Da li je ženama u biznisu teže nego muškarcima?

, AKTUELNO

Panel diskusija „Da li je ženama u biznisu teže nego muškarcima?” omogućila je da čujemo o preduzetništvu iz ženskog ugla. Ko su u žene preduzetnice i kako se one bore za svoje mesto na tržištu danas smo mogli da čujemo tokom izvanredne panel diskusije održane u UŠĆE Shopping Center-u (Ušće Šoping centar). Žensko preduzetništvo je jedan od neiskorišćenih resursa privrednog razvoja čiji potencijal  je veliki, zaključak je panela koji je danas održan u Ušće šoping centru.

„Radila sam godinama u raznim firmama, na raznim pozicijama od sekretarice do grafičkog dizajnera, što i jeste ono za šta sam se školovala. Ideja za pelene rođena je sa mojom ćerkom Zarom. Tada sam dobila od rođake paket platnenih pelena od bambusovog vlakna iz Engleske i oduševila se. Šest meseci kasnije kada ih je Zara prerasla pokušali smo da poručimo nove preko interneta, ali to je bilo prekomplikovano, a u Srbiji ih niko nije pravo”  kaže Sonja Dakić koja je pre šest godina odlučila da sa ušteđevinom pokrene sopstveni biznis.

3Kroz svoj primer Sonja je pokušala da motiviše žene kako bi bile hrabrije i pokrenule sopstveni biznis. Iako žene teže dobijaju kredite od banaka za pokretanje sopstvenog biznisa i teže ih prepoznaju kao partnere, procenat uspeha novih kompanija, koje pokrenu žene, je viši u odnosu na muškarce, što kazuje da žene itekako imaju smisla za vođenje kompanija i mogu biti odlične liderke.

Koliko državne institucije pomažu razvoj ženskog preduzetništva, istakla je Natalija Radoja šef odseka za informaciono društvo iz Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija. Ona kaže da je ove godine doneta strategija za razvoj  industrije informacionih tehnologija.

„U okviru strategije su predviđeni prioriteti koji se tiču razvoja uspešnih preduzeća, razvoja kadrova, kao i podsticanje IT razvoja u poslovanju. Obuka i dokvalifikacija žena posebno u oblasti IT programa je fokus Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija” – kaže Radoja.

U godini preduzetništva, Razvojna agencija je dala podršku ženskom preduzetništvu kroz dva programa. „Start ap za žensko preduzetništvo, za sve žene koje žele da postanu preduzetnice sa 100 miliona dinara i program za razvoj postojećih preduzeća sa 70 miliona dinara, u okviru kog je 15 miliona opredeljeno samo za žensko preduzetništvo” kaže Maja Pejčić iz Razvojne agencije Srbije.
2

Zoja Kukić iz organizacije “Startit” koja pomaže razvoj IT zajednice u Srbiji smatra da je cilj da se osnaži žensko predužetništvo, i da za 10 godina ne govorimo o ženskom i muškom preduzetništvu, već da oba budu podjedanko zastupljena.

 

Fotografije: Danijela Veselinović i Represent Communicaitons