Youth NOW

Evo kako da povećate broj pratilaca na Instagramu!

Instagram je danas jedna od najpopularnijih društvenih mreža koja broji više od milijardu korisnika. Činjenica je da ljudi vole da gledaju fotografije, a s napretkom tehnologije, sve se preselilo u digitalni svet. Instagram je postao toliko značajan da se može razviti i u sopstveni biznis. Pravi primer su influenseri kojih je svakim danom sve više. Možete pomoću instagrama reklamirati i unaprediti svoj biznis ili ga jednostavno koristiti za povezivanje sa ljudima. Ipak, uopšte nije lako kako se čini. Ukoliko želite korist od instagrama ili iz nekog razloga veću popularnost profila, morate obratiti pažnju na više stvari. Mi vam nudimo par saveta i trikova kako da zadobijete više pratilaca!

Algoritam instagrama

Razumeti algoritam instagrama je suština svega – on predstavlja skup parametara koji određuju koje su objave najvažnije za korisnike. Od njega zavisi šta će vam se prikazivati na feedu i koliko i kome će se vaše objave pojavljivati. Bitno je da je vaš profil javan kako bi se vaše objave prikazivale većem broju ljudi. Ukoliko objavite fotografiju, ona će se u startu prikazati manjem broju ljudi, tj. onima s kojima imate najviše interakcija. U zavisnosti od toga kako oni reaguju, signal se prenosi i na ostale pratioce i većini dospevate na vrh feeda.

Instagram vam izbacuje i predviđa objave koje će vam se svideti na osnovu vaših prethodnih radnji. Ukoliko lajkujete slike sa određenim hashtagom, velika je verovatnoća da će vam ubuduće izlaziti slike sa tom oznakom. Takođe, prioritet imaju i najnovije objave, što nije oduvek bio slučaj. Što više interakcija imate sa nekim, to instagramu daje signal da on spada u grupu vaših prijatelja. Obratite pažnju, verovatno postoje osobe čije objave nikada ne vidite na svom feedu. Počnite da komentarišete i lajkujete njihove objave kako biste ostvarili komunikaciju sa što većim brojem ljudi. Ukoliko konstantno skrolujete instagramom, velika je verovatnoća da će vam feed biti hronološki organizovan. Ako ipak proveravate ređe, objave će biti sortirane prema onome što je instagram procenio da će vas zanimati.

Kada razumete kako funkcioniše algoritam, preokrenite ga u vašu korist. Odredite vašu ciljnu grupu i potrudite se da vas primete. Redovno objavljujte postove i u pravo vreme. Potrebno je da izazovete ljude da vam lajkuju i komentarišu objave i na taj način širite povezanost među pratiocima i dobijate nove.

Privlačan izgled profila

Biografija je veoma značajna jer je ona prva stvar koju neko pročita kada uđe na vaš profil. Ona bi trebalo da precizno opisuje čime se korisnik bavi ili šta ga interesuje. Ukoliko ste influenser možete navesti i saradnje sa određenim brendovima, događaje u kojima učestvujete i slično. Duhovit BIO je veliki plus i jedan od najcenjenijih tipova Instagram biografije. Takođe, biografija bi trebalo da bude privlačna – na primer neki inspirativni citat koji je povezan s onim čime se bavite. Važno je da je biografija laka za čitanje i da izražava vašu ličnost. Ukoliko prodajete proizvod obavezno ubacite link svoj sajta kako bi on bio vidljiv što većem broju ljudi.

Kvalitet i u ovom slučaju pobeđuje kvantitet, izuzetno je značajno da su vaše fotografije dobrog kvaliteta. Neka vaše objave imaju poentu – preteran broj fotografija hrane, kućnih ljubimaca i slično često nije zanimljiv korisnicima. Potrudite se da profilna slika bude upečatljiva i da je ne menjate često jer ćete tako ostati bolje upamćeni.

Vaše fotografije će mnogo bolje proći ukoliko imaju dobar opis. Prvi red opisa je najvažniji jer će on zadržati korisnike na vašoj objavi. Opisi su najbolja prilika da se povežete sa vašom publikom. Pozovite ih da komentarišu objavu ili napišite duži opis kojim ćete zadobiti simpatije vaših pratilaca. Na primer: „Tagujte drugaricu koja vam nedostaje“ ili duži opis u kojem inspirišete i pričate priču koja je zanimljiva i ima poentu.

Hashtagovi

Hashtag može biti od velike pomoći ukoliko znate kako da ga koristite. Oni pomažu u kategorisanju fotografija, a instagram zna kada će prikazati vašu objavu korisnicima koji su pretražili određeni hashtag. Najpopularniji hashtagovi poput #love, #friends i slično vam neće doneti dugoročni dobitak. Zbog preteranog broja objava, vaša će se teško istaći. Koristite one oznake koje su specifične za vašu ciljnu grupu . Takođe, brendirani hashtagovi doprinose rastu pratilaca i pomažu u povećanju angažmana vašeg profila. Hashtagove stavljajte na sam kraj opisa i ne preterujte u njihovom odabiru. Previše hashtagova dovodi do natrpanog i nepreglednog opisa. Pratite instagram trendove i iskoristite ih za bolji protok vaših objava.

Pročitajte i: Poznati srpski psihijatar o tome ČEMU NAS JE NAUČIO koronavirus

Instagram Stories (Instagram priče)

Instagram priče danas dominiraju i većina ih koristi svakodnevno. One su odlične u marketinškom smislu. Velika je verovatnoća da će veći broj ljudi videti vašu priču nego objavu, što znači da je možete iskoristiti kako bi pozvali pratioce da vide vaš novi post ili da posete vaš sajt. Bitno je da što više ljudi vidi vašu priču i da reaguju na nju, podele je svojim pratiocima, odgovore i slično. Time će vaš profil videti veći broj ljudi i vaši postovi će biti vidljiviji na feedu.

Koje je najbolje vreme za objavu fotografije?

Prema izveštaju kompanije Sprout Social, najidealniji period za objavljivanje fotografija je sreda u 11h prepodne i petak između 10 i 11h prepodne. Takođe dobar period je od utorka do petka između 11 i 15h, vikendom se smanjuje angažman posle 14h, dok nedelja ima najniži angažman od svih dana.

Sve zavisi od vaše publike i zato bi bilo najbolje da istražite kada je vaša publika najaktivnija. Možete saznati kada se vaše objave najbolje gledaju pomoću insights na vašem biznis nalogu. Bitno je da redovno objavljujete fotografije ali bez preterivanja, niko ne voli spamovanje. Do 2 objave dnevno je sasvim u redu.

Analizirajte svoj profil i obratite pažnju na elemente koje smo vam izneli. Sredite svoj profil, odredite ciljnu grupu i istražite hashtagove koji bi vam najviše odgovarali. Isprobavajte koje vreme postovanja je najbolje za vas. Pratite rezultate i redovno ispravljajte ono što smatrate da je potrebno promeniti. Neophodna je upornost i morate biti svesni da nećete dobiti pratioce preko noći. Srećno!

Pročitajte i: TOP 10 najtraženijih zanimanja u 2020. godini

Naslovna fotografija: makeawebsitehub.com

Priredila: Sofija Bogosavljev

Exit mobile version