Youth NOW

Uputstvo za Employer Branding: Kako kreirati strategiju za brendiranje poslodavca?

Brand vector text with employers working on branding design. Flat Isometric people illustration isolated on blue background. Can use for web banner, infographics, hero images.

Employer Brand (brend poslodavca) je reputacija zaposlenog i odnosi se na sve od regrutacije i prakse do kulture, korporativnih vrednosti koje kompanija gaji i prednosti koje pruža. Drugim rečima, vaš Employer Brand predstavlja identitet poslodavca.

Efikasna strategija Employer Branding-a je najbolji način da se privuku, zaposle i zadrže nadareni ljudi u određenoj oblasti, ali i služi za utvrđivanje i kultivaciju prestiža brenda firme.

Kako se kreira, dakle, dobar Employer Brand i odakle treba početi u tom poslu?

Pročitajte i: 5 revolucionarnih koraka za uspešnu Employer Branding strategiju

Iskoristite ovaj priručnik za Employer Branding kako biste poboljšali i unapredili vašu reputaciju kao odličnog radnog mesta.

1. Poznajte svoj brend

Prvi korak u kreiranju i poboljšavanju svog brenda jeste znati odakle treba početi sa tim procesom.

Morate otkriti šta ljudi misle i kakva osećanja u njima budi samo ime kompanije. Da li govore lepo, ne tako lepo o kompaniji ili uopšte ne znaju ništa o njoj?

Na primer, da li su novajlije u firmi zadovoljne ili nisu zadovoljne procesom regrutacije? Čak i ako nisu dobili posao, šta misle o ovom procesu. Da li aktivno zaposleni, ali i bivši zaposleni pričaju lepo o kvalitetu poslovne kulture ili beneficijama koje su ostvarivali u firmi? Da li su zadovoljni kompenzacijama koje su dobijali?

Ovim ocenama možete videti šta ljudi misle i kako vrednuju vašu kompaniju u aktielnom trenutku, tako da znate šta treba da zadržite, a šta da promenite u odnosu prema zaposlenima. Takođe, ovime ćete uvideti propuste i slabosti svog brenda.

Ako ne dobiajte nikakvu poruku od njih, onda možete pretpostaviti da je to dobar indikator potrebe za boljim marketinškim i brending strategijama. Ako znate kako vas ljudi sada vrednuju, moći ćete da proizvedete plan kojim ćete to vrednovanje upospešiti još više.

Postoji bezbroj načina kojim možete saznati šta ljudi misle, a ovde ćemo navesti samo nekoliko za početak:

Kako biste dobili čistu sliku o tome u kom stanju je vaš trenutačni Employer Brand, prikupite što je više moguće podataka ove vrste.

2. Kreirajte akcioni plan

Kada prikupte sve potrebne informacije, pregledajte ocene koje ste dobili i kreirajte akcioni plan, koji ćete bazirati na propustima i snagama vašeg brenda.

 Ako je vaš Employer Brand jak, vaša strategija bi trebalo da identifikuje šta je to što dobro funkcioniše, kako biste mogli da nastavite sa tim naporima u promociji svog brenda. Ako je, pak, slab, identifikujte kojim segmentima vašeg brenda nije poklonjeno dovoljno pažnje i njima posvetite svoje kreativne napore u strategiji.

Jano iscrtajte svoj plan i podelite ga sa svojim deoničarima i zaposlenima. Postarajte se da otkupite veći deo deonica u kompaniji, kako biste imali veći i slobodniji udeo u odlučivanju kada je reč o brending strategijama. Morate imati saglasnost svih u vrhu i u bordu kako biste unifikovali svoj konzistentni pristup.

Predlog profesionalca: Vaš plan bi mogao da se menja vremenom, ali to je u potpunosti u redu. Suština je u tome da se komunicira jasno, bez zabuna, neusklađenosti ili nesporazuma.

3. Identifikujte i pratite svoje KPI (Key Performance Indicator)

Na osnovu vašeg plana za brending poslodavca treba da uspostavite i metriku, koju ćete koristiti za praćenje i merenje progresa i uspeha vašeg brenda. Progres i uspeh su vaši Key Performance Indicators (KPI). Ako ne ih budete merili, može se desiti da li su vaš trud i napori uzaludni ili ne.

Vaši KPI moraju u sebe uključivati:

Koji KPI ćeet prioritetizovati, zavisiće od vaših ciljeva o akcionog plana. Kada identifikujete vaše predmete merenja i parametre za ta performativna merenja, uspostavljate standard i kontolnu tablu, na kojoj ćete prikupljati i pratiti neophodne informacije.

4. Uskladite svoj brend sa svojim vrednostima

Zaposleni danas žele da rade za organizacije čije vrednosti su pokretači njihovih uspeha i žele da rade u onim organizacijama koje žele da promene svet u pozitivnom smislu. Ovo znači da morate biti marljivi u determinaciji svoje misije.

Centralne vrednosti vaše kompanije predstavljaju veliki deo brenda, identiteta te iste kompanije, ali i čine osnovni oslonac uposlenima za prosudu vašeg biznisa. Ako vaše vrednosti nisu jasne ili su neusklađene sa kulturom vaše kompanije, rizikujete da umanjite kredibilitet vaše kompanije u očima zaposlenih, ali i gubite priliku da se sa njima povežete i ostvarite zdrav kontakt.

Prođite još jednom kroz vrednosti za koje se zalažete i kroz misiju organizacije, ako ste ih do sada sastavili, ako niste, sada bi bilo odlično vreme da ih zapišete. Kako se vaše centralne vrednosti uparuju sa potrebama zaposlenih i kulturom koju kompanija promoviše?

Iskoristite vaše osnovne vrednosti i misiju organizaciji u vođenju i usavršavanju „paketa vrednosti za zaposlene“ (eng. Employee Value Proposition; EVP). Paket vrednosti za zaposlene jeste skup vrednosti koje zaposleni zarade tokom rada u vašoj kompaniji. Ovde spadaju: kompetitivne kompenzacije, paketi pogodnosti, kao i predispozicije za neko slično radno mesto i korporativna kultura. Usklađivanje EVP-a sa vašim osnovnim vrednostima pomoći će vam pri podizanju satisfakcije zaposlenih i ojačaće vaš brend.

5. Izgradite svoj onlajn brend

Vaš brend ne postoji samo u vašim kancelarijama, nego i na internetu. Otkrijte gde provode svoje vreme pripadnici vaše ciljne grupe – na primer, da li su najčešće na Instagramu, Fejsbuku ili Linkdinu? Treba da se uključite i angažujete sa zaposlenim i obećavajućim kandidatima u oblastima koja oni preferiraju, kako biste postigli maksimum.

Ustoličite svoj onlajn brend tako što ćete:

Tako što ćete promišljeno, sa dovoljno vremena za razmišljanje odgovoriti na recenzije, pokazujete i da slušate svoje klijente i da vam je stalo do povratnih informacija od njih. Ako je recenzija negativna, izvinite se ili izložite šta ćete preduzeti povodom problema koje su oni identifikovali.

Ljudski resursi i marketing bi trebalo da rade zajedno na sadržaju koji će promovisati i podržavati vaš Employer Brand.

Ako se obavežete da ćete nešto uraditi (npr. da ćete odgovarati na recenzije i ocene, da ćete okačiti objavu/izjavu na veb stranicu ili socijalnu mrežu), ispunite svoje obećanje. Proverite o čemu se radi i očekujte od svog tima da izvrši sve na šta ste se obavezali. Ovo je dobar znak ljudima da ste zaista svim srcem u poslu i da ćete se zalagati za njih, a ne da je sve samo priča u prazno.

Internet je odlično mesto da ispričate svoju priču i da u nju uvučete širok i raznolik auditorijum. Iskoristite sve platforme, kanale i alatke koje su vam na raspolaganju i ne budite stidljivi sa svojom kreativnom energijom, već je upotrebite onoliko koliko okolnosti to dopuštaju.

Usavršavanje svog Employer Brand-a nije jednokratni zadatak, koji ćete, nakon što ga završite, prekrižiti i nastaviti sa drugim obavezama. Postarajte se da Employer Branding postane integralni deo vaše radne rutine i strategija zapošljavanja.

Pročitajte i: 5 najbitnijih Employer Branding trendova

Preveo: Luka Ivanović

Izvor: humanresourcestoday.com

Foto izvor: myhealthtalent.com

Exit mobile version