Youth NOW

Čemu nas je COVID-19 naučio o biznisu?

Verovatno niko među privrednicima nije pretpostavio pri uranku zloćudnog virusa korona, o kom skoro ništa nismo znali početkom ove godine zahvaljujući prikrivanju informacija o samom virusu iz Kine, da će način poslovanja biti drastično izmenjen, a pogotovo je bilo teško zamisliti da će neke kompanije svoj modus operandi promeniti u potpunosti i to zauvek, što su najavili čelnici Tvitera izjavama da Tviter od sada svojim zaposlenima omogućava stalni rad od kuće, a po svemu sudeći da će taj model rada početi da prate i ostale velike korporacije koje svoj kapital ostvaruju prvenstveno na internetu. Uprkos otporima koje smo videli od strane mikro i malih preduzeća, koja zavise o uspešnosti offline prodaje, i ona su morala da se pokore metodama borbe protiv pritiska ekonomske propasti, što je značilo da su morali da zatvaraju svoja prodajna mesta i filijale, te da što je više to moguće prelaze na rad na daljinu i pokušaju da očuvaju svoj finansijski status.

Mnogima se tek sada ukazalo da je jedan od ključeva opstanka na tržišnoj sceni u moderno doba IT infrastruktura. Naravno, pandemska kriza nas, pre svega uči o potrebi i zahtevu modernog društva za laganim preusmeravanjem na digitalnu pismenost, pre nego stagnaciju na tradicionalnim vidovima komunikacije i poslovanja. Pored ovoga, Emiti Milhajzer, potpredsednica PwC-a u SAD-u, otkriva u razgovorima sa svojim klijentima još nekoliko stvari o kojima nas je pandemija virusa korona naučila kada je poslovanje po sredi.

Pročitajte i: Do 2030. godine sve kancelarije postaju virtuelne?

Covid-19 je uticao na sve nas na ovaj ili onaj način, što znači da je stanje u kom smo donedavno bili imalo posebno negativne posledice po privatne prduzetnike i  treba da preispitamo šta smo radili tokom krize i da sistematizujemo naše greške, i time se spremimo za neku narednu krizu. U Srbiji je 84% startap kompanija u neizvesnosti od toga da li će nakon ove pandemije moći da nastave da se razvijaju ka većim firmama ili će morati da odustanu od svojih snova i započnu novu karijeru.

Dakle, ovo je situacija koju valja podrobno izanalizirati pre nego što unesete nekakve investicije u poslove koji nisu dovoljno osigurani modernim tehnologijama i nisu informacionotehnološki potkrepljeni. Na kraju krajeva, uskoro nećemo moći više ni da ponavljamo ono naše „ovo je 21. vek“, a i dalje ćemo imati neadekvatno opremljene radne prostore i nestabilne kompanije, koje manjkaju ove tri smernice.

Pročitajte i: Kako su KRIZNA vremena iznedrila najuspešnije START-APOVE današnjice

Izvor: forbes.com

Fotografije: pixabay.com; arkansasbusiness.com

Autor: Luka Ivanović

Exit mobile version