Intervju sa Aleksandrom Nikolićem | Put do ženskog srca posut je laticama SendAnyFlower.com

, PULS GRADA

YN: Studirao si arhitekturu, objavio si knjigu i nedavno realizovao zanimljivu preduzetničku ideju. Na koji način uspevaš da balansiraš između umetnosti i biznisa?

– Umetnost je mesto gde se rađaju ideje za dobar biznis. Treba imati na umu da i biznis i umetnost imaju isti cilj. Život učiniti lepšim, smislenijim, praktičnim. Arhitektura od svog početka ima jedan jedini cilj u svom stvaranju i razvoju, a to je kolektivno dobro. Dobro za društvo i poboljšanje kvaliteta života. Biznis je servis, da bi vas bilo ko koristio morate nešto dobro uraditi za njega. Ako to postignete tržište, odnosno ljudi vas nagrade. Umetnost daje slobodu, a do dobrih ideja se dolazi sa tog mesta iz velike ljubavi prema ljudima.

YN: Već sa 21 godinu si ušao u preduzetničke vode. Šta te je privuklo ka tome?

– Od kada sam prvi put čuo za Bil Gejtsa, Endru Karnegija, Ser Tomasa Liptona i mnoge druge velike ljude koji su ozbiljno utcali na društvo, divio sam se veličini i snazi uticaja. Ali nikad nisam znao koji fakultet treba žavršiti da bi se mogao baviti biznisom. Onda sam oktrio reč „Entrepreneur“ odnosno Preduzetnik. Osoba koja uzima rizik okuplja ljude i ulazi u akciju da napravi promenu. Privukla me je mogućnost da svoju ideju pretvoriš u stvarnost i sa njom uradiš nešto za druge ljude.

YN: Jako je mali broj preduzetnika koji sa svojom prvom idejom ostvare neverovatan uspeh. Koliko si imao neuspelih pokušaja i kakve si pouke izvukao nakon toga?

– Mislim da je stvar kao na treningu u bilo kom sportu, prvi pokušaj je prvi kontakt sa tlom, loptom ili strunjačom. Dok ne probate ne možete znati kako to izgleda. Imali smo nekoliko ideja od restorana vegetrijanske brze hrane, do unikatno dizajniranih cipela, tajlandskog sladoleda… najdalje smo otišli sa aplikacijom za pomoć Migrantima „Angelcity“ sa kojom smo izazvali ozbiljnu pažnju javnosti, i ljudi iz politike i biznisa. Tada nismo bili svesni zalogaja koji smo zagrizli. Nismo imali iskustva, u teoriji smo znali kako bi trebalo. Međutim, nije isto gledati utakmicu i učestvovati. Drugačije je jer se tada znojite, osećate napor, zamor, konkurenciju i sve je na vama. Sve to je neprocenjivo iskustvo na koje sam ponosan kao i moj najbolji prijatelj sa kojim od prvog dana na faklutetu težimo najluđem. Najvažnija pouka je dobro se pripremiti, a to znači prave informacije iz više izvora . Pre svega, Just do it ! Uđi u taj sparing i što pre osetiš udarce, brže ćeš se navići i ovladati situacijom.

YN: Prodaja je veoma bitan segment poslovanja za svakoga ko želi da ima uspešan proizvod ili uslugu. Pošto si neko vreme proveo u par kompanija upravo u sektoru prodaje, možeš li nam reći koje tri osobine svaki uspešan prodavac mora da poseduje?

+ On nikako ne sme biti prodavac. Mora biti savetnik za bolji život. Mora razumeti i verovati u proizvod i to što radi. Mora da ima osmeh.
Kineska izreka kaže „Čovek koji nije nasmejan ne bi trebalo da otvara radnju“

YN: Autor si knjige „Pozitivne vibracije“. Odakle si crpeo inspiraciju i kome je knjiga namenjena?

To je zbirka mojih motivacionih pesama nagrađena sa deset prvih međunarodnih nagrada za poeziju. Predstavlja moj bunt protiv ograničenja i tog nekog skepticizma koji je široko zastupljen u javnim publikacijama. Pozitivne Vibracije imaju za cilj da svaku osobu koja ih čita podsete da je ona ispred svega stvorena da stvara i da tu moć ima u svakom trenutku. Ovo svi negde znamo, ali to vrlo lako zaboravljamo. Namenjena je hrabrim i spremnim ljudima koji žele da menjaju stvari i žive svoje projekcije.

YN: Za sebe kažeš da si motivacioni pesnik i da poseduješ dosta iskustva. Na koji način bi „zapušio“ usta svim malicioznim komentarima ljudi koji na to gledaju sumnjičavo jer imaš samo 23 godine?

– Pa dobro, od ovog pitanja odbraniću se jednim citatom iz jedne knjige o prodaji koja kaže jednu lepu stvar o iskustvu. „Vi nemate deset godina iskustva, već jednu koju ponavljate deset godina“ Ah. Bolelo je kad sam je pročitao. Zato je bitka za novitete jako bitna.

YN: Da li ti je do sada bio veći izazov da motivišeš sebe ili druge?

– Sebe. Definitivno. Ali onaj ko uspe kod sebe, zna čime da to uradi.

YN: Osvrnimo se na tvoj „najsvežiji“ projekat koji se zove SendAnyFlower.com reci nam nešto više o njemu.
Otkud ideja da baš cveće uključiš u svoju poslovnu ideju?

SendAnyFlower.com je platforma koja vam omogućuje da na najbrži način pošaljete svoju poruku ljubavi kome god želite bilo gde u svetu.

Sve što treba je da na našem pretraživaču ukucate grad i izaberete cvećaru i vaš omiljeni buket sa porukom, i naravno da znate adresu osobe kojou želite da izenadite. Sve je brzo i lako, tako da u Londonu možete poslati cveće svojoj dragoj osobi dok ste na semaforu u Beogradu. Pokrili smo skoro celu Srbiju, region te stigli do Londona, Abu Dhabija i idemo dalje. Kod nas se cvećare registruju kako bi kupci na najbrži način došli do njih.

Strast prema cveću ima veliku simboliku za mene iz posebnih razloga. Rećui ću vam samo da je to ljubav. Detalje ćemo za neki drugi put 🙂

Cveće je najmoćnija stvar da pokažete ljubav, stil, posebnost i da nekome ulepšate dan.

YN: Za koje ljudske vrednosti se i dalje vredi boriti? Da li misliš da je moguće to ostvariti upravo uz pomoć cveća?

– Jedino vredno i trajno za šta se vredi boriti se za ljubav. Ljubav pomera granice. Ono što mi možemo uraditi sa SendAnyFlower jeste to da nemate izgovor da nešto tako lepo uradite neki drugi put. Danas joj poklonite cveće i neka ovaj dan pamti zauvek. U svega dva minuta, SendAnyFlower.com stvara više prilika za ljubav, možda baš nešto što uradite u tom trenutku utiče na sve ono najlepše kasnije.

YN: Za kraj, šta priželjkuješ da ti se ostvari u narednih godinu dana?

– Voleo bih da SendAnyFlower stigne do svakog grada u Evropi, Americi  i Aziji kako u velikim tako i malim gradovima. Puno pozitivnih ljudi u timu i puno putovanja!

 

 

Pripremila: Marija Tomić