Za dobrim konjem diže se prašina. A i za lošim…

, REČ DVE

Godinama silom prilika učimo o tome da se uspeh, u popularnom smislu, stiče inovacijom, a ne optimizacijom. Ne možete se, bog zna koliko, obogatiti usavršavanjem već viđenog. U skladu sa time, tokom evolucije neće opstati najpametniji, već najprilagodljiviji novonastalim promenama.

To donekle objašnjava globalni porast humora na društvenim mrežama, crnog humora generalno, pačijih usana, identičnih obrva, kontura i svega nepoznatog prosečnom čoveku koji se recimo rodio dovoljno davno da ništa od navedenog prosto ne može da isprati, sve i da silno želi.

Ne bih baš svaku od ekspanzija nazvala potpunim promašajem, ali priznajte, ljudska glupost je potpuno neverovatna! Sreća je naša što nije protivzakonito biti glup. A sve i da jeste, znate onu staru narodnu o selektivnoj primeni zakona…

Istina je da sam okružena ljudima koji su potpuno sluđeni informacijama. Na Instagramu je baš zabavno, na TV-u nekako nije. Na Facebook-u uglavnom samo kritikujemo i šerujemo nečije apele. Pa mi pade na pamet, šta ako kojim slučajem imamo nekoliko idola? Idol 1 zalaže se za vrhunsko dostignuće medicine – vakcinaciju. Idol 2 oštro osuđuje samu činjenicu da bi neko mogao da nas na vakcinaciju natera i izričito je protiv. Idol 3 propagira neku potpuno drugačiju stvar. Pa, da imam dvanaest godina i da se moji idoli oštro sukobljavaju malčice bi mi se srušio svet.

Koliko imate godina, a koliko idola? I koje je vaše rešenje? Pretpostavljam da ćete na neko vreme prestati da pratite idole. Prosto, glava vas boli. Mnogo je tu tema o kojima treba razmisliti, ali je informacija toliko da o svemu znate apsolutno ništa. Jesam li pomenula da u inovaciju spada i pojava fejk njuza? Možda je neko patentirao takvu ideju da nas globalno sludi. Kakav evolutivni iskorak!

Pre stvarno mnogo vremena, sa svojim sluđenim prijateljima razgovarala sam o najuspešnijim marketing kampanjama ikada. Međutim, najuspešnija-marketing-kampanja je optimizacija. Inovacija se pojavila onda kada je u kafiću u koji smo često odlazili osvanula svetleća reklama gramatičke greške. Smejali smo se, smejali, smejali… I postala je najatraktivnija u gradu. Čist brend.

Mnogo je onih koji veruju u ideju da gde počinje srpska politika prestaje logika. Ali, ko su oni naspram inovativnog giganta? Naspram najnovijeg brenda! Niko. Zaista niko.

Pa, ako do sada niste, naučite da se za dobrim konjem diže prašina, ali i za lošim, ako vuče noge.

Bilo kako bilo, još uvek nas ima tradicionalnih. Možda suviše malih da zaustavimo ekspanziju svega navedenog, ali ipak dovoljno velikih da bar usporimo njen rast.

Volela bih da mogu da kažem da odstupanje od moralnih principa u poslu i životu ne može da poveća zaradu, ali ko zna, možda pogrešim, jer je informacija toliko da o svemu znam apsolutno ništa

Autor: Emilija Milovanović