Nestlé ušao u top 5 najpoželjnijih poslodavaca i Employer branding nastupa u istraživanju Belgrade Youth Awards

, BIZNIS, KARIJERA

Još jednoj kompaniji, dobitnici čak dve nagrade na proteklom Belgrade Youth fair-u, uručena je plaketa. Zastupajući s ponosom svoju kompaniju, Jovana Nikolić na poziciji HR project specialist i Anđela Arula na poziciji Regionalnog specijaliste za regrutaciju i selekciju uvele su nas u svet Nestlé čokoladica. U nastavku sledi priča o utiscima sa sajma, o osećanjima nakon saznanja o osvojenim nagradama, employer branding-u i planovima za budućnost.

Kompanija Nestle je u okviru projekta Belgrade Youth Awards osvojila nagrade u kategorijama:

  • top 5 Employer branding nastup – treće mesto
  • top 5 najpoželjnijih poslodavaca – drugo mesto

Kakvi su Vaši utisti sa BYF-a i da li možete da napravite poređenje sa prethodnim godinama?

I ove godine smo učestvovali na najvećem sajmu zapošljavanja za mlade u redionu, Belgrade Youth fair-u. Naši utisci su vrlo pozitivni. Mi smo, pored ovog sajma, učestvovali i na drugim sajmovima organizovanim u regionu, u Beogradu i Zagrebu. Jako smo zadovoljni načinom na koji je sve bilo organizovano i koliko mladih je prisustvovalo. Ono što bismo istakli u odnosu na prethodne godine je po prvi put izvedena simulacija intervjua sa studentima, kao i panel radionica o našoj kompaniji. Time se nismo predstavili samo kao kompanija, već smo imali priliku da više pričamo o našim sektorima, a mladi ljudi iz naše kompanije predstavili su svoje radno i životno iskustvo. Nestlé je posećivao i druge sajmove mada je odziv kompanija na ovom sajmu nešto što bismo posebno istakli, kao i odziv studenata celog univerziteta. To je nama veoma važno jer dopiremo do različite publike imajući u vidu da smo proizvodna kompanija i da nam je potreban širok dijapazon talenata i ljudi koji će početi da rade kod nas.

Kako se osećate nakon osvojenih nagrada za najbolji employer branding nastup i ulazak u top pet najpoželjnijih poslodavaca ?

Lep je osećaj, mi smo srećni što smo dobili dve nagrade, drugo mesto za najpoželjnijeg poslodavca i treće za najbolji employer branding nastup. Zadovoljni smo što su mladi prepoznali sav naš trud koji smo uložili da bismo se pripremili za sajam. Osim toga, važno nam je da je prepoznat naš svakodnevni trud da privučemo mlade talente koji nas prepoznaju kao željenog poslodavca i mesto gde bi nakon studija započeli svoj karijerni put. Posebno smo ponosni na nagradu za employer branding jer nam je ideja bila da se i na ovom, a i na drugim sajmovima, na drugačiji način obratimo mladim talentima gde bi oni dobili konkretne informacije kroz priče naših zaposlenih. Kroz priču zaposlenih oni u najširem smislu saznaju šta je to što mogu da očekuju od kompanije, a da to ne bude samo predstavljanje sektora ili kompanije na uobičajeni način.

Recite nam nešto više o employer brandingu, šta on za vas predstavlja i kako teče vašim kanalima?

Nestlé se posvećuje tim aktivnostima već godinama ali moramo priznati da je to do sada češće bilo u smislu „offline“ aktivnosti, poput događaja kao što su sajmovi, radionice ili predavanja. U narednom periodu nam je fokus na online kampanjama, jer znamo da su mladi aktivni na različitim društvenim mrežama i želimo da na tom polju imamo većeg udela.

Ponosni smo jer imamo mnogo pokazatelja koji utiču na pozitivni employer branding naše kompanije, što je mladima bitno. Mi smo kompanija u kojoj skoro polovinu zaposlenih čine milenijalci i da bismo privukli milenijalce mi im nudimo određene benefite. Ti benefiti su klizno radno vreme, ukoliko neko ne voli da rano ustaje ujutru, zatim privatno zdravstveno osiguranje pored državnog, fokus na zdrav stil života kroz različite sportske aktivnosti, kompanijski događaji i timske aktivnosti, moderno radno okruženje uključujući relax zonu kao i posebne brige i olakšice za buduće mlade mame u kompaniji. Mi podržavamo brigu o mamama, a sutra i o deci. U poslednje dve godine priredili smo brojne događaje i radionice u okviru kojih želimo da prepoznamo mlade talente koji rade u kompaniji jer su oni dobra spona ka ostaloj populaciji. Oni svojim kolegama, prijateljima i komšijama  pričaju o Nestlé-u kao poželjnom poslodavcu tj. šire svoja iskustva. Smatramo da je najbolje priznanje kada ljudi požele da, inspirisani pričom zaposlenih odu na intervju, praksu ili razgovor za posao u našoj kompaniji.

Koliko je vremena i truda potrebno za pripremu za BYF?

Iziskuje dosta vremena i truda, u svakom trenutku imamo i druge aktivnosti i rokove koje moramo da ispoštujemo ali mi želimo da se posvetimo privlačenju mladih talenata. Zbog toga je konkretno iz više sektora bilo angažovano mnogo ljudi. Nismo želeli da to bude samo jedna osoba jer smo želeli da pokrijemo više aktivnosti – od panela i simulacije intervjua do organizacije promocije kafe i izrade prezentacije i zanimljive radionice sa kolegama iz biznisa. Takođe, snimili smo i video spot koji je zaista bio interesantan i drugačiji. Izazov u organizaciji je kada je potrebno uključiti više ljudi iz različitih sektora zbog njihove dostupnosti. Takođe, potrebno je izabrati osobe koje će na najbolji način preneti poruku mladima, promovisati vrednosti kompanije i ohrabriti ih da nam se pridruže. Kada se prave planovi za narednu godinu, tada se definišu periodi i kvartali koji će biti rezervisani za neke aktivnosti. Tako da, kada je planiranje sajmova u pitanju, mi imamo tim ljudi koji će raditi unutar sektora, a po potrebi ćemo angažovati i kolege iz drugih sektora. To je ozbiljna i detaljna priprema, ne samo kada je događaj u pitanju, već i kada se radi o samom izboru poruke koju ćemo slati tokom godine. Zadovoljni smo sajmom, a sada i dodatno polaskani osvojenim nagradama.

Recite nam nešto o aktivacijama na BYF

Prva aktivacija nam je bila snimanje videa, koja se zaista dopala i nama i mladima. Nakon videa smo uradili promociju po društvenim mrežama za šta su bile zadužene kolege – učesnici u videu i sajmu. Naravno, ništa nije moglo da prođe bez naše kafe Nescafé, kao i čokoladica gde nam je glavni fokus bio na najnovijoj čokoladici „Lion to go“ koja obiluje žitaricama i suvim voćem i pravi je izbor za mlade koji su stalno u pokretu. Delili smo naše promotivne materijale kao što su hemijske olovke, blokčići, sveske i slično. Na licu mesta smo diskutovali sa studentima različitih profila o otvorenim pozicijama u našoj kompaniji i planiranim praksama kao što je „Summer internship“ koja je već krenula, i razmenili kontakte sa njima. Na samom štandu su bili uključeni ljudi iz različitih sektora gde su studenti imali priliku da porazgovaraju sa nekim ko može da im objasni kako sve to deluje u praksi.

Možete li nam otkriti neke svoje planove do kraja godine?

Mi početkom godine kreiramo plan aktivnosti za celu godinu. Trenutno nam je fokus na letnjoj praksi, a za jesen imamo u planu još jedan sajam u Vojvodini. Planiramo posetu konferenciji „Future is now“ gde svake godine učestvujemo i imamo dobre predavače i menadžere kao i mlade zaposlene koji uvek podele ideje i dostignuća kompanije. Osim toga ćemo imati i „Sales internship“ – projekat koji je lansiran pre dve godine.  U pitanju je praksa na terenu, u prodaji. Naročito je intenzivno u poslednjem kvartalu gde ima i najviše posla i ljudi koji su zainteresovani za rad na terenu mogu da se upoznaju sa svim izazovima koje kompanija ima kada je zatvaranje godine u jeku. Svake godine širom cele Srbije imamo od 10 do 15 praktikanata i ko se dobro pokaže ima priliku za dobije poziciju merchandisera i asistenta prodaje. Drago nam je da se program mentorstva razvija i ljudi koji su zainteresovani za prodaju mogu razviti pregovaračke veštine i usavršiti se na ovom polju. Oko 40 mladih godišnje prođe kroz različite programe prakse i jedna od planiranih aktivnosti krajem ove godine je da najuspešniji studenti i mladi koji su prošli ove programe dobiju „Traineeship“ program u 3 do 4 komplementarna sektora gde bismo nastavili da ih razvijamo i osposobljavamo za naredne pozicije. To znači da oni nakon završene prakse dobijaju ugovor o radu. Takođe, Nestlé učestvuje u globalnoj inicijativi „Vocational week“ koji se održava u oktobru i kada za srednjoškolce i brucoše organizujemo posete našoj fabrici u Surčinu. Tom prilikom mladi tehničkih škola imaju priliku da obiđu pogon imaju i vide kako se dolazi do konkretnog proizvoda. Jedan od ciljeva nam je da uvedemo dualno obrazovanje, ali o toj temi više sledeće godine.

Uskoro nas očekuje uručivanje i ostalih nagrada, kao i poseta i razgovori s nagrađenim kompanijama, u okviru projekta Belgrade Youth Awards.

Pripremila: Ljuba Brković