Coca-Cola HBC izabrana za najpoželjinijeg poslodavca, kao i za top 3 najbolje edukacije za mlade u okviru istraživanja Belgrade Youth Awards

Nakon uspešnog Belgrade Youth fair-a posetili smo jednu od najuspešnijih kompanija Srbije. Ona je ponosna dobitnica dve nagrade u okviru istraživanja Belgrade Youth Awards. Negde na putu od Zemuna do Batajnice smeštena je fabrika jednog od omiljenih pića čitave populacije sveta – Coca-Cole. Pošto su poneli titulu najpoželjnijeg poslodavca požurili smo da im uručimo nagrade i postavimo par pitanja vezanih za utiske, osećanja, planove za budućnost i tajni recept njihovog uspeha. Srdačno su nas dočekali i pustili u svet kompanije Jovana Dačković, na poziciji Senior talent development expert-a, Bojana Bolović na poziciji Talent acquisition and identification expert-a i Dušan Štrbac na poziciji Junior employer brand manager-a.

Kompanija Coca-Cola HBC je u okviru projekta Belgrade Youth Awards osvojila nagrade u kategorijama:

  • top 5 najpoželjnijih poslodavaca – prvo mesto
  • top 3 najbolje edukacije za mlade – drugo mesto

Možete li nam preneti svoje mišljenje o BYF, šta je ono što bi izdvojili i što je na Vas ostavilo najveći utisak?

Prijatno nas je iznenadio zaista veliki broj posetilaca i kompanija koje su se predstavile na ovom događaju. Dopalo nam se što su posetioci imali priliku da sagledaju svet biznisa i iz perspektive malih firmi i velikih kompanija. Konkretno naša tema panela – razvoj talenata – nije nešto sa čim su se studenti sretali tokom svog školovanja, ali smo uspeli da im je približimo kroz priču o tome šta je ono što mi njima nudimo kao budućim potencijalnim zaposlenima. Sam odziv kompanija koje su se predstavile na sajmu je zaista značajan za studente, da imaju taj široki dijapazon poslodavaca i mogućnosti za izbor prvog stepenika u karijernom putu. Što se tiče edukacije koju smo održali bila je vrlo interaktivna, studenti su bili zainteresovani i imali su dosta pitanja. Mi smo se i postavili tako da oni budu slobodni da pitaju sve što ih interesuje, jer je zapravo to i osnovna svrha ovakvih manifestacija. Bilo nam je zasta drago što smo uzeli učešče.

S obzirom na to da ste osvojili nagradu za najpoželjnijeg poslodavca i nagradu za najbolju edukaciju, kakav je osećaj biti najbolji i koliko je vremena i truda bilo potrebno da se sve to postigne?

Kada pričamo konkretno o tome da smo izabrani za najpoželjnijeg poslodavca, to je rezultat svakodvenog rada i ulaganja u korporativnu kulturu naše kompanije koji na najbolji način dalje predstavljaju svi naši zaposleni, naši pravi ambasadori kada je u pitanju naša kompanija. Stoga nam je ovo priznanje važno i zbog postojećih i zbog potencijalnih zaposlenih. Kolege koji se bave regrutacijom i selekcijom su prva spona kandidata i kompanije. Kandidat kada dođe na razgovor prvo što vidi smo mi i zbog toga se i trudimo da prenesemo vrednosti naše kompanije u najboljem svetlu i privučemo mlade talente. Što se tiče radionice tokom koje su sami studenti simulirali razgovor za posao, bilo nam je drago što je nazvana edukacijom jer to i jeste, i generalno nam je drago što smo uspeli kroz praktičnu i korisnu vežbu bar deo iskustva da prenesemo studentima i da im to bude od koristi.

Recite nam nešto o employer brandingu, nekim vašim  aktivnostima na tom polju, kao i projektima?

Sprovodimo niz aktivnosti na polju employer brandinga jer se trudimo da dugogodišnju pozitivnu praksu održimo i da se adekvatno predstavimo svim potencijalnim kandidatima. Naš cilj je da kada neko dođe na razgovor za posao ima realnu sliku o našoj kompaniji, da zna šta mi pružamo, koji su naši programi. Što se inicijativa tiče za mlade je posebno interesantan Coke Summership, program letnje prakse, na koji smo posebno ponosni. Ovaj program sprovodimo 7 godinu za redom i do sada je preko 200 mladih imalo priliku da kroz 6 nedelja prakse u kompaniji osnaži svoje poslovne veštine. Takođe, imamo i različite kampanje za promocije programa, kao što je Rise Management Trainee, program ubrzanog razvoja. Prošle godine smo pokrenuli Business case takmičenje pod nazivom „Coke challenge“. Pored toga, sarađujemo sa studentskim organizacijama i fakultetima već dugi niz godina, a ove godine smo sa Fakultetom organizacionih nauka proslavili desetogodišnjicu veoma uspešne saradnje.

Zahvaljujući ovoj saradnji sa fakultetima zainteresovani studenti mogu da nas upoznaju i vide kako jedna multinacionalna kompanija funkcioniše. Takođe, studenti kod nas prolaze simulacije intervjua i druge radionice koje su vredne za njihov dalji profesionalni razvoj. Nama je cilj da što više znanja i veština pružimo mladim ljudima i nastavimo da osmišljavamo i realizujemo različite programe sa njima.

Možete li nam reći nešto o planovima za kraj godine i neki budući period?

Polako se završava Coke Summership nakon čega sledi priprema serije predavanja i radionica na fakultetima širom Srbije sa kojima sarađujemo. Ove godine ćemo malo promeniti koncept „Coke challenge“ takmičenja koji će biti u novembru. Mi smo prošle godine lansirali projekat da vidimo da li je to nešto što može značiti studentima i pružiti im dodatna znanja. Bili smo iznenađeni pozitivnom povratnom informacijom. Učesnicima smo dali realan business case iz naše kompanije, a oni su se nadmetali u rešavanju istog. Drugi krug je podrazumevao rešavanje kompleksnijeg business case-a i kod nas u kompaniji su se takmičili za prvo mesto. Glavna nagrada za najuspešnije je bila praksa u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija u periodu od tri meseca. Takođe će nam startovati i nova generacija polaznika Rise Management Trainee programa na šta smo posebno ponosni.

Uskoro nas očekuje uručivanje i ostalih nagrada, kao i poseta i razgovori s nagrađenim kompanijama, u okviru projekta Belgrade Youth Awards.

Pripremila: Ljuba Brković