Youth NOW

Šta je starije: Prodaja ili marketing?

Kažu prodaja prodaje, a marketing “marketira”.

 

Ko nije dobar prodavac, nije dobar ni marketar.

Zašto?

Jer prodajni trikovi čine vrhunskog marketara.

Hajde da premotamo film unazad: 
Prvo… beše prodaja. Oglas sa sve cenom i detaljima o proizvodu.

 

 

I palilo je… neko vreme.

Ali, onda je prestalo da daje efekte jer su svi to radili. Potom su počeli manje da govore o proizvodu, a više o problemu koji rešava proizvod…

Ali i to je prestalo da daje rezultate posle određenog vremena.

Zatim su postali smeliji, glasniji. Cilj je bio svim sredstvima privući pažnju. Tu počinje da se javlja kreativnost ili dovitljivost.

Posle zloupotrebe “kreativnosti” i izvrtanja činjenica radi ostvarivanja prodaje, oglašavanju su nametnuta stroga ograničenja.

Na kraju počinju da se prave reklame u kojim se čak ni ne pojavljuje proizvod.

 

Suština je sledeća:

Marketing je nastao jer su kupci razvili imunitet na prodajne taktike. Marketing funkcioniše u službi prodaje i kreativnost je u službi prodaje jer je potrebna sve veća i veća doza dovitljivosti kako bi se do potrošača doprlo.

“Marketing prodaje maglu”. 

(Big Lale, AKA Arkanov mađioničar)

 

 

Loš marketar prodaje maglu.
Loš marketar misli za sebe da je prevarant jer radi za fiksnu platu i to mu uspeva iako ne ostvaruje rezultate.
Loš marketar misli da je (kad već nema korelaciju rada sa rezultatom) poenta biti besciljno kreativan zarad kreativnosti.

Postoje ciljevi “awareness” i “jačina brenda” koje je teže izmeriti, ali uvek postoje indikatori da dobro radite svoj posao. 

Dobar marketar vlada situacijom. To što je kreativan ne znači da je operisan od života i realnosti. To znači da je svestran, vispren, lukav, informisan, agilan i ume da “pospe malo čarobnog praha i magije” što bi rekao pokojni Dragan Sakan da uveže sve u jedan paket sa mašnom.

Prema tome, (a ovo imam pravo da kažem kao osoba koja radi kreativu i strategiju) marketing i kreativa su UVEK U SLUŽBI prodaje ili nekog rezultata.

TAČKA.

Miljana Nikodijević

Exit mobile version