Rock momenti – Izložba rock fotografija koju treba posetiti

, KULTURA

Pandemija nije prošla, karantin (za sada)  jeste. Šta vam je najviše falilo za vreme „karantiniranja“? Koncerti! Tačan odgovor!

Čija se dela predstavljaju? Tri imena treba da znate: Anamarija Vartabedijan (diplomirala slikartsvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1998. godine. Rock fotografijom se bavi od 2004. godine, a pokretač je projekta Rock moment,kojije devetnaest puta realizovan od 2007, kada je počeo.), Stanislav Milojković (fotograf  i urednik fotografije u listu Danas. U Omladinskim novinama, na Beogradskom sajmu, je 1984. objavio prve slike sa koncerta Erika Kleptona. Potpisao je fotofrafije za omote ploča bendova kao što su Partibrejkersi, Disciplina kičme, KUD idijoti. Bio je u žiriju Međunarodne izložbe rok fotografije 2013. i 2015. godine.) i Nemanja Đorđević (diplomirani ekonomista, koji se bavi fotografijom, a rock fotografijom od 2005. godine. Urednik je fotografije web magazina Balkanrock. Samostalno je izlagao radove na EXIT festivalu u Novom Sadu i Arsenal festu u Kragujevcu. Dobitnik je više stručnih priznanja). 

Preko pedeset fotografija, koje se prvi put prikazuju u galeriji. Sjajno, zar ne? Znate šta je još sjajno? Ulaz je besplatan, a momenat koji će se pamtiti je neprocenjiv.



Anamarija Vartabedijan, pokretač projekta Rock momenti, u predgovoru katalogu, o izložbi  kaže sledeće:

“Više od jedne decenije Rock momenti u galerije i muzeje donose svoj izbor fotografija − autentičnih estetizovanih svedočanstava sa nastupa različitih rokenrol muzičara regionalne i svetske scene, posmatrajući rokenrol kao važan kulturni artefakt i dominantnog nosioca društvenih i kulturnih promena druge polovine 20. veka, skrećući pažnju na njegovu postojanost i značaj.
Bunt je uvek u osnovi rokenrola koji je od svojih početaka otvarao mogućnost postojanja boljeg sveta, postavljajući i namećući mnoga sociološka pitanja, boreći se za mir, ravnopravnost, toleranciju, slobodu. Iako, poslednjih decenija, često marginalizovan u društvu spektakularizovane stvarnosti, poljuljanih vrednosti i poremećenosti sveta, gubi svoj širok uticaj, rokenrol je ipak ostao važna i vitalna pojava koja poziva na otvorenost, zdrav razum i istrajnost svojim stavovima.

Kod rok nastupa dolazi do ujedinjenja publike i izvođača − svih prisutnih istomišljenika. Stanje muzičkog zadovoljstva koje se postiže razmenom i sjedinjenjem zvuka i značenja koje unosi i sama publika, nastavlja u čoveku da živi i posle izvođenja koncerta. Dokumentarna fotografija Rock momenata transcendira svoju upućenost ka svetu i svome sada pri nastajanju slika – zaustavljenih neposrednih utisaka, kao i u svome sada pri prikazivanju otisaka tih trenutaka na zidovima galerija, evociranju doživljenog. Ona je za svakog autora ponaosob, traganje za suštinom života i istraživanje snage identiteta samih događaja, čin samoizražavanja, ispoljavanja sopstvene osećajnosti, kao i važnih kulturoloških i društvenih poruka.
U svojoj izlagačkoj koncepciji Rock momenti neguju klasičnu rodnu različitost u pristupu dokumentarnoj fotografiji (Vels, 2006), pomirujući kontrast u izrazu, koji je ujedinjen temom, ali iznad svega, bogatstvom vizuelnih informacija i insistiranjem na likovnosti i estetskom doživljaju. Fotografije često prikazuju mušku potragu za senzacionalizmom, dramatičnim efektom, potenciranjem gesta i krajnje ekspresivnog pokreta, beleženjem stanja izvođača ili njegove duhovnosti, kao i žensko traganje za zapisima koji otkrivaju istinito i emocionalno, otvoreno bivstvo i blistavost duha muzičara. U svojoj sintezi, predstavljajući odlučujuće trenutke sa koncerata, Rock momenti iznose javnosti svoj autentičan pogled na svet ali i sveukupnost onoga što leži u osnovi i pojavi rokenrola.”


Nađite društvo, krenite sami, upoznajte nekog, zabavite se i uživajte. Kako vam se čini? Pišite utiske po povratku.


Pročitajte i: Portret rock uzora – Jon Bon Jovi


Priredila: Jelena Luković
Izvor: urbanbug.net
Foto izvori: thinkaboutmusic.com, dribbble.com