Organizujte vreme – pojednostavite život

, LIFESTYLE

Da li se i vama čini da ste nekada toliko zauzeti poslom, da nemate vremena za sebe, svoj hobi i svoje najbliže? Znam. I meni.

Živimo u vremenu kada su ljudi navikli da mogu da dobiju sve i odmah, gde sa par klikova na računaru možete kupiti sebi nove cipele, isplanirati putovanje na svoju omiljenu destinaciju ili završiti bitan projekat. A i dalje nemamo vremena. Zašto?

Rešenje ovog problema leži u dobroj organizaciji vremena.

1. ODREDITE PRIORITETE

Ono što vama najviše znači, što vam donosi radost dok radite i čemu najviše želite da se posvetite – odradite prvo.

2. NAPRAVITE „TO DO“ LISTU

Najbolje vreme za pravljenje ove liste su jutarnji sati. Tada mirne glave možete na papir da stavite svoj dan i da rešavate jedan po jedan zadatak. Tako ćete biti sigurni da ništa ne može da vam promakne.

3. POSTAVITE CILJEVE

Ciljeve određujte pametno. Neophodno je da vaši ciljevi budu:

S-pecific (specifični)

M-easurable (merljivi)

A-chievable (adekvatni, ostvarljivi) 

R-elevant (relevantni)

T-ime related (vremenski definisani)

4.  NE GUBITE VREME

Virtuelni život na društvenim mrežama je postao toliko bitan da smo u stanju da satima provodimo vreme gledajući tuđe fotografije i razmenjujući poruke. Ostavite telefon i naučite da svoje slobodno vreme provodite kvalitetno. Izađite u prirodu, pozovite najboljeg prijatelja na kafu ili trenirajte. Vi birate!

5.  NAPRAVITE PAUZU

Ukoliko ste umorni, nikada nećete uspeti da se svojim ciljevima u potpunosti posvetite. Sasvim je u redu da uzmete slobodan dan, da se ne javite na telefon kada to ne želite i da se posvetite samo sebi.

6.  NAUČITE DA KAŽETE „NE“

Ono što je meni bilo najteže dok sam učila kako da organizujem svoje vreme, bila je baš ova stavka. Dok budete razmišljali kako morate da se nađete svakome u bilo kom trenutku – izgubićete sebe. Kažite „NE“ kada nešto ne možete ili ne želite da uradite. Jer, kada cenite sebe – vi cenite i svoje vreme.

Autor: Marija Panić