Petar Vasić – Radim za ljude koji me kapiraju i hoće da nešto nauče

, BIZNIS, KARIJERA

Petar Vasić je rođen u Beogradu, a studije marketinga i komunikacije završio je u Ljubljani. Paralelno sa studiranjem, napravio je i svoj prvi startup – Sosed d.o.o, za koji je dobio investiciju od Poslovnih Anđela Slovenije i nakon toga firmu proširio na nemačko tržište. Nakon Sosed-a, rađa se još jedna kompanija – Moj Sosed d.o.o., koja je fokusirana isključivo na internet marketing.

Kao deo Ljubljanskog Univerzitetskog Inkubatora pomogao je mnogim firmama da postave svoje marketinške strategije i proveo dosta vremena radeći sa mladim preduzetnicima. Na Ekonomskom fakultetu i Fakultetu za društvene nauke održao je veliki broj predavanja o marketingu, društvenim mrežama, inovacijama i preduzetništvu.

Sada je kroz svoju firmu za Social Media Marketing – Vasić Media fokusiran na marketing, internet marketing i startup-e.

Prvi deo intervjua sa Petrom Vasićem za YouthNow

Nedavno je na Vašem Instagram profilu osvanuo post sa tekstom Ako nemaš hejtere, nešto radiš pogrešno. Ko su hejteri dvadeset prvog veka i zašto je važno imati ih oko sebe?

Te ljude sam razložio na dve kategorije: Ima onih koji žive sa svojim roditeljima  i sa četrdeset godina igraju jamb i vrište kada im mama ne donese sendvič sa kulenom kakav oni vole. To su očajni, nezadovoljni ljudi koji imaju problem sa sobom. Koji lud čovek ostavlja dislike na klipu u kom hrčak igra ili svira klavir? To su zaista bolesni ljudi.

Druga kategorija su ljudi koji kapiraju ko si, šta si i šta radiš, ali ne mogu da budu fanovi, već hoće da ti se približe na neki način, ne da te diskredituju, već da kažu Mi smo isti, pa te onda spuste, kako bi obratili pažnju na sebe. Ako kreneš đonom na njih, oni će se svađati, ali ako kažeš Dobro, daj da vidimo šta ne valja, preobratiš ih u fanove ili deo ekipe.

Meni se puno puta desilo da neko ne želi da razume ono što radim. Objasnim i onda bude super, jer Jao, odgovorio si, javio se, ti si kul, ti si super, bla bla… Ima različitih ljudi.  Potrudio sam se da nešto napravim i onda ćeš doći ti koji ništa ne radiš da me hejtuješ. Ali znam šta hoće da kažu.

Međutim, ako ih nemaš oko sebe, onda znači da nisi primećen ili jednostavno pokušavaš da zadovoljiš i levo i desno, da sa svih strana budeš korektan. Mislim da brendovi i mi, ljudi, kao ljudi, nismo takvi. Svaki brend živi na nekom rubu.

Apple ili ljudi vole ili ne podnose. Ili misle da je fenomenalan ili da je preplaćen. Jasne pozicije brendova zahtevaju da imaju i tu drugu, kontra stranu.

Vi ste neko ko indirektno doprinosi velikom broju ljudi, kada je edukacija u pitanju, kroz svoje objave na društvenim mrežama. Kako izgleda proces pravljenja takvog materijala i na kakav feedback nailazite, obzirom na to da doprinosite zajednici ne naplaćujući svoje znanje?

Proces je super simple. Teme o kojima pričam budu vezane ili za nešto o čemu razmišljam, neki novi posao, neka knjiga dobra koju sam pročitao, zato je to tako randomizovano kod mene, ali se trudim da dam što veću vrednost u svakom klipu.

Radim za ljude koji me kapiraju. Hoće da nauče. Gledam da sve što snimam upakujem kroz jedan humoristički način i uvek razmišljam koliko bi dobro bilo da se znanje i u školi pakuje na isti način, a ne ono poznato Dobićeš jedan. Trudim se da sve ima pozitivnu emociju i da ljudi stvarno žele da konzumiraju to znanje i informacije, a ne da je uz neku pretnju. To je moja logika.

I naravno ne treba očekivati ništa. Svako ko krene da pravi Youtube kanal razmišljajući o tome kako da napravi biznis proći će loše. Jednostavno neće biti gledan, neće stvoriti zajednicu. Oni koji ljudima pružaju informacije koje nedostaju i hoće da pomognu, iz toga stvaraju zajednicu, a kasnije i sam biznis.

Da li je kroz bilo koji posao, generalno, za bolje rezultate, važnije ići srcem ili hladne glave?

Hladne glave zbog percepcije, ali srcem zbog strasti. Brzo će odustati neko ko nema strast. Teško je probiti se do pozitivnog stanja. Treba da razumemo šta radimo, da vidimo veću sliku i gde ćemo biti kroz neko vreme. Neophodna je mnogo veća motivacija od samog keša.

Šta smo mi? Ljudi na planeti koji gledaju kako da umanje patnju. Ako imaš neki produkt koji je drugima potreban, to treba da bude važna motivacija. Obe komponente prosto moraš da imaš.