Odlučili smo da vam predstavimo slučaj američke kompanije Eat24, koja je za kratko vreme uspela da se bolje pozicionira zahvaljujući reklamiranju na … XXX sajtovima! O, da, dobro ste pročitali! Očigledno savršen način oglašavanja i tako nepravedno zaobilažen. Ovo je njihova priča.
– Ćao, mi smo Eat24. Ukoliko se već znamo – veliku seksi dobrodošlicu vam želim, izgledate sjajno! Za sve one koji nas ne znaju, Eat24 je omiljena dostava hrane na Internetu i aplikacija. Prvo pravilo našeg kluba je nekada glasilo “Ne pričaj o klubu Eat24”, međutim, ispostavilo se da je to užasna marketing strategija.
U svakom slučaju, volimo da radimo stvari na drugačiji način. Kada je reč o širenju poruke našeg brenda, obično krećemo onim putem kojim se ređe ide. To je put koji želimo da podelimo sa vama, put kojim ostali marketing timovi nisu išli. Pa, barem ne bez brisanja istorije svog pretraživača kasnije.
Problem: Stopa konverzije. Želimo li da bude veća?
Kada smo započeli novu marketinšku kampanju, jedan od naših glavnih ciljeva je da se maksimizira ROI (opravdanost ulaganja) . Pošto je Eat24 privatna kompanija koja je prihvatila tačno $0 sredstava do sada, mi ne možemo da bacamo gomilu novca na velike tradicionalne medijske kampanje. Želeli smo da budemo pametni sa našim novcem, zbog čega smo morali da smislimo kreativne i jedinstvene marketinške strategije da bismo se uklopili u naš budžet i brend. To je večna potraga za savršenom platformom za oglas koja je dosta posećena i jeftina. U osnovi, to je potraga za jednorogom.
Rešenje: Pornići, Internet jednorozi
PORNO. Porno je odgovor! Iskreno, trebalo je ranije da skontamo da će doći do ovoga. Neki od naših dobrostojećih korisnika i najvećih fanova na društvenim medijima su samo slučajno porno zvezde. Tera Patrick, Daisy Lynn, Andy San Dimas i Tara Lynn Fokk, da pomenemo samo neke . To ima smisla kad malo razmislim o tome. Oni uživaju u životu bez pantalona i stalno im je veliki apetit. Eat24 i porno zvezde su savršen spoj u u seksi raju! Oni nas koriste na način na koji smo oduvek želeli, a mi uvek ostavljamo sitim i zadovoljnim.
Dakle, ovo je naše razmišljanje o porno sajtovima. Da li su oni dobro mesto za nas da se reklamiramo ? Hoćemo li “ubosti” svoju ciljnu publiku ? Možemo li to priuštiti?
Odlučili smo da se ozbiljno zagledamo u njega i ono što smo zatekli su ženske grudi. Dosta njih. Ali, takođe smo našli reklamni rudnik zlata. Uvek smo pretpostavljali da dosta ljudi voli porniće, ali kada pogledate brojeve, dokaz je u kadi punoj pudinga. Ogromnih 30 % svih veb stranica je posvećeno sajtovima za odrasle. U stvari, u vreme kada završite čitanje ovu rečenicu , oko 197.806 ljudi će gledati porno na Internetu ( uključujući i vas. Vidimo na inkognito kartici 🙂 ) .
Pogledajte kakva je situacija govoreći o Top 100 sajtova u Americi, gde je i vršena ova marketing kampanja.
Imajući u vidu ove brojke , svako bi verovatno pomislio da bi bilo veoma skupo slati poruku svog brenda u lice tako velike publike. Verovatno košta boga oca, zar ne? Pogrešno! Poredili smo prosečni CPM velikih oglašivača kao što su Google, Twitter i Facebook i našli smo da bismo mogli dobiti više pregleda preko porno sajtovima nego na velika tri zajedno, i na oko 1 /10 troškova (!) Visoko posećeno mesto sa jeftinim prostorom? Da li smo upravo videli jednoroga?
Ako ste ikada dve sekunde od svog nestašnog vreme bacili pogled na reklame na porno sajtovima, primetićete da 99 % od njih su za više pornića. Ni jedan mejnstrim brend se ne oglašava tamo. Mi bismo mogli biti taj 1%!
Strategija
Naš izazov sa dizajniranjem banera za porno sajtove je bilo takmičenje sa samim sobom. Morali smo da stvorimo nešto primamljivo za oko da bi se neko zaustavio u toku gledanja pornića i rekao: ” Znaš šta? Ja ću biti gladan u 3 do 5 minuta. Bolje bi mi bilo da naručim hranu.” Nije lak zadatak. Dakle, mi zasučemp rukave ( ili u nekim slučajevima, uklonimo odeću u potpunosti ) i sprovodimo beskonačno sati istraživanja i tokom dugih neprospavanih noći se upoznajemo sa oglasima kako bismo mogli da se takmičimo. Na prvi pogled , jedva može da se diferencira sadržaj oglasa od sadržaja na samom sajtu. Skoro svi postojeće baneri su bili pornići. Ostali su bili za pilule, saveti o tome kako zadovoljiti ženu i pronalaženje lokalnih samaca blizu vas.
Ono što je usledilo je verovatno najduža i najuzbudljivija brainstorming-sesija koju smo ikada imali. Naši prljavi umovi, koji su obično ograničeni “društvom” i njegovih “moralom” su iznenada slobodno lutali. Nismo mogli zapisati naše ideje koliko su one brzo nadolazile. Želeli smo da napravimo vezu između zadovoljstva koje osećate kada jedete slaninu dupli čizburger i zadovoljstva u seksu. Svi znaju da ništa toliko ne utiče na poručivanje hrane od slike same hrane, ali smo morali da budemo oprezni sa našim izborom jela. Bila nam je potrebna hrana koja vas stavlja u dobro raspoloženju. Tako smo ukucali “Hrana i seks” u polje za pretragu. Ono što smo dobili su bile 6 (ŠEST!) stranica žena koje rade vrlo provokativne stvari bananama.
Pošto mi pružamo usluge banane, morali smo da kopamo malo dublje. Bilo je vreme da se zapitamo:
Kako ćemo da popunimo prostor za reklamu?
Majmun na našoj grbači
Sve je bilo spremno. Svi naši oglasi su savršeno sastavljeni: svetli, sunčani i na odgovarajući način prljavi. Jedva smo čekali da ih oslobodimo naivnim porno entuzijastima širom zemlje. A onda se ovo desilo:
I sve to zbog ovog banera!
Majmun nije dozvoljen? Ovaj sladak mali momak!? On je bio naš omiljen! Zvali smo naše izdavače za tehničku podršku i pokušali da shvatimo zašto im se nije svideo naš majmun. Nisu nam baš dali detaljan odgovor, ali recimo da je udruženje životinja i seksualnih aktivnosti nije poželjan u većini mesta . Taj deo ima smisla , ali smo ipak bili malo zbunjeni. Smešno: tokom našeg istraživanja, naišli smo na nekoliko banera karakterišu konja sa izuzetno velikim genitalijima. Dakle, konji su OK, ali majmuni nisu. Mačke i psi su no-no ( proverili smo ) . Šta je sa drugim pripadnicima životinjskog carstva ? Lemuri ? Lenjivci ? Planiramo da pokrenemo sveobuhvatnu istragu naše naredne porno kampanje, ali do tada , razmotrite ove naše zvanične zaključke po tom pitanju :
Gde da je stavimo?
Na kraju, svi naši oglasi su bili odobreni. Bilo je vreme da se odluči o njihovom plasmanu. Uradili smo malo testiranje na lokacijama na kojima smo pretpostavili smo da je najveći saobraćaj. Prvo smo oglas stavili na početnu stranicu.
Zatim, banere smo stavili i kod pojedinačnih video-klipova.
Naš test je otkrio da je pet puta više ljudi kliknulo naš baner kada je postavljen pored samog video. Pet puta! Pretpostavljamo da je to zbog toga što su ljudi “padali” na početnoj stranici na porno sajtu je zato što im je samo jedna stvar bila na umu, a to nije duplo punjeni buritos. Kada korisnik pronađe video koji ga zanima, tu ostaje neko vreme. Čak i ako je njihov fokus je na onome što se dešava na većem ekranu, podsvesno, oni razmišljaju o sendviču. Plus , nakon što završe sa videom , proradi im apetit. To je savršeno vreme da ih podsetim da operu ruke i naruče veliku picu sa ekstra slaninom za isporuku.
Rezultati kampanje
Bez obzira koju metriku želite da koristite za definisanje uspeha, naša kampanja je bila više nego uspešna. Utisci? Naši porno baneri su viđeni tri puta više nego oglasi na Google-u, Twitter-u i Facebook-u zajedno. Desetine hiljada napaljenih i gladnih Amerikanaca su kliknuli naše reklame. Videli smo veliki skok u narudžbinama i preuzimanju aplikacije, posebno kasno noću kada korisnik želi DF (dvostruke feferone).
Da li smo pomenuli cenu oglašavanja? Pa, vredno je ponavljanja. Bili smo u mogućnosti da ostvarimo zvezdane pokazatelje, pre svega po niskoj ceni, i to 90% manje nego što su “veliki momci” naplaćuju po svojih 1.000 čitanja. Tako je, spasili smo 90%. Devet nula. Sa tako malim CPM, bili smo u stanju da održimo čvrst i zdrav budžet nedeljama. Opšti konsenzus je da je skuplje sticanje novih klijenata nego zadržavanje postojećih.
Od ukupnog prometa generisan od strane naših oglasa, preko 90% su prvi put posetili Eat24.com. Mi smo obuhvatili potpuno novo tržište. Naši porno baneri su stvorili nove kupce, i to jeftino. I pogodite šta? Zadržavanje kupaca na porno transparentima bilo je četiri puta veća nego putem Facebook oglasa.
Da li je bilo dobro po vas?
Šta je sa dobrim starim povratnim informacijama? Da budemo iskreni, nismo očekivali da ćemo dobiti mnogo odgovora, jer nismo mislili da bi iko bio voljan da prizna da je video naše reklame ili gde ih je videli. Inicijalna povratne informacije dolaze od našeg klijenta Džena.
“Samo sam hteo da kažem da su vaši oglasi na našem sajtu neverovatni ! Ja ih volim. Nadam se da napredujete dobro, jer su ovo moji omiljeni koje sam do sada video .”
Kada su baneri oživeli , naravno, Reddit je bio prvi koji ih je primetio. Takođe, nekoliko naših Twitter prijatelja ih je pohvalilo.
Šta smo naučili? Statističari, ‘vamo!
Ako volite seks, hranu i šarene grafikone – došli ste do pravog dela ove studije slučaja! Mi smo samo nekoliko nedelja bili deo avanture u oglašavanju na sajtovia za odrasle, a otkrili smo nekoliko stvari koje nikada nismo znali o ljudima i njihovim porno i navikama u ishrani. Ono što smo otkrili bi vas moglo iznenaditi. Među iznenađujućih i čudnim rezultatima ćemo vam pokazati:
- Čikago je najnapaljeniji grad u Sjedinjenim Američkim Državama.
- Njujorčani gledaju mnogo pornografije na svojoj pauzi za ručak.
- 24-časovna isporuka lutke na naduvavanje je ideja vredna milijardu dolara.
-
Kada smo uzeli da pogledamo kumulativni klik-kroz stopa u svim našim oglasima po gradovima, našli smo da je Čikago daleko horngriest (horni + gladan). Dobar posao, momci! To bi moglo da znači da Čikago gleda više pornića, ali nedavna studija Pornhub pokazuje drugačije. Možda, i više od ostatka zemlje, Čikago samo preferira post-FAP Fajita nad cigaretama.
Šta je sa sklonostima korisnika što se hrane tiče ? I ne, riblji takos nije na spisku, ali dobar pokušaj . Prema našoj bazi, najviše naručene stvari u svakom gradu nakon što korisnik klikne na jedan od naših oglasa :
Možda nije previše iznenađujuće da je “F*ck Pants” sveukupno gledano najpopularniji baner. Ljudi nisu mogli da prestaju da klikću na njega. Mislimo da su samo pokušavali da bolje osmotre donji veš. Sledeći na redu je ” BLT “, ali teško je reći da li je to slanina ili ” Sado-mazo”. Uostalom, pogledajte koji su naši baneri vili najuspešniji.
Preuzeto i prevedeno sa: https://blog.eat24.com/how-to-advertise-on-a-porn-website/