznis doživeti veliki rast za veoma kratko vreme, a da proizvođači ne mogu da isprate potražnju kupaca, zbog niza izazova sa kojima se proizvođači/prodavci susreću. Ovo može dovesti do problema u oblasti korisničke podrške, zbog neispunjenih narudžbina ili grešaka zbog njihove količine.

Zbog ograničenog profita, može doći do poteškoća prilikom reklamiranja vašeg biznisa. Bitno je naravno obratiti pažnju na količinu novca uloženog u marketing. Takođe, zbog prirode posla, teško je razlikovati se od ostalih dropšiping vebsajtova. Najverovatnije ćete se takmičiti protiv velikog broja ostalih vebsajtova koji prodaju isti proizvod kao i vi, osim ako ne pronađete neku čudniju i posebniju nišu. Ovo znači da morate biti kreativni ako želite da se istaknete od ostalih i da zadržite konstantan priliv kupaca.

Postoje nekoliko različitih načina da obezbedite rast vašeg biznisa.
Jedan od bitnijih jeste SEO („Search Engine Optimization“), i rast „organskog“ prometa (organski promet podrazumeva sav promet koji dolazi iz nesponzorisanih i neplaćenih kanala marketinga). Većina dropšiping biznisa se oslanja i na plaćen promet, tako da je bitno istražiti i uložiti u plaćene kanale i sredstva. Organski promet je često najvredniji, zato što omogućava čist profit za svaku prodaju preko organskih kanala.

Pored ovoga, veoma je korisno izgraditi i ozblijan brend vezan za vaš vebsajt. Pravljenje email liste i oblikovanje marketinškog materijala i ponude proizvoda će doprineti tome da imate stalan promet kupaca. Na primer, jedan on načina da ljude koji se pretplate na email listu pretvorite u kupce jeste da napravite „Uputstvo za kupovinu“ koje je fokusirano na određenu nišu koju nudite na vašem vebsajtu, bilo da su to preparati za kožu ili oprema za pecanje.

Veoma je korisno izgraditi vaš brend i na društvenim mrežama, pošto je to naravno veliki izvor potencijalnih kupaca i organskog prometa. Takođe je moguće da i vi sami postanete proizvođač i tako imate veću kontrolu nad proizvodima koji se nalaze na vašem sajtu. To može veoma pozitivno uticati na vaše mesečne prihode.

Pročitajte i: Kako su KRIZNA vremena iznedrila najuspešnije START-APOVE današnjice

Pripremio: Mladen Rajković

Izvori:
Empire Flippers; Unsplash