Kako iskoristiti znanje influensera za svoj biznis

, BIZNIS I FINANSIJE

Razvoj interneta vremenom doneo je nova zanimanja, ali i velike promene u marketingu. Oglašavanje i reklame koje su promovisali glumci ili estradne umetnice zamenili su takozvani influenseri. To su osobe koje imaju veliki broj pratilaca na nekoj od društvenih mreža, danas su to uglavnom Instagram i Jutjub, i na taj način imaju uticaj na njihove korisnike. Marketinšku sposobnost influensera su ubrzo prepoznali vlasnici firma i koji su uveliko počeli da svoje proizvode i usluge promovišu baš preko njih. Influenser danas može biti svako, obično su to tinejdžeri koji su poznati po svom šminkerskom umeću, momci koji igraju video igre kao što je „Fortnite“, „League of legends“ i tako dalje. U Srbiji se trenutno najviše okreću influenserima brendovi hrane i pića, jer ipak ova industrija najviše ulaže u digitalni marketing i to im je jako bitna stavka. Isto tako obično influenserkama okreću se kompanije za kozmetiku, odeću i obuću. 

Uspešnost influensera se meri time koliko njegova publika, pratioci, su aktivni i angažovanti na društvenim mrežama. Takođe se gleda i usrast i prema tome se određuje da li je povoljno da neka firma sarađuje sa influenserom i da li će njihov proizvod ili usluga zainteresovati tu publiku. Aktivnost korisnika se prati tako što se gleda koliko osobe ovog zanimanja imaju lajkova, deljenja objave, ali najbitniji su komentari na njihovim postovima. 

Kada biramo kome ćemo dati da promovišu naše usluge bitno je da obratimo pažnju na to koliko kvalitetno prave sadržaj, sa kim sve sarađuju i da li se zalažu za slične vrednosti kao i brend. Isto tako bitna stavka je da influenser stalno menja svoje metode oglašavanja u prevodu da je stalno u koraku sa vremenom i aktuelnostima, jer se internet konstantno obnavlja i menjaju se popularne stvari kod njihovih korisnika.

Iako se digitalni marketing i saradnja sa influenserima posmatra uglavnom kroz prizmu kampanja velikih brendova, ovo je sve više dostupna opcija i za male preduzetnike koji žele da preko društvenih mreža uvećaju svoj biznis. Uspeh sponzorisanog posta dosta zavisi od toga koliko ste kreativni i ubedljivi – pa je digitalni advertajzing odlična prilika da se manji brendovi uključe ravnopravnije u tržišnu trku.

Danas influenseri predstavljaju neizostavan deo digitalnog marketinga i treba njima poveriti reklamu za vaš brend. Koliko god članova da broji njihova zajednica budite uvereni da će svako od njih verovati toj osobi koja promoviše vaše usluge, jer ona ima veliki uticaj na svoje pratioce. 

Pročitajte i: Novo bioničko oko bi moglo da omogući vid

Pripremio: Nikola Bojčević

Izvor: talas.rs