Ne vidim kakve to veze ima s marketingom

, AKTUELNO

Sećam se predavanja Nikolaos Dimitriadis-a na Kaktus 2016-te godine kada je (između ostalih jako pametnih stvari) rekao da marketing mora da zna sve. Od finansija, HR-a, logistike i tako dalje.

Dobro jutro, Kolumbo. Jesi li se lepo naspavao?

Ono što je Nikolaos otkrio da većina ljudi u marketingu ne razmišlja tako, no se drže svog ostrva.

Jedan od razloga zbog kog nećete čuti za CEO-a koji dolazi iz marketinga je upravo to.

Moje mišljenje je da iza reči “kreativnost” stoje ljudi koji nemaju viziju već su egzekutori. Ko prvi dotrči do kreativnosti i drekne kućica – bezbedan je.

Kreativnost je izgovor za nedostatak rezultata, marketing izgovor za bacanje para, a nepredviđene okolnosti izgovor za nepažnju i nedostatak istraživanja.

I čija je to krivica? NAŠA. MI nismo dovoljno dobri.

Kako ćete efikasno i kvalitetno komunicirati s javnošću ako ne razumete kako ceo sistem funkcioniše?

Kako ćete biti community manager hotela ako u njemu nikad niste odseli i radili na najnižoj poziciji da vidite uslužni proces?

Da li Disneyland džabe ima politiku da bord jednom godišnje nedelju dana provede čisteći podove, ili noseći odela Šilje, Paje i drugih likova i to inkognito?

Svaka odluka se odražava na marketing. A odlika dobrog vođe je da ima viziju i prepoznaje kako će se sve to uklopiti u celinu.

Odlika lošeg vođe je “ne vidim kakve to veze ima sa _____”.

Šokiralo me, iskreno, to što je to bila novost za nas kao profesionalce iz oblasti marketinga. Da moramo da raspolažemo informacijama koje komuniciramo.

 

Kad se setim samo pitanja na koja sam odgovarala …

Prodaja za event: “Šta će ti uvid u ugovore s firmama? Nije to deo tvog posla”

“Zato što moram da isporučim ono što ste im obećali. Ako ste obećali status zlatnog partnera, 6 postova, 3 članka u novinama ja to moram da znam jer sam ja odgovorna za ispunjenje. Ako se to ne ispuni, firma će sledece godine da nas otkači. Nema veze sto ja neću raditi projekat tada, razmisljamo dugoročno.”

HR za event: “Šta će ti pristup bazi prijava? Mislim da svako treba da se drži svog dela posla u kom je najbolji. :-)”

“Da znam koliko još dugo da oglašavam prijave, kakva je struktura prijava, na koje kanale da idem ako nam treba više saobraćajaca ili ETF-ovaca.” 

Nadređeni: “Zašto ti razgovaraš sa menadžerom projekta bez mene?”

 “Jer smo imali metaforički požar, a tebe nema 48h a ti imaš temperaturu, recimo.” 

Finansije:
“Šta će ti ssh sa troškovima i prilivima?”

 “Jer zelim da komuniciram da postoje bilbordi, a nisam sigurna da li ih ima”

“Jer želim da lobiram više novca za digital, a manje na flajere koje svi bacaju”. 

Postavljajte brda pitanja. Razumite ceo sistem.

Da, mrzeće vas i misliti da ste smarači prvih mesec dana.

 

Pih, koliko puta sam bila tačka dnevnog reda na sastancima jer “postavljam previše pitanja”. E onda, kad budu videli efekte kad postoji osoba koja sve informacije ima u malom prstu, onda ćete im biti BFF.

Ljudi su g***a, ali bar budite glavno g***o.

Miljana Nikodijević