Uručene prve nagrade u okviru projekta Belgrade Youth Awards – Atlantic Grupa

Još jedan uspešan sajam ispisao je novu stranicu priče organizacije EKOF Media Group. Nakon uspešno održane manifestacije Belgrade Youth Fair, na osnovu istraživanja sprovedenog nad velikim brojem mladih koji su posetili sajam, nagradili smo najbolje i najzapaženije među učesnicima.

Belgrade Youth Awards upravo predstavlja priznanja kompanijama za uspeh u određenim poljima. Ono što istraživanje ove organizacije odvaja od drugih je upravo feedback koji od posetilaca sajma dobija na osnovu direktnih informacija koje su prikupili od prestavnika kompanija.

Posetili smo Atlantic Grupu, koja je dobitnik čak tri nagrade:

  • najbolji Employer branding nastup,
  • najbolja edukacija za mlade i
  • treće mesto najpoželjnijeg poslodavca

i obavili kratak intervju o njihovim utiscima sa sajma, čitavom procesu pripreme za takav događaj, ali i razgovarali o aktuelnom Employer brandingu, koji ova kompanija uspešno implementira.

Kako se osećate povodom osvojenih nagrada za najbolje predavanje i ulazak u top pet najpoželjnijih poslodavaca  ?

Apsolutno smo ponosni! To je kruna našeg trogodišnjeg rada i vetar u krila za dalji razvoj. Posebno nas raduje činjenica da je nagrada izglasana od strane studenata.

Kakvi su Vaše impresije o sajmu?

Mi smo drugu godinu intenzivno deo sajma Belgrade Youth Fair u punom formatu i smatram da je to trenutno regionalno najbolji sajam karijernih prilika za mlade. Oduševljava nas sve veća
posećenost i interesovanje studenata za prilike koje poslodavci nude. Verujem da je to rezultat samog koncepta događaja koji u ponudi kombinira predavanja, radionice i panele koji lepo nadopunjuju izložbeni prostor sajma gde se studenti mogu informisati o kompaniji.

Vaš štand je zapao za oko mnogim posetiocima sajma, možete li nam opisati koliko vremena i truda stoji iza toga?

Izložbeni koncept i predstavljanje, tzv. Atlantic Experience rađeno je u saradnji sa poznatom hrvatskom agencijom Brigada. Reć je o četveromesečnom projektu konceptualizacije i produkcije izložbenog rješenja koje za cilj ima predstaviti Atlantic Grupu kao poslodavca u celini, tj. sa svim našim brendovima i karijernim prilikama koje nudimo.

Image module

Pošto je svaki sajam poseban, bazirali smo se na postizanju operativne jednostavnosti kreirajući štand koji je modularan, prilagodljiv, jednostavan za rukovanje i transport. Odlučeno je da to budu paneli koji bi se lako uklapali u raspoloživi izložbeni prostor. Vodeći se identitetom kompannije kao poslodavca; Atlantic Grupa – okean prilika, osmišljeno je da štand vizuelno podseća na talas koji priziva zainteresovane da ga uhvate. Otuda tema “Make Waves”. Talas je simbol rasta, razvoja, kreativnosti i strasti, ali i sigurnosti i stabilnosti za one koji se osmele da ga “uhvate”, iskoriste prilike koje Atlantic nudi i zatalasaju naše poslovne vode. Posmatrajući panel zapaziće se da on oblikuje i slovo A koje simbolizuje naš naziv i stabilnu strukturu Atlantic grupe.

Kada ste zaplovili u vode Employer brandinga i kako je taj proces tekao od tada?

Mogla bi se izdvojiti dva velika strateška projekta. Prvi 2014. i drugi 2016. U Atlantic grupi počeli smo sa employer brandingom 2014. kada je pokrenut prvi strateški projekat iza kojeg je stajao tim direktorki Korporativnih komunikacija, Ljudskih resursa i Korporativnog marketinga u saradnji sa Upravom. Sve je krenulo sa velikim istraživanjem od strane nezavisne agencije sa ciljem da saznamo, interno i eksterno, kakva je njihova percepcija Atlantic grupe i šta im je važno kod poslodavca općenito.

Oslanjajući se na rezultate dalje smo  kroz niz radionica oblikovali temeljne postavke našeg brenda od EVP-a, do vrednosti, arhetipa i esencije samog brenda. Nakon dvogodišnjeg rada na postavljanju temelja krenuli smo sa prvim aktivnostima kojim bi podržali definirani brend. Brending smo, kao takav, primenjivali i na svim materijalima, pokrenuli smo prve komunikacijske kanale za EB, te smo napravili prve Employer
brending aktivacije interno i eksterno. U pozadini odrađeno je puno posla na unapređenju uslova rada kako bi oblikovali radno okruženje koje pruža okean prilika za zaposlene.

Od 2016. godine počinje jedan niz od dvanaest strateških projekata koji su se ticali kritičnih područja koje je trebalo popraviti, a od čega su četiri bila u domeni upravljanja ljudskim potencijalom. Jedan od njih se direktno ticao Employer brandinga, zapravo je bila reč o procesu pod nazivom Success planning and developing atracting tactics gde smo u domenu Employer brandinga definisali nove taktike za akviziciju talenata, interno i eksterno. Ostala tri „People Projekta“ doprinjela su posredno Employer brendingu jer su dodatno unapredili uslove i prilike za naše zaposlene.

Po implementaciji ovih projekata i inicijativa, sredinom 2018. definisana prva employer branding pozicija specialist. Reč je o prvoj funkciji u Atlantic grupi sa trojnom odgovornošću. Ona pre svega odgovara linijski Ljudskim resursima, dotirano odgovara Korporativnim komunikacijama, dok projektno odgovara Korporativnom marketingu. Uradili smo to jer je smo shvatili iz dotadašnjeg iskustva s fgunkcionisanjem Employer brendinga da je neophodno kros funkcijsko neophodno da bi se realizirali zadaci i ostvarili zacrtani ciljevi.

Recite nam nešto o aktivacijama na sajmu

Ključna ideja našeg izložbenog prostora jest da posjetitelj na prvi pogled stekne dojam o tome što sve obuhvata sistem Atlantic Grupe, tako da naši brendovi čine temelj prezentacije. Ljudi još uvek nisu svesni širine naše kompanije, tj. brendova koje objedinjujemo u Atlantic Grupi. U trenutku kad naprave tu konekciju (Atlantic Grupa = Smoki, Grand kafa, Cedevita, Najljepše želje…) bolje shvataju kakav smo mi poslodavac i njihovo interesovanje je značajno veće. Mladi u sklopu našeg prezentacijsklog prostora imaju prilike saznati sve o Atlantic grupi kao kompaniji i poslodavcu, a kroz razgovor sa predstavnicima iz tima za Zapošljavanje i atraktivne igre postaju članovi Atlantic Talent kluba kroz koji prvi saznaju za otvorene konkurse za mlade i ostale benefite koji kod nas mogu da ostavare.

https://i0.wp.com/www.brigada.hr/wp-content/uploads/2018/07/Atlantic4.jpg

Objasnite nam povezanost proizvodnih brendova i Atlantic-a kao poslodavca. Koliko vas ljudi kao poslodavca identifikuju sa samim proizvodima koje nudite?

Atlantic Grupu kao poslodavca predstavljamo postojećim i potencijalnim zaposlenima i partnerima kao „Okean prilika“.  Iako pod istom kapom Atlantic Grupa zapravo čini zaista diversifikovan poslovni sistem, kako poslovno (objedinjujemo proizvodnju i distribuciju preko 20 različitih bendova) tako i geografski (imamo predstavništva u 5 zemalja i 17 proizvodnih pogona). Takva razuđenost  pruža puno prilika za profesionalna za horizontalna i vertikalna istraživanja u karijeri. Osoba koja je brend menadžer za Grand kafu lako može postati brend menadžer za drugu vrstu kafe u drugoj državi ili pak za potpuno drugi brend. Otuda i naziv Okeana prilika koji omogućava da uplovite u različite vode, odnosno ogranke naše kompanije i dobijete priliku da se oprobate sa raznim brendovima i različitim pozicijama u različitim zemljama.

Zaista smo u nezavidnom položaju što se tiče povezanosti proizvodnih brendova i nas kao poslodavca, ali smo se za to svesno opredelili. Mnogi ljudi nas ne povezuju sa Najlepšim željama ili Bakinom tajnom, što su zapravo naši brendovi. Istoznačan brend poslodavca i brend na tržištu je benefit, jer brend na tržištu radi neku svoju reklamu, što je slučaj Coca Cole. Pred Atlanticom je to polje na kojem zaista treba intenzivnije raditi i u budućnosti da bismo dobili taj deo u percepciji javnosti o tome šta smo i ko stoji iza proizvoda koje svakodnevno konzumiraju. Nakon ponovljenog istraživanja iz 2014. gde se od ispitanika tražilo da nasumično navedu top tri najpoželjnija poslodavca rezultati su pokazali da smo na svim tržištima napredovali u poslednje četiri godine. Taj deo u percepciji polako zahvata naš “talas” i to je jedan od znakova rasta naše prepoznatljivosti.

Napustili smo zgradu Atlantic Grupe, noseći dobijene paketiće i radujući se uspešnom razgovoru. Prošetajte ulicom Štarkove fabrike kada ste umorni, tužni ili pak srećni jer je neopisiv osećaj hodati ponovo korakom petogodišnjaka opijenog tajnama Najlepših želja.

Uskoro nas očekuje uručivanje i ostalih nagrada, kao i poseta i razgovori s nagrađenim kompanijama, u okviru projekta Belgrade Youth Awards.

Pripremila: Ljuba Brković