Kažu prodaja prodaje, a marketing “marketira”.
Ko nije dobar prodavac, nije dobar ni marketar.
Zašto?
Jer prodajni trikovi čine vrhunskog marketara.
Hajde da premotamo film unazad:
Prvo… beše prodaja. Oglas sa sve cenom i detaljima o proizvodu.
I palilo je… neko vreme.
Ali, onda je prestalo da daje efekte jer su svi to radili. Potom su počeli manje da govore o proizvodu, a više o problemu koji rešava proizvod…
Ali i to je prestalo da daje rezultate posle određenog vremena.
Zatim su postali smeliji, glasniji. Cilj je bio svim sredstvima privući pažnju. Tu počinje da se javlja kreativnost ili dovitljivost.
Posle zloupotrebe “kreativnosti” i izvrtanja činjenica radi ostvarivanja prodaje, oglašavanju su nametnuta stroga ograničenja.
Na kraju počinju da se prave reklame u kojim se čak ni ne pojavljuje proizvod.
Suština je sledeća:
Marketing je nastao jer su kupci razvili imunitet na prodajne taktike. Marketing funkcioniše u službi prodaje i kreativnost je u službi prodaje jer je potrebna sve veća i veća doza dovitljivosti kako bi se do potrošača doprlo.
“Marketing prodaje maglu”.
Loš marketar prodaje maglu.
Loš marketar misli za sebe da je prevarant jer radi za fiksnu platu i to mu uspeva iako ne ostvaruje rezultate.
Loš marketar misli da je (kad već nema korelaciju rada sa rezultatom) poenta biti besciljno kreativan zarad kreativnosti.
Postoje ciljevi “awareness” i “jačina brenda” koje je teže izmeriti, ali uvek postoje indikatori da dobro radite svoj posao.
Dobar marketar vlada situacijom. To što je kreativan ne znači da je operisan od života i realnosti. To znači da je svestran, vispren, lukav, informisan, agilan i ume da “pospe malo čarobnog praha i magije” što bi rekao pokojni Dragan Sakan da uveže sve u jedan paket sa mašnom.
Prema tome, (a ovo imam pravo da kažem kao osoba koja radi kreativu i strategiju) marketing i kreativa su UVEK U SLUŽBI prodaje ili nekog rezultata.
TAČKA.
Miljana Nikodijević