Šta je i kako funkcioniše online seminar?

, IT

Ukoliko se bavite online marketingom ili bilo kojom drugom sferom koja podrazumeva online poslovanje, sigurno ste čuli za pojam webinara, a verovatno ste ga tokom pandemije virusa često i organizovali. No, sigurno da ima i onih kojima je ovaj pojam stran te ćemo se potruditi da što reprezentativnije objasnimo šta je webinar i čemu služi.

Najjednostavnije rečeno, webinar je seminar prebačen na online platformu i može biti besplatan ili plaćen. Na taj način je pojam zapravo i nastao, spajanjem reči online i seminar, tj. na engleskom jeziku web-based seminar. Suština webinara jeste omogućavanje velikim grupama ljudi da prisustvuju predavanjima i diskusijama koje se organizuju online putem, tako da vam lokacija na kojoj se nalazite ne predstavlja problem i ne sprečava vas da se edukujete i slušate o stvarima koje su u vašoj sferi interesovanja.

Nekoliko je obaveznih elemenata koje webinar mora da ispuni. Najpre je važno da se webinar emituje uživo, a vreme i datum organizovanja poznati su unapred. Drugi vrlo bitan faktor su, naravno, učesnici bez kojih webinar ne bi ni postojao. Kako učesnici ne bi bili samo pasivni posmatrači, još jedan elemenat webinara jeste interakcija sa publikom i njihova mogućnost za postavljanje pitanja. Takođe, organizatori predavanja mogu napraviti anketu koju će publika popuniti te kasnije svi zajedno komentarišu i analiziraju dobijene odgovore. Kako bi webinar bio još uspešniji, organizator treba da osmisli prezentaciju koju će podeliti sa publikom i na taj način ih dodatno zainteresovati. Osim toga, obavezno je korišćenje mikrofona od strane govornika kako bi zvuk bio kvalitetniji. Na kraju, kako bi sve ovo bilo moguće organizovati, treba imati webinar softver. Preporučljivo vreme trajanja jednog webinara je oko sat vremena, ali može i kraće, sve zavisi od tipa predavanja i spremnosti publike da ga isprati do kraja.

Kao što svaki vid poslovanja ima svoje prednosti i mane, tako je i sa webinarima koji nude više pozitivnih strana ali svakako da ni one manje dobre nisu zanemarljive. No, krenućemo prvo od benefita koje nam ovaj tip predavanja nudi. Na prvom mestu jeste ušteda novca, ali i vremena. Webinari su vrlo praktični jer sami birate odakle ćete pratiti predavanje, a i trajanje istog je mnogo kraće nego kod tipičnih seminara. Takođe, predavači moraju da osmisle kako će u 45 minuta da kažu suštinu, upravo zbog te ograničenosti vremenom, tako da ne ostaje prostora za skretanje sa teme i odlaska u neku drugu krajnost.

Jedna od mana jeste činjenica da se sve odvija online putem i da nemate garanciju da možda neće doći do pucanja internet veze, ali to su neke stvari na koje ne možete da utičete. Dakle, potrebno je imati jaku konekciju, a ukoliko pak i dođe do neželjenih situacija, uvek postoji opcija da se predavanje odloži. Ono na šta takođe ne možete da utičete jeste predavač koji će možda biti malo dosadan ili jednostavno bez potrebnih veština za ovakav vid interakcije. No, rešenje postoji, a to je odlazak sa webinara koji ne može biti jednostavniji – samo kliknete iks i isključite se.

Nadamo se da smo vam malo pojasnili pojam webinara jer je definitivno taj vid predavanja i komunikacije naša budućnost. Ukoliko vam se sve ovo čini zanimljivim, možete i vi posetiti neki od webinara u zavisnosti od vaših sklonosti i afiniteta. Probajte, verujte da možete biti samo na dobitku!

Pročitajte i: Kako postaviti svoju kancelariju (ili kuću) za videokonferencije

Autor: Bojana Petrović

Izvori:

infostudhub.rs

gotomeeting.com

poslovi.infostud.com