PepsiCo u top 5 najboljih employer branding nastupa u istraživanju Belgrade Youth Awards

Za nama je još jedan uspešno održan Belgrade Youth Fair, na kojem su učestvovale najveće kompanije koje posluju u Srbiji. Svaka od njih istakla se svojim atributima i vrednostima i tako doprinela da čitava manifestacija dobije odlike najboljeg i najvećeg karijernog događaja za mlade. Posetili smo kompaniju PepsiCo i nagradu za top 5 najboljih employer branding nastupa u istraživanju Belgrade Youth Awards uručili Sanji Miladinović, Talent Acquisition Lead kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan, Baltik i Franšizno poslovanje. Intervju o samom BYF, njihovim aktivacijama i beneficijama koje pružaju mladima i svojim zaposlenima pročitajte u nastavku.

Kako se osećate povodom osvojene nagrade u okviru projekta Belgrade Youth Awards?

Veliko je zadovoljstvo kada su rad i napori na unapređenju uslova za naše zaposlene prepoznati od mladih ljudi koji su na početku svoje karijere. Takođe, raduje nas i činjenica da nagradom Belgrade Youth Award u prvi plan stavljamo i naše težnje ka privlačenju i zadržavanju mladih talenata koji dolaze u našu kompaniju.  Ovo nam je ujedno i motivacija da se družimo i sledeće godine kao i izazov da nadmašimo ono što smo postigli do sada.

Kakve su Vaše impresije sa BYF-a? Da li ste generalno zadovoljni feedback-om od strane samih učesnika?

Naša kompanija je ove godine na Belgrade Youth Fair-u učestvovala kroz više aktivnosti. Dva dana smo se družili sa kandidatima na našem štandu, sa željom da predstavimo našu kompaniju, kao i procese selekcije koje primenjujemo. Takođe, bili smo učesnik panela „Ljudski resursi savremenog doba. Nove metode i tehnike“, kroz koji smo pričali o digitalizaciji procesa selekcije. Potencijalnim kandidatima smo približili i naš program za diplomce bez radnog iskustva „PepsiCo Go start“ kroz interaktivnu radionicu „START-uj svoju karijeru u PepsiCo-u“. Jako nam je drago da smo imali prilike da uživo diskutujemo sa mladima šta im je važno, kako se odlučuju za budući posao i šta ih motiviše. Dosta smo i mi naučili od naše publike i drago nam je da smo uspeli da im približimo naše programe.

Na koji način ste se pripremili za BYF?

Temeljno se pripremamo za svaki nastup našeg tima na manifestacijama poput Belgrade Youth Fair, s obzirom da je to idealna prilika da kandidati bolje upoznaju našu kompaniju, a nama da se predstavimo u najboljem svetlu.

Pored iskusnog HR tima, ove godine su svoj doprinos dali i polaznici našeg talent START programa (www.pepsicostart.rs). Osim učešća u samom programu, oni su bili angažovani i na organizaciji našeg nastupa na Belgrade Youth Fairu, tako da je ovo bila idealna prilika da prenesu svoja iskustva, ali i da u praksi primene neka od znanja stečenih u našoj kompaniji. Takođe su nam pomogle i kolege iz prodajnog tima i naši menadžeri za ključne kupce koji su iz ličnog iskustva približili kako je tekao njihov razvojni put u kompaniji i šta je to upravljanje ključnim kupcima kroz niz praktičnih primera, što je približilo poslovne procese mladima i dalo im ideju u kom smeru bi se mogla razvijati njihova karijera.

Kakav je značaj employer brandinga za Vašu kompaniju?

Mi smo već godinama intenzivno posvećeni unapređenju naše reputacije kao poslodavca. U prilog uspehu našeg rada govori i činjenica da smo pet godina zaredom dobitnici prestižnog priznanja Top Employer u Srbiji, kao i dve godine zaredom u Bosni i Hercegovini. Međutim, mi intenzivno radimo i na internoj promociji vrednosti koje naša kompanija neguje. Takođe, nedavno smo sproveli interno istraživanje na temu percepcije kompanije od strane zaposlenih, a ono nam je pomoglo u prepoznavanju atributa kompanije i mogućnosti i prilika koje naši zaposleni vide kao benefit i snagu kompanije za koju rade. Tako definisane vrednosti, a među kojima su i inspirativno i podsticajno radno okruženje, prilike za povezivanje i razvoj tima, rad na velikim,  složenim, nacionalnim i regionalnim projekatima i suštinski doprinos poslovanju, naravno uz snažan portfolio koji naša kompanija nudi, jesu sve ono čime se naši zaposleni diče, a na čemu će biti i naš fokus u komunikaciji ka potencijalnim zaposlenima.

Da li isti princip poslovanja, kada su u pitanju strategije, primenjujete i na globalnom i na nivou našeg regiona?

Deo smo globalne kompanije PepsiCo i sa zadovoljstvom od globala preuzimamo najbolje primere prakse u svim oblastima, pa i u oblasti HR-a. Tako se i naša Emloyer Branding strategija oslanja na globalne smernice, ali imamo mogućnost da sve adaptiramo našim lokalnim potrebama i našoj ciljanoj publici. Naše kolege najbolji su brend ambasadori i trudimo se da upravo oni prenose „dobar glas“. Oni su zaštitno lice naše kompanije, i osim što ih možete videti na našem sajtu i našim promo materijalima, sa njima možete i razmeniti iskustva i dobiti savete na nastupima kao što je BYF. Ovo je i globalna politika koju smo vrlo rado preuzeli i prilagodili.

Takođe, PepsiCo Zapadni Balkan se izdvaja kao jedan od najznačajnijih proizvođača slanih grickalica u regionu. Naši lokalni brendovi Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud spadaju u omiljene brendove celog regiona i ponosni smo što su postali deo globalnog PepsiCo portfolija. U tom kontekstu, rado se u lokalnoj strategiji zapošljavanja oslanjamo na prepoznatljivost ovih brendova kako bismo privukli kandidate i zajedno učestvovali u proizvodnji i plasmanu svima omiljenih grickalica.

Kakvi su Vaši planovi za naredni period?

Poslednji kvartal godine je uvek veoma izazovan. Privodimo kraju sve ono što smo postavili kao ovogodišnji cilj, praveći planove za narednu godinu. Takođe, sa nestrpljenjem čekamo novu generacju PepsiCo GO:Start polaznika, koji će od septembra STARTovati sa radom i pripremamo se za njihov onboarding. Ono što za sada možemo da najavimo jeste da ćemo se družiti u okviru Future is now konferencije, a takođe nastavljamo da sprovodimo aktivnosti na kojima kontinuirano radimo tokom čitave godine i koje za cilj imaju promociju naše kompanije kao atraktivnog poslodavca i naravno privlačenje mladih talenata za otvorene pozicije u našoj kompaniji.

Uskoro nas očekuje uručivanje i ostalih nagrada, kao i poseta i razgovori s nagrađenim kompanijama, u okviru projekta Belgrade Youth Awards.

Pripremila: Emilija Milovanović