Intervju sa Matejom Simićem, digitalnim marketarom

Mateja Simić se bavi digitalnim marketingom, deo je startapa Brendli (eng. Brendly), zaposlen je u digitalnoj kompaniji W3 Lab, a od skoro je deo i novonastale agencije sa sedištem u Dubaiju. Kako on gleda na svoj razvoj i šta bi nas savetovao, čitajte u intervjuu koji smo pripremili.

Mateja, za tebe smo čuli da si stručnjak za marketing i da si do sada držao predavanja iz te oblasti. Možeš li nam reći nešto više o svojoj karijeri?

„Hvala na tako visokom mišljenju o meni, ali sebe ne smatram stručnjakom. Tek treba da rastem i razvijam se. Možemo za par godina pričati o tome da li bih sebe mogao smatrati stručnjakom.

Sve je počelo kada sam bio srednja škola. Gutao sam knjige za psihologiju, biznis i religiju, i, malo pomalo, upadao u taj mindset (način razmišljanja, prim. aut.) preduzetnika. U trećoj godini srednje škole se to manifestovalo tako što sam od samog starta postao deo digitalne agencije W3 Lab.

Da se prebacim pet godina kasnije, odnosno danas – i dalje sam deo W3 Laba, radim za svetsku poznatu kompaniju estetske medicine na području Nemačke, Švajcarske i Austrije, deo sam projekta koji je do skoro bio startap Brendli, a skoro sam postao i deo novonastale agencije sa sedištem u Dubaiju. Dakle, trenutno sam na četiri strane

Videli smo da imaš svoju platformu na internetu, koja se zove Brendli. Tu piše da možemo preko nje da plasiramo svoju brendiranu robu. Možeš li nam reći nešto više o tome?

„Tako je. Brendli je ideja koju je Miroslav Mišković opisao u svojoj knjizi Ja, tajkun, gde kaže da nađemo ono što uspeva na Zapadu, da ga modifikujemo da odgovara domaćem tržištu i da razvijemo taj projekat.

Ukratko, definicija Brendlija je: ’Platforma koja Vam omogućava da brzo, jednostavno i bez troškova pokrenete onlajn prodaju svojih brendiranih proizvoda, prvenstveno odeće.’ Kome se ovo čini zanimljivim, neka baci pogled na sajt.

Pročitaj i: Finansijska edukacija – Virtual money meetup

U maju će dve godine kako radimo na ovom projektu i tek smo u prethodnih par meseci podigli prodaju na jedan viši nivo. Nadamo se da će se taj trend nastaviti, i iskreno sve više i više izgleda verovatno da ćemo dostići ciljeve koje smo odredili za ovu godinu.ˮ

Kako si došao na ideju da pokreneš takav posao i šta te je podstaklo da se baviš marketingom?

„Ponekad razmišljam o tome i recimo da je u pitanju neka nevidljiva ruka, jer je sve išlo spontano. Nisam nikada rekao: ‘Baviću se marketingom u životu!’; već sam rekao: ‘Biće kako bude’. Probajte tu mantru u životu, svideće vam se.ˮ

Tokom trenutne Kovid krize, kako se kretala poslovna aktivnost u marketingu? Da li se povećavala ili smanjivala i postoje li neki trendovi ili načini na koje pokušavate da se nosite sa njom u svojoj branši?

„Ukratko, nikad bolje. Ljudi više od četrnaest meseci ne uspevaju da održe svoje ustaljene načine poslovanja, već je većina prešla na onlajn (ko nije prešao – potonuo je), i to meni kao digitalnom marketaru samo stvara bolju poziciju. Nažalost, većina nije bila te sreće.

Što se trendova tiče, korona je samo ubrzala ‘digitalnu transformaciju’, kako volimo taj preobražaj da zovemo, a internet je postao tri puta jači nego što je bio u februaru 2020. Pitate se kako? Uporedite broj ljudi koji u pidžami imaju svakodnevne Zum (eng. Zoom) sastanke sa tim istim ljudima koji su se klackali u busu da bi stigli u kancelariju pre korone.ˮ

Koji su neki od najboljih načina da se vrši marketing u trenutnoj situaciji?

„Jako opširno pitanje, a kratak odgovor je all in. Testiraj dok ne nađeš zlatnu koku za tvoju situaciju, bilo da su to plaćene reklame na društvenim mrežama, Gugl Eds (eng. Google Ads), influenceri, spamovanje ili drugo. Šta god da ti daje najbolje rezultate, fokusiraj se na to što jače.ˮ

Koje su osobine i veštine potrebne da bi se radilo u tvojoj branši?

„Snalažljivost je broj jedan, sve ostalo je moguće ako imaš prvo; ako nemaš – savetujem ti da ne ulaziš u ovo. Ne zaboravi da je snalažljivost posledica odvažnosti da kreneš u ono što ne znaš.ˮ

I, za kraj, reci nam šta bi savetovao nekoga ko tek želi da se opredeli za smer marketing na nekom fakultetu ili smatra da mu je karijera u toj oblasti?

„Četvorica od petorice osnivača Brendlija su sa FON-a; ja sam peti – college dropout, priča za drugi put.

Savetujem da fakultet završite da biste imali diplomu ako vam treba psihološki osećaj sigurnosti, jer ona danas samo tome služi. Savetujem da sve vreme ulažete u praksu gde istovremeno pratite smernice iz teorije, dok ne nađete pravi balans ta dva.

Kao izbor fakulteta – FON: ne zbog znanja, već zbog pobedničkog i snalažljivog majndseta kojem te tamo uče.

Igrom slučaja sam u prethodnih mesec dana zadužen i za traženje idealnih kandidata za tri pozicije za ozbiljan projekat u Dubaiju. Sekcija obrazovanje je uticala nula puta na odluku. Svaki put je to bilo iskustvo.

Ako nemate iskustvo – stvorite ga. Radite besplatno ako treba, izmislite neki svoj projekat na kojem ćete raditi, samo gradite tu građevinu zvanu portfolio i svako dobro i srećno.ˮ

Intervju priredio: Marko Jovanović

Foto-izvor: Mateja Simić, Facebook

Dodatak:

W3 Lab: https://w3-lab.com/

Brendly: https://brendly.rs/